2024/04/29

عملکرد برنامه‌های مهاجرت استانی در نوامبر ۲۰۲۰

نوامبری که پشت سر گذاشتیم، برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا متقاضیان مهاجرت را یک گام دیگر به جلو راندند. برنامه‌ی مهاجرت استانی یا PNP که ابتدا در سال 1998 با هدف آوردن 200 نفر به کانادا آغاز به کار کرد هم اکنون سالانه 80 هزار مهاجر جدید را به کانادا وارد می‌کند. حداقل 3,744 متقاضی مهاجرت در ماهی که سپری شد از طریق برنامه‌ی مهاجرت استانی دعوتنامه دریافت کرده‌اند.

 

برنامه‌ی مهاجرت استانی به استان‌ها و مناطق شرکت کننده اجازه می‌دهد تا سالانه تعداد معینی متقاضی مهاجرت کاری/ اقتصادی را برای اقامت دائم انتخاب کنند.  در حال حاضر بیش از 80 مسیر مهاجرتی مرتبط با PNP در 11 استان و منطقه‌ی کانادا وجود دارد و هر یک از آن مسیرها برای جذب مهاجرانی که نیازهای اقتصادی و بازار کار آن نواحی کانادا را تامین می‌کنند طراحی شده‌اند.

 

در حال حاضر اکثر استان‌ها و مناطق کانادا حداقل دارای یک مسیر مهاجرتی مرتبط با برنامه‌ی مهاجرت استانی هستند که آن برنامه هم با اکسپرس انتری فدرال هماهنگ است. اکسپرس انتری هم منبع اصلی ورود مهاجران کاری/اقتصادی به کاناداست. مسیرهای PNP مرتبط با اکسپرس انتری که به آن‌ها PNP های تقویت شده می‌گویند به استان مربوطه اجازه می‌دهد تا متقاضیان اکسپرس انتری را انتخاب کند و از آن‌ها برای تقاضا جهت انتخاب شدن از طرف استان دعوت کند. این مسیرها به استان‌ها اجازه می‌دهد تا متقاضیان را در سیستم اکسپرس انتری فدرال انتخاب کنند.

 

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می‌شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می‌کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آن‌ها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد. متقاضیانی که مایل به ارائه‌ی پروفایل اکسپرس انتری خود هستند می‌توانند علی‌رغم برقراری محدودیت‌های کرونایی این کار را انجام دهند. اداره‌ی مهاجرت کانادا پروفایل‌های جدید را می‌پذیرد و به درخواست‌های اقامت دائم رسیدگی می‌کند. در ادامه نگاهی داریم به عملکرد برنامه‌های مهاجرتی استان‌های مختلف کانادا.

 

برنامه‌ی مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا

  • در تاریخ 24 نوامبر از طریق پنج مسیر مهاجرتی مرتبط با برنامه‌ی مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا 360 متقاضی دعوت شدند.
  • در تاریخ 17 نوامبر با برگزاری Tech Pilot، از طریق چهار مسیر مهاجرتی مرتبط با برنامه‌ی مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا 76 متقاضی دعوت شدند.
  • در تاریخ 10 نوامبر از طریق پنج مسیر مهاجرتی مرتبط با برنامه‌ی مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا 358 متقاضی مهاجرت دعوت شدند.
  • در تاریخ سوم نوامبر با برگزاری پذیرش Tech Pilot، از طریق چهار مسیر مهاجرتی مرتبط با برنامه‌ی مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا 76 متقاضی دعوت شدند.

برنامه‌ی مهاجرت استانی منتیوبا

  • در تاریخ 19 نوامبر از طریق برنامه‌ی مهاجرت استانی منیتوبا 196 متقاضی دعوت شدند که در آن میان 40 متقاضی اکسپرس انتری حضور داشتند.
  • در تاریخ 5 نوامبر از طریق سه مسیر مهاجرتی مرتبط با برنامه‌ی مهاجرت استانی منیتوبا 205 متقاضی دعوت شدند که در آن میان 7 متقاضی اکپرس انتری حضور داشتند.

برنامه‌ی مهاجرت استانی نیوفاندلند و لابرادور

  • برنامه‌ی مهاجرت استانی نیوفاندلند و لابرادور در حال ساخت مسیر مهاجرتی جدیدی مرتبط با PNP است. این مسیر مهاجرتی موسوم به مهارت‌های دارای اولویت یا Priority Skills Newfoundland and Labrador است و افراد تحصیل‌کرده و ماهر را که در بخش‌هایی از بازار کار استان تقاضای بالایی برای تخصص و مهارتشان وجود دارد جذب می‌کند.

برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو

  • انتاریو در 26 نوامبر مسیر مهاجرتی موسوم به Employer Job Offer: International Student را باز کرد و همان روز به خاطر مشکلات فنی بست؛
  • در تاریخ 16 نوامبر برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو مسیر مهاجرتی Employer Job Offer: In-Demand Skills را باز کرد. تا اطلاع ثانوی ثبت نام جدیدی انجام نمی‌شود.
  • در تاریخ 12 نوامبر برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو برای 443 متقاضی اکسپرس انتری از طریق مسیر مهاجرتی اولویت‌های سرمایه‌ی انسانی دعوتنامه صادر کرد. در این پذیرش 9 شغل واجد شرایط بودند.
  • در تاریخ 5 نوامبر انتاریو اعلام کرد که ظرفیت جذب پایلوت مهاجرت مناطقه‌ای برای 2020 تکمیل شده است. در سال 2021 همچنان به پذیرش درخواست‌ها ادامه خواهد داد.
  • در تاریخ 4 نوامبر برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو از طریق مسیرهای مهاجرتی French-Speaking Skilled Worker و Skilled Trades برای 726 متقاضی اکسپرس انتری دعوتنامه صادر کرد.

برنامه‌ی مهاجرت استانی جزیره‌ی پرنس ادوارد

  • در تاریخ 19 نوامبر 221 دعوتنامه صادر کرد. در همان روز از طریق دسته‌یBusiness Work Permit Entrepreneur 33 دعوتنامه‌ی دیگر صادر کرد.

برنامه‌ی مهاجرت استانی ساسکاچوان

  • در تاریخ 24 نوامبر برنامه‌ی مهاجرت استانی ساسکاچوان 10 امتیاز اضافی برای متقاضیان دو زبانه که مسلط به انگلیسی و فرانسه هستند در نظر گرفت. این تغییر مسیرهای مهاجرتی اکسپرس انتری و مشاغل مورد نیاز را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
  • برنامه‌ی مهاجرت استانی ساسکاچوان در تاریخ 19 نوامبر از طریق دو مسیر مهاجرتی اکسپرس انتری و مشاغل مورد نیاز 551 دعوتنامه صادر کرد. تنها برخی مشاغل واجد شرایط بودند.
  • برنامه‌ی مهاجرت استانی ساسکاچوان در تاریخ 3 نوامبر از طریق دو مسیر مهاجرتی اکسپرس انتری و مشاغل مورد نیاز 532 دعوتنامه صادر کرد. تنها برخی مشاغل واجد شرایط بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!