2024/04/27

تغییرات در پرونده های تحصیلی

تحصیل در کانادا

تغییرات در پرونده های تحصیلی:

 اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) از ژانویه 2024 برخی شرایط ویزاهای تحصیلی را تغییر خواهد داد.

مهم‌ترین تغییرات :

تغییرات در شرایط ویزاهای تحصیلی کانادا، افزایش حداقل میزان تمکن مالی برای اثبات حمایت مالی از دانشجویان بین‌المللی لازم است. در حال حاضر، حداقل میزان تمکن مالی لازم برای یک سال زندگی و تحصیل در کانادا 10000 دلار کانادا است. این مبلغ از سال 2000 تغییر نکرده بود و با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی در کانادا، دیگر پاسخگوی نیازهای دانشجویان نبود. به همین دلیل، IRCC این مبلغ را به 20635 دلار کانادا افزایش داده است.

علاوه بر این، IRCC شرایط دیگری را نیز برای ویزاهای تحصیلی تغییر داده است. این تغییرات عبارتند از:

  • ارائه برنامه تحصیلی (study plan) جامع توسط دانشجو  که برنامه خود را پس از فارغ التحصیلی مشخص کنند
  • دانشجویانی که قصد دارند پس از فارغ‌التحصیلی در کانادا به مدت شش ماه در این کشور کار کنند، باید یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای کانادایی داشته باشند.
  • دانشجویانی که هم اکنون دارای ویزای تحصیلی بوده یا مدارک خود را تا روز هفتم دسامبر 2023 سابمیت نموده اند کماکان و تا تاریخ 30 اپریل 2024 می‌توانند بیش از 20 ساعت در هفته کار کنند.
  • مقررات جدید همچنین مؤسسات آموزشی را موظف می‌کند که خدمات و حمایت‌های بهتر و با کیفیت بالاتری (از جمله در موضوع مسکن) به دانشجویان بین‌المللی ارائه دهند و فقط همان تعداد دانشجویی را بپذیرند که می‌توانند به اندازه کافی از آنها حمایت کنند.

خلاصه‌ای از تغییرات شرایط ویزاهای تحصیلی کانادا در سال 2024 :

  • افزایش حداقل میزان تمکن مالی لازم به 20635 دلار کانادا در سال 2024 برای یکسال زندگی
  • ارائه برنامه تحصیلی جامع توسط دانشجویان در هنگام درخواست ویزای تحصیلی
  • ارائه پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای کانادایی توسط دانشجویانی که قصد دارند پس از فارغ‌التحصیلی در کانادا به مدت شش ماه در این کشور کار کنند.

جهت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

 

error: Content is protected !!