2024/03/19

برگزاری جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری کانادا / بیستم مارس

برگزاری جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری کانادا / بیستم مارس

دولت کانادا در جدیدترین پذیرشی که دیروز مورخ ۲۰ مارس برگزار کرد برای ۳۳۵۰ متقاضی مهاجرت دعوتنامه صادر نمود تا این افراد بتوانند تقاضای خود برای اقامت دائم را ارائه کنند. حد نصاب امتیاز سیستم جامع رتبه بندی ( CRS) در پذیرش دیروز ۴۵۲ بود و نسبت به آخرین پذیرش که در ششم مارس برگزار شد دو امتیاز کاهش یافته است.

 

اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اعلام کرده است که در سال جدید از طریق سیستم اکسپرس انتری مجموعا ۲۱۲۰۰ دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم صادر کرده است. این عدد نسبت به سال قبل به تعداد ۱۴۵۰۰ نفر افزایش یافته است. انتظار می‌رود که اداره مهاجرت کانادا در سال جاری میلادی نیز به رکورد شکنی خود ادامه دهد و تعداد بیشتری از متقاضیان مهاجرت را از طریق سه دسته‌ی مهاجرتیِ اکسپرس انتری انتخاب کند. این سه دسته عبارت اند از Federal Skilled Worker Class, Federal Skilled Trades Class و  Canadian Experience Class.

 

متقاضیانی که واجد شرایط و معیارهای این دسته‌ها می‌باشند وارد صف انتظار اکسپرس انتری می‌شوند و سپس بر اساس سن، تحصیلات، سطح زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی و سابقه کار به آن‌ها امتیازدهی می‌شود. سپس اداره مهاجرت طی دوره‌های متوالی متقاضیانی را که بالاترین امتیاز دارند برای اقامت دائم انتخاب خواهد کرد.

 

در این پذیرش از قاعده‌ی tie-break یا امتیاز طلایی  نیز استفاده شد: ۷ فوریه ۲۰۱۹ راس ساعت ۹:۵۹:۲۵ به وقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که امتیاز CRS آن‌ها ۴۵۲ و بالاتر بود و قبل از این ساعت و تاریخ پروفایل خود را وارد صف انتظار اکسپرس انتری کرده بودند در این پذیرش برای آن‌ها دعوتنامه صادر شد.

 

طی دو پذیرش اخیر اکسپرس انتری حد نصاب امتیازها کاهش یافته است؛ همان‌طوری که می‌دانید اگر بین پذیرش‌ها فاصله کمی وجود داشته باشد حداقل امتیاز کاهش خواهد یافت. در زیر نمونه‌هایی فرضی از متقاضیانی آورده شده است که در پذیرش دیروز برای آن‌ها دعوتنامه صادر شد:

 

نیما ۳۲ ساله است و مدرک لیسانس و یک گواهی یک ساله دارد. او طی پنج سال اخیر به عنوان حسابدار مشغول به کار بوده است و هرگز در کانادا نه کار کرده و نه تحصیل. سطح زبان انگلیسی او در بخش شنیداری پیشرفته می‌باشد و در بخش‌های قرائت و درک مطلب و نوشتن نیز در مرز پیشرفته بودن قرار دارد. با این حساب او با داشتن امتیاز ۴۵۲ دیروز واجد شرایط دریافت دعوتنامه بوده است.

 

سعید ۳۳ ساله است و دو مدرک لیسانس دارد. او ظرف سه سال اخیر به عنوان مشاور کسب و کار مشغول به کار بوده است و سطح زبان انگلیسی او نیز پیشرفته است. او تا به حال در کانادا نه کار کرده و نه تحصیل، و  با داشتن ۴۵۲ امتیاز در سیستم جامعه رتبه‌بندی توانسته است دعوتنامه دریافت کند.

 

نعمیه ۲۹ ساله است و لیسانس دارد او طی سه سال اخیر به عنوان دستیار اداری مشغول به کار بوده است و هرگز در کانادا نه کار کرده است و نه تحصیل. او در امتحان آیلتس شرکت کرده و در تمام مهارت‌های زبانی نمره ۸ گرفته است. البته نعمیه در کانادا یک خواهر دارد که دارای اقامت دائم کانادا است و ساکن تورنتو می‌باشد. او با داشتن ۴۵۳ امتیاز در سیستم جامع رتبه‌بندی واجد شرایط دریافت دعوتنامه بوده است.

error: Content is protected !!