2024/04/26

جعل مدارک یک آمریکایی برای ورود به کانادا

جعل مدارک یک آمریکایی برای ورود به کانادا

به تازگی یکی از شهروندان آمریکا به جرم جعل مدارک و ارائه‌ی مدارک جعلی به ماموران مرز آمریکا و کانادا اعتراف کرده است. این شهروند آمریکا به ماموران گفته بود که به قصد انجام کاری ضروری قصد ورود به کانادا را دارد در حالی‌که واقعیت این بوده که وی قصد دیدار دوستش را که در کانادا زندگی می‌کند داشته است.

 

این شهروند آمریکا از Lansdowne قصد ورود به کانادا را داشته است و نامه‌ی استخدام خود را هم به عنوان مدرک به ماموران نشان داده بوده است. ماموران آژانس خدمات مرزی کانادا در نامه‌ی استخدام وی ناهمخوانی‌هایی مشاهده می‌کنند و پس از پرس و جوی بیشتر متوجه می‌شوند که فرد مورد نظر جعل مدرک کرده است و اصلا استخدامی در کار نبوده و وی می‌خواسته دوست دخترش را ببیند.

 

این مرد آمریکایی در ادامه دستگیر و متهم به دور زدن مقررات و محدودیت‌های ورود به کانادا با مدارک جعلی می‌شود. در هشتم دسامبر این آمریکایی که Buttermore نام دارد به گمراه کردن ماموران مرزی در Brockville انتاریو اعتراف کرد. این مرد به صورت مشروط آزاد شده و 12 ماه تحت نظر است. این بدین معناست که فرد مجرم مجازاتی نمی‌بیند مگر اینکه جرم را دوباره تکرار کند. شرط آزادی مشروط وی هدیه‌ی 2000 دلار کانادایی به مراکز ترک اعتیاد و بهداشت روان است.

 

خانم Stephanie Chenier رییس آژانس خدمات مرزی کانادا در منطقه‌ی انتاریوی شمالی گفته است:«اموران ما حواسشان هست که افرادی وارد کانادا شوند که از محدودیت‌های کرونایی و قانون حمایت از مهاجران و شهروندان تبعیت می‌کنند. ممانعت از ورود افرادی که اطلاعات غلط ارائه می‌کنند برای حفاظت از سلامت و امنیت کانادایی‌ها و صیانت از فرایندهای مهاجرتی و مرزی‌مان از اهمیت برخوردار است.»

 

گفتنی است کانادا در مارس 2020 محدودیت‌های سفر را برای جلوگیری از نفوذ و گسترش ویروس کرونا به داخل کانادا اعمال کرد. مسافران باید به خاطر انجام کاری ضروری و حیاتی به کانادا بیایند. این محدودیت‌ها همچنان پابرجاست. البته برخی افراد از محدودیت‌ها معاف هستند: شهروندان کانادا، دارندگان اقامت دائم کانادا و بستگان نزدیک آن‌ها.

 

اما کانادا ساکنان کانادا را اکیدا از انجام سفرهای غیرضروری و به قصد تفریح منع می‌کند. جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز سه شنبه گفته است که افرادی که به سفر تفریحی یا غیرضروری می‌روند به محض بازگشت از سفر واجد شرایط دریافت هزار دلار کانادا و مزایای دیگر مرتبط با درمان کرونا و هزینه‌ی قرنطینه نخواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!