2024/04/26

اکسپرس اینتری همچنان قدرت‌مند پیش می‌رود

اکسپرس اینتری همچنان قدرت‌مند پیش می‌رود

دولت کانادا در جدیدترین پذیرش اکسپرس اینتری که در تاریخ ۲۰ فوریه برگزار شد، برای ۳۳۵۰ متقاضی دعوتنامه جهت تقاضای اقامت دائم صادر نمود. وزارت مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا تا به اینجای سال جاری میلادی، مجموعا ۱۴۵۰۰ دعوتنامه جهت تقاضا (ITA)  صادر نموده است؛ این میزان دعوتنامه نسبت به تعداد دعوتنامه صادر شده در همین مقطع زمانی در سال گذشته، حاکی از افزایش ۷۰ درصدی است و با این حساب از زمانی که در سال ۲۰۱۵ از اکسپرس اینتری رونمایی شد تا کنون، امسال بهترین شروع را داشته است.

 

حداقل امتیاز سیستم جامع رتبه بندی در پذیرش دیروز ۴۵۷ بود که حاکی از افزایش ۱۹ درصدی آن نسبت به پذیرش قبلی در ۳۰ ژانویه می‌باشد. افزایش حداقل امتیاز سیستم جامع رتبه بندی در پذیرش ۲۰ فوریه را می‌توان عمدتا به فاصله سه هفته‌ای بین این پذیرش و پذیرش قبلی ماه ژانویه نسبت داد. گفتنی است هر چه‌قدر فاصله زمانی بین پذیرش‌ها بیشتر باشد، صف انتظار اکسپرس اینتری فرصت بیشتری برای پر شدن دارد و متقاضیانی که امتیازهای بالاتری دارند در این فاصله زمانی وارد صف می‌شوند و طبیعتا این امر باعث افزایش حد نصاب امتیازها می‌شود.

 

این در حالی‌ست که پذیرش قبلی برگزار شده در ۳۰ ژانویه، با پذیرش قبل آن که در تاریخ ۲۳ ژانویه برگزار شد تنها یک هفته فاصله داشت و این بدین معنی است که متقاضیان کمتری شانس ارائه پروفایل را داشته‌اند. این در نهایت باعث شد که حداقل امتیاز سیستم جامع رتبه بندی به ۴۳۸ برسد.

 

وزارت  مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در این پذیرش از قاعده tie-break استفاده نمود. زمان انتخاب شده ۶ دسامبر ۲۰۱۸ راس ساعت ۱۲:۳۸:۱۱ UTC بود. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که امتیاز سیستم جامع رتبه بندی‌شان ۴۵۷ و بالاتر بود و پروفایل خود را قبل از این تاریخ و ساعت وارد صف انتظار اکسپرس اینتری کرده بودند، در این دور از صدور دعوتنامه برای آن‌ها دعوت‌نامه صادر شده است.

 

چنانچه شما نیز علاقه‌مند به مهاجرت به کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری فدرال هستید و حداقل امتیاز سیستم جامع رتبه‌بندی‌ چندان بالایی ندارید، خوب است بدانید که می‌توان این امتیاز را به طرق مختلف بهبود داد. یکی از این راه‌ها برنامه مهاجرت استانی کانادا است که از آن روش، اگر شما از طرف یک استان برای اقامت دائم انتخاب شوید ۶۰۰ امتیاز کسب می‌کنید و بدین ترتیب حتما در دور بعدی برای شما دعوتنامه صادر خواهد شد تا جهت اقامت دائم تقاضای خود را ارائه کنید.

 

لازم به ذکر است که در این فاصله‌ی سه هفته‌ای استان‌های منیتوبا، بریتیش کلمبیا و انتاریو برای متقاضیان اکسپرس اینتری دعوتنامه جهت تقاضا برای انتخاب استانی شدن صادر کردند. نمونه‌هایی فرضی از متقاضیانی که در این پذیرش برای آن‌ها دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم صادر شده در ادامه آورده شده است:

 

جمال ۳۲ ساله است و دو تا لیسانس دارد. او تا به حال نه در کانادا کار کرده و نه تحصیل، اما سطح زبان انگلیسی بالایی دارد. او به عنوان مشاور کسب و کار سه سال سابقه کار دارد. امتیاز سیستم جامع رتبه‌بندی او ۴۵۸ بوده و برای دریافت دعوتنامه کافی بوده است.

 

سمیه و میثم ۲۹ و ۳۲ ساله هستند، هر دوی آن‌ها لیسانس دارند، در امتحان آیلتس شرکت کرده و نمرات آن‌ها حاکی از بالا بودن سطح زبانشان دارد. سمیه سه سال در بخش منابع انسانی کار کرده است. هیچ یک از آن دو تا به حال در کانادا نه کار کرده‌اند و نه تحصیل اما میثم یک خواهر در تورنتو دارد. سمیه و میثم وارد صف انتظار اکسپرس اینتری شدند و سمیه متقاضی اصلی بود. امتیاز او ۴۵۸ بوده و برای دریافت دعوتنامه کفایت می‌کرده است.

 

کتایون ۳۳ ساله است و فوق لیسانس دارد. او تا به حال نه در کانادا کار کرده و نه تحصیل. کتایون در آزمون  CELPIP شرکت کرده و در تمام مهارت‌ها نمره ۱۰ گرفت. او سه سال به عنوان مشاور املاک و مستغلات مشغول به کار بوده است، امتیاز سیستم جامع رتبه بندی او ۴۵۹ و برای دریافت دعوتنامه کافی بوده است.

error: Content is protected !!