2024/04/30

امنیت و ثبات در کانادا برای دانشجویان خارجی جذاب است

امنیت و ثبات در کانادا برای دانشجویان خارجی جذاب است

کانادا در بین برترین کشورها به لحاظ امنیت و ثبات قرار دارد و به خاطر مدیریت همه‌گیری کرونا جایگاه خود را در بین محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی جهان بالاتر هم برده است. این را دو نظرسنجی که توسط Navitas Insights انجام شده به ما می‌گویند.

 

علاوه بر این، نظرسنجی مزبور به ما می‌گوید که کشورهایی که امن و با ثبات تلقی می‌شوند لزوما باز و پذیرا نیستند. در حالی که کانادا از جمله کشورهای برتر در زمینه‌ی امنیت و ثبات است که از قضا باز و پذیرا هم هست. در واقع کانادا تدابیری اتخاذ کرده تا به دانشجویان خارجی امکان سفر به مقصد مورد نظرشان را بدهد. دانشجویانی که مایل هستند به کانادا سفر کنند تنها باید در دانشگاه یا کالجی حضور یابند که برنامه‌ی مشخصی برای مدیریت کرونا دارد که به تایید دولت استانی رسیده است. فرقی ندارد که دانشجوی خارجی از کدام کشور وارد کانادا می‌شود.

 

این نظرسنجی در ماه می 2020 انجام شده است. یافته‌های این نظرسنجی  نشان می‌دهد که کانادا در کنار استرالیا و نیوزیلند از معدود کشورهایی است که از بقیه جلوتر است. موسسه‌ی مزبور این نظرسنجی را بار دیگر در ماه سپتامبر انجام داد. کانادا از ماه می تا سپتامبر موقعیت خود را بهبود بخشیده بود اما این بار رقیبش نه استرالیا و نیوزیلند بلکه بریتانیا بود.

 

چگونه ویزای تحصیلی کانادا بگیریم؟

اولین گام در اخذ ویزای تحصیلی کانادا این است که مشخص کنید در کدام یک از دانشگاه‌ها و نهادهای آموزش عالی کانادا موسوم به Designated Learning Institution (DLI) و در چه رشته‌ای قصد تحصیل دارید. پس از اینکه برای رشته‌‌ی مورد نظرتان اپلای کردید از DLI مورد نظر نامه‌ی پذیرش دریافت می‌کنید. سپس برای دریافت ویزای تحصیلی باید درخواست خود را به اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا ارائه کنید.

 

اگر مایلید می‌توانید نام اعضای خانواده‌تان را در درخواست ذکر کنید تا آن‌ها هم بتوانند شما را در کانادا همراهی کنند. همسرتان می‌تواند ویزای کار دریافت کند و با ویزای کار می‌تواند حین تحصیل شما برای هر کارفرمایی داخل کانادا کار کند. برای ارائه‌ی درخواستتان باید نامه‌ی پذیرش DLI را داشته باشید و برای پرداخت شهریه‌ی سال اول از تمکن مالی برخوردار باشید. همچنین می‌بایست گواهی عدم سوء پیشینه و سلامت کامل خود را هم ارائه کنید. در ضمن، اگر DLI در استان کبک باشد باید (Certificat d’acceptation du Quebec (CAQ داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!