2024/04/29

مونترال، بهترین شهر دانشجویی جهان!

براساس گزارش رتبه بندی کیو اس، مونترال به عنوان بهترین شهر دانشجویی جهان انتخاب شد.

پیش از این انتخاب پاریس این عنوان را به مدت چهار سال پی در پی به خود اختصاص داده بود، ولی براساس گزارش اخیر که از سوی سازمان جهانی رتبه بندی کیو اس اعلام شد، مونترال این عنوان را از آن خود کرد.

این نظر سنجی که از بین ۱۸ هزار دانشجو در سراسر جهان صورت گرفته است، عواملی از جمله کیفیت دانشگاه‌ها، تسهیلات دانشجویی، هزینه زندگی، فرصت‌های شغلی، سطح صبوری برای رسیدن به هدف را مورد بررسی قرار داده است.

به طور کل، شش عامل مورد نظرسنجی قرار گرفت که این عوامل شامل تنوع دانشجویی، مطلوب بودن، فعالیت کارفرما، نقطه نظرات دانشجویی، تعداد موسسات در هر شهر می‌شد.

در این نظرسنجی، کانادا جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داد، ونکوور در رتبه‌ی دهم و تورنتو در رتبه‌ی یازدهم جای گرفت. اتاوا و کبک سیتی نیز به ترتیب رتبه‌های ۲۶ و ۷۲ را به دست آوردند. این رتبه‌ها نشان می‌دهند که چه تعداد قابل توجهی به تحصیل با کیفیت بالا و همراه با معیارهای جهانی و فرصت اقامت در کانادا علاقه مندند.

چرا مونترال ؟

مونترال بیش از ۲۵۰ هزار تن دانشجو دارد که یعنی در مقایسه با سایر شهرهای کانادا دارای بالاترین تعداد دانشجوست. مونترال یازده دانشگاه دارد از جمله دانشگاه‌های انگلیسی زبان مگ گیل و کنکوردیا که براساس رتبه بندی QS، دانشگاه مگ گیل از بهترین دانشگاه‌های کاناداست.

دو زبانه بودن سیستم آموزشی در مونترال و وجود فرصت های گوناگون شغلی و زندگی، از نکات مهم برای دانشجویان بین المللی ست. نکته قابل ملاحظه دیگر برای دانشجویان بین المللی، هزینه‌های مناسب زندگی، فضای خاص و هنری این شهر است که اغلب با شهرهای اروپایی مقایسه می شود. گوناگونی فرهنگی، تنوع فرصت‌های شغلی و معیارهای ارزشی متفاوت با آمریکای شمالی از دیگر مواردی ست که در این نظر سنجی مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است.

آغوش باز به روی مهاجران

دلیل دیگری که مونترال را به مقصدی ایده‌آل برای دانشجویان تبدیل کرده است، سیستم مهاجرتی کبک است. این استان اخیراً برنامه‌ای را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است که پس از اتمام تحصیل، کشور را ترک نکنند، دستورعمل‌های گسترده‌ای برای حمایت این برنامه به طور خاص در نظر گرفته شده است. کبک، تنها استان کاناداست که فارغ التحصیلان کالجی حتی بدون داشتن پیشنهاد یا تجربه کارمی‌توانند درخواست اقامت دائم خود را ثبت کنند.

error: Content is protected !!