2024/04/26

افتتاح مسیر جدید مهاجرت فارغ التحصیلان خارجی به مانیتوبا

افتتاح مسیر جدید مهاجرت فارغ التحصیلان خارجی به مانیتوبا

آن دسته از دانشجویان خارجی واجد شرایط که از موسسات آموزش عالی مانیتوبا فارغ التحصیل شده‌اند، هم اکنون می‌توانند Expression of Interest خود را از طریق یک مسیر مهاجرتی جدید به این استان ارائه کنند. یکی از شرایط این مسیر مهاجرتی که مسیر استخدام ( Career Employment Path) نام دارد این است که کاندیدها باید یک دوره تحصیلی تمام وقت (حداقل یک ساله) معادل با دو ترم را گذرانده باشند، و زمانی که Expression of Interest یا EOI را ارائه می‌دهند مایل به زندگی در استان مانیتوبا باشند. از سایر شرایط مورد نیاز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • داشتن یک پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرماهای واجد شرایط در یکی از مشاغل مورد نیاز در مانیتوبا که مطابق با رشته تحصیلی و مهارت‌های کاندید باشد؛

و یا

 

  • گذراندن دوره آموزشی شغلی و کسب گواهی مرحله اول که توسط نهاد قانونی مربوطه تعیین شده است.

دانشجویان خارجی نیز به محض اتمام تحصیل در استان مانیتوبا می‌توانند تقاضای خود را ارائه کنند. البته نباید فراموش کرد که آن‌ها می‌باید در مانیتوبا زندگی کنند و ساکن این استان باشند.

ارائه EOI

گفتنی است که EOI یک تقاضا یا Application نیست بلکه صرفا راهی‌ست برای اینکه کاندیدهای علاقه‌مند بتوانند به برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا ( MPNP) نشان دهند که دوست دارند آن‌ها را برای کاندید استانی شدن در یکی از مسیرهای مهاجرتی در نظر بگیرد.

 

کاندیدهای واجد شرایط باید به یک سری سوالات آنلاین که در رابطه با تحصیلات، سابقه کار و تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی و سایر معیارها است پاسخ دهند.بر این اساس پروفایل‌ها امتیازدهی و رتبه بندی می‌شوند و وارد ذخیره کاندیدهای واجد شرایط مسیر مهاجرتی مربوطه می‌شوند. سپس طی دوره‌های متوالی، برای تعداد معینی از کاندیدها که بالاترین امتیاز را دارند Letters of Advice to Apply یا توصیه نامه برای تقاضا جهت کاندید استانی شدن ارسال می‌شود. MPNP اعلام کرده که هنگام ارسال این توصیه نامه‌ها یا (LAA ها) در این مسیر مهاجرتی محدودیت‌های مربوط به شغل یا برنامه را اعمال می‌کند.

 

افتتاح این مسیر در ۳۰ نوامبر، مجموع گزینه‌های مهاجرت برای فارغ التحصیلان خارجی مانیتوبا را به سه گزینه می‌رساند؛ که دو مسیر مهاجرتی دیگر عبارتند از مسیر دانشجوی کارآفرین و مسیر کارآموزی فارغ التحصیل (این دو مسیر در اول نوامبر رونمایی شدند.) این سه مسیر مهاجرتی بخشی از برنامه‌ی آموزش بین المللی International Education Stream  هستند که نوامبر پارسال، به عنوان بخشی از فرایند بازسازی کلی MPNP ایجاد شده است. در آن زمان، MPNP اعلام کرد که جذب و نگه داشتن فارغ التحصیلان خارجی مانیتوبا و آموزش آن‌ها برای تشویق به نوآوری، یکی از عناصر کلیدی بازسازی MPNP است.

error: Content is protected !!