2024/04/26

هزینه‌ی مهاجرت به کبک در سال ۲۰۲۱

هزینه‌ی مهاجرت به کبک در سال ۲۰۲۱

استان کبک کانادا از اول ژانویه 2021 هزینه‌های رسیدگی به درخواست‌های مهاجرت را افزایش داده است. این افزایش همه ساله رخ می‌دهد و مبتنی بر تغییرات سالانه در شاخص قیمت مصرف کننده هستند. گفتنی است هزینه‌های زیر از اول ژانویه 2021 افزایش یافته است:

 

  • هزینه‌ی متقاضیان اصلی که به عنوان اسکیلدورکر درخواست داده‌اند از 812 دلار به 822 دلار افزایش یافته است؛
  • هزینه‌ی هر عضو خانواده که متقاضی اصلی را همراهی می‌کند از 174 دلار به 176 دلار افزایش یافته است؛
  • هزینه‌ی راستی آزمایی پیشنهاد شغلی دائمی یا ارزیابی تاثیرات آن بر بازار کار کبک از 202 دلار به 205 دلار افزایش یافته است؛
  • هزینه‌ی متقاضیان اصلی مهاجرت از طریق کسب و کار که شامل سرمایه گذاران کبک، کارآفرینان کبک و خویش‌فرمایان کبک می‌شود، برای دو دسته‌ی مهاجرتی آخر به ترتیب از 15,763 دلار به 15,962 دلار و از 1,099 دلار به 1,113 دلار افزایش پیدا کرده است؛
  • هزینه‌ی کارگران موقت و درخواست‌های دانشجویان خارجی از 202 دلار به 205 دلار رسیده است؛
  • هزینه‌ی معادل سازی مدارک تحصیلی اخذ شده در خارج کبک از 121 دلار به 123 دلار افزایش یافته است.
  • هزینه‌های فوق برای رسیدگی به درخواست‌های مهاجرت به کبک است. وقتی فرم درخواست مهاجرت را تکمیل کردید ممکن است ملزم به پرداخت هزینه‌های دیگر مرتبط با پرونده‌تان باشید که شامل هزینه‌ی ترجمه‌ی مدارک و آزمون زبان می‌شود.

 

اوایل سال بعد تغییرات بیشتری رخ خواهد داد

کبک همچنین اخیرا تغییراتی را در رابطه با ارائه‌ی مدارک اتباع خارجی از طریق برنامه‌یInternational Student Program (ISP) و Quebec Experience Program (Programme de l’expérience québécoise or PEQ) اعلام کرده است. از تاریخ 26 ژانویه 2021 تمام درخواست‌هایی که از طریق این برنامه‌ها ارائه شده‌اند باید به صورت الکترونیکی ارائه شوند. وزارت مهاجرت کبک دیگر از این تاریخ به بعد درخواست‌های کاغذی قبول نخواهد کرد.

 

همچنین درخواست‌های مهاجرت از طریق برنامه‌ی مهاجرتی International Student Program (ISP) باید از طریق وبسایت درخواست آنلاین برای گزینش موقت تحصیلات ارائه شوند. در رابطه با درخواست‌هایی که از طریق PEQ ارائه می‌شوند سرویس آنلاین در اواسط ماه ژانویه بر روی پرتال Arrima در دسترس خواهد بود. تمام مدارک من‌جمله فرم درخواست و رسید پرداخت هزینه‌ها باید از 26 ژانویه 2021 از طریق Arrima ارائه شوند.

 

کبک همچنین اعلام کرده است که ارائه‌ی الکترونیکی مدارک برای سه پروژه‌ی پایلوت مهاجرت دائمی که در سال 2021 اجرا خواهد شد الزامی است:

 

  • پایلوت مختص پیشخدمت‌ها؛
  • پایلوت برای کارگران شاغل در هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و جلوه‌های بصری؛
  • پایلوت برای کارگران شاغل در فناوری مواد غذایی.

 

اهداف مهاجرتی کبک برای سال 2021

کبک در سال 2021 قصد دارد از طریق برنامه‌ی مهاجرت اقتصادی/کاری بین 27500 تا 29300 مهاجر جدید جذب کند که حداکثر شامل 24200 اسکیلدورکر هم می‌شود. استان کبک همچنین قصد دارد حداکثر 4300 متقاضی را از طریق برنامه‌های مهاجرت از طریق کسب و کار که شامل Quebec Entrepreneur Program و Self-Employed Program می‌شود جذب نکند. علاوه بر این حداکثر 800 متقاضی از طریق دسته‌های مهاجرت اقتصادی نظیر پرستار خانگی و غیره پذیرش خواهد شد. همچنین 10200 مقیم دائم جدید از طریق اسپانسرشیپ خانوادگی، پناهندگی و سایر برنامه‌های مهاجرتی پذیرش خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!