2024/04/28

ریجکت ویزای کانادا چه دلایلی می تواند داشته باشد؟ (قسمت اول)

ریجکت ویزای کانادا چه دلایلی می تواند داشته باشد؟ (قسمت اول)

ریجکت ویزای کانادا یا همان مردودی ویزای کانادا به دلایل مختلف می‌تواند رخ دهد. در این مقاله مهمترین دلایل ریجکت شدن ویزاهای کوتاه مدت کانادا را بررسی خواهیم کرد. اگر ویزای کانادایتان رد شده است نگران نباشید، هنوز برای شما راه‌کارهایی وجود دارد. در این مقاله ابتدا دلایل ریجکت ویزای کوتاه مدت مخصوصا ریجکت ویزای توریستی کانادا و ریجکت ویزای تحصیلی کانادا را بررسی خواهیم کرد.

قسمت دوم را میتوانید از اینجا مطالعه کنید.

هر پرونده‌ای که مردود شود، در قبال آن افسر موظف به صدور نامه‌ی مکتوب با ذکر دلایل کلی مردود شدن ویزای متقاضی می‌باشد. در این نامه افسر گزینه یا گزینه‌هایی که به نظر او قانع کننده نبوده را علامت می‌زند و نامه را در اکانت آنلاین ویزای متقاضی قرار می‌دهد. معمولا نامه‌ی ریجکت سفارت کانادا تا یک هفته پس از انگشت نگاری صادر می‌شود.

 

دلایل عمومی ریجکت ویزای کانادا

 

به طور کلی علت مردود شدن ویزای کانادا این است که افسر قانع نمی‌شود که قصد شما از ماندن در کانادا موقت است و او بر این عقیده است که شما قصد اقامت بلند داشتن در کانادا را دارید. البته گاها وجود مشکلات در پرونده و کمبود مدارک موجب ریجکتی ویزای کاناداست. در این راستا باید سناریو و برنامه ریزی شما طوری باشد که بتوانید افسر را قانع کنید. در غیر این صورت او ویزای کانادا شما را مردود می‌کند. موارد زیادی در تصمیم افسر برای صدور یا ریجکت ویزا دخیل هستند.

 

 

 

برای مثال متقاضی ۴۰ ساله است، مدرک دیپلم و مدرک زبان هم ندارد، متاهل بوده و همزمان برای خود ویزای دانشجویی و برای همسر و فرزندش ویزای همراه درخواست کرده است. پرونده‌ی ایشان توسط افسر مردود اعلام شده زیرا افسر شک دارد که قصد متقاضی از مهاجرت به کانادا موقت باشد. به همین دلیل متقاضی را به دلیل عدم ارائه‌ی برنامه تحصیلی مناسب و عدم قانع شدن در خصوص بازگشت او در پایان تحصیل مردود کرده است.

 

 

ریجکت ویزای توریستی کانادا

 

اگر شما درخواست ویزای توریستی کانادا بدهید و افسر قانع نشود که قصد اصلی شما بازدید از کاناداست، او ویزای کانادا شما را مردود اعلام خواهد کرد. دلیل اصلی مردود شدن در ویزای توریستی کانادا هم یکی از عوامل زیر است:

 

  • نداشتن بودجه‌ی کافی برای پرداخت هزینه‌های سفر
  • ضعیف بودن شرایط مالی فرد دعوت کننده از شما
  • هدف از سفر برای افسر قانع کننده نباشد و او بر این عقیده باشد که شما قصد اقامت بلند مدت در کانادا را دارید
  • سابقه‌ی سفرهای قبلی شما
  • نداشتن برنامه‌ی درست و مشخص برای سفر
  • عدم ارسال صحیح و کامل مدارک و فرم‌ها
  • پیوندهای شما با کشور مبدا

 

 

ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

 

معمولا در هنگام ریجکت ویزای تحصیلی کانادا، متقاضی متن این چنین دریافت می‌کند:

 

بر اساس قوانین مهاجرت به کانادا متقاضی باید تصمیم خود برای بازگشت به کشورش پس از تحصیل در کانادا را نشان دهد. شما باید به ویزا افسر نشان دهید که واجد شرایط قوانین ویزا بر اساس بند ۱۲ قانون هستید و همچنین باید اثبات کنید که دارای بودجه‌ی کافی برای پرداخت هزینه‌های شهریه و هزینه‌های زندگی خود در کانادا هستید. پس از بررسی دقیق تمامی مدارکی که برای ما ارسال کردید، بنده قانع نشدم که شما واجد شرایط برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا می‌باشید. به همین دلیل ویزای تحصیلی شما را مردود اعلام می‌کنم. دلیل این تصمیم به خاطر یکی یا چند مورد از موارد زیر است:

 

  • شما اثبات نکردید که دارای بودجه کافی برای تحصیل و زندگی و بازگشت به کشور خود هستید.
  • شما مرا قانع نکردید که پس از اتمام دوره کانادا را ترک خواهید کرد.
  • شما تمام مدارک را ارسال نکرده اید.
  • بر اساس مدارک و فرم های ارسالی من قانع نشدم که شما همه موارد را به درستی تکمیل کرده باشید.
  • برنامه تحصیلی شما
  • پیوند های شما با کشور مبدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!