2024/04/24

کانادا واکسن کرونا را تایید کرد

کانادا واکسن کرونا را تایید کرد

واکسن کرونا در تاریخ نهم دسامبر به تایید اولیه‌ی کانادا رسیده است؛ این بدین معناست که کانادا هم‌اینک بزرگ‌ترین کمپین واکسیناسیون تاریخ خود را آغاز خواهد کرد. واکسن کووید 19 تولید Pfizer و BioNTech Manufacturing به تایید کانادا رسیده است.

 

آن‌گونه که Health Canada اعلام کرده است تایید این واکسن به این خاطر است که این واکسن ایمن و موثر است و کیفیت خوبی دارد. Health Canada شرایط و ضوابطی را بر واکسن Pfizer-BioNTech اعمال کرده است من‌جمله:

 

  • گزارش ماهانه از عوارض جانبی این واکسن؛
  • داده‌های بیشتر در مورد ایمنی و تاثیربخشی این دارو که شامل داده‌های نهایی آزمایش‌های بالینی می‌شود؛
  • داده‌های یبشتر در مورد کیفیت که تایید کند که فرایندها و کنترل هایی برای حصول اطمینان از کیفیت مناسب این واکسن وجود دارد.

بنابراین کانادا پس از بریتانیا و بحرین سومین کشور در جهان است که این واکسن را تایید می‌کند. نخست‌وزیر کانادا جاستین ترودو در توییتی بیان کرده است که 30000 دوز از این واکسن اوایل روز دوشنبه وارد کانادا خواهد شد و تا سقف 249,000 تا آخر سال 2020 به کانادا خواهد رسید. نخست وزیر کانادا افزوده است که میلیون‌ها دوز دیگر نیز در اوایل سال 2021 به دست کانادایی‌ها خواهد رسید.

 

کانادا به لحاظ دریافت سرانه دوز واکسن کرونا برترین کشور جهان است. در مجموع کانادا با 7 شرکت قراردادهایی را امضا کرده است و 414 میلیون دوز از واکسن کرونا را برای خود تامین کرده است. از سوی دیگر Health Canada در حال بررسی واکسن سه تولید کننده‌ی دیگر است.

 

گفتنی است کانادا ابتدا موفق شد منحنی شیوع کرونا را در تابستان مسطح کند اما از آن زمان تا کنون بر تعداد موارد ابتلا به کرونا در سراسر کانادا افزوده شده است و در نتیجه کانادا قرنطینه و محدودیت‌های جدیدی اعمال کرده است. طی بحران همه‌گیری کرونا، 430 هزار مورد ابتلا به کرونا در کانادا به ثبت رسیده که از این میان 13 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

همانطور که می‌دانید سیستم مهاجرتی کانادا در طول همه‌گیری کرونا فعال بوده است و قرار است کانادا پس از پایان این بحران از مهاجران بیشتری استقبال کند. کانادا در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری که در تاریخ نهم دسامبر برگزار شد و به اطلاع شما رسید، از 5000 متقاضی دیگر دعوت کرد تا تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند. بدین ترتیب سال 2020 اولین سال از آغاز کار اکسپرس انتری است که کانادا برای 100 هزار نفر دعوتنامه صادر کرده است.

 

در اواخر ماه اکتبر بود که کانادا از برنامه‌ی سطوح مهاجرت خود برای سال های 2021-2023 رونمایی کرد. کانادا قصد دارد برای جبران کاهش ورود مهاجران طی همه گیری کرونا، طی سه سال اعلام شده سالانه از 400 هزار مهاجر جدید استقبال کند. افزایش ورود مهاجران سیاستی است که کانادا برای حمایت از رشد اقتصادی با توجه به پیری جمعیت و کاهش نرخ زاد و ولد اتخاذ کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!