2024/04/26

تغییرات ایجاد شده توسط دولت کانادا برای راحت شدن مهاجرت و سفر

دولت کانادا از طرفی، برای برقراری و حفظ امنیت شهروندان کانادایی، از تاریخ ۳۱ جولای ۲۰۱۸ انگشت نگاری و عکس را برای دریافت همه ویزاهای کانادا از جمله ویزای ملاقات، ویزای تحصیلی، ویزای کاری (به جز شهروندان آمریکایی) و ویزای اقامت دائم اجباری اعلام کرد و از طرفی دیگر، اعتبار انگشت نگاری را به ۱۰ سال افزایش داد.

 

انگشت نگاری به عنوان بهترین روش بیومتریک از جهت کاربردهای امنیتی، بخش‌ مهمی از تصمیمات افسرهای اداره مهاجرت را تشکیل می‌دهد و بیشتر از ۲۰ سال است که افسران مهاجرت کانادا برای حفظ امنیت کانادایی به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

 

دولت کانادا در حال حاضر تمام پناه‌جویانی که در داخل خاک کانادا هستند و همه افرادی را که خارج از خاک کانادا متقاضی پناهندگی‌اند و همچنین متقاضیان ویزاهای اقامت موقت، ویزای تحصیلی یا کاری، مجبور کرده انگشت نگاری را انجام بدهند.

 

انگشت نگاری مزایای زیادی از جمله تشخیص هویت مجرم‌ها و کلاهبرداران، جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و ورود دوباره افرادی که قبلا دیپورت شده اند دارد و علاوه بر آن، انگشت نگاری تاثیر زیادی در حفظ امنیت شهروندان کانادایی و یکپارچگی سیستم مهاجرت کانادا داشته است و در این مدت افسران مرزی با استفاده از انگشت نگاری موفق به تشخیص هویت افراد بوده‌اند و موفق شده‌‌اند از ایجاد ترافیک مرزی جلوگیری کنند.

 

کانادا کشور مهاجرپذیری است و کنترل روند اقامت‌های طولانی مدت و غیرقانونی در این کشور مسئله‌ی مهمی به حساب می‌آید؛ طبق قوانین مهاجرتی، هرگاه مهاجران خارجی قصد اقامت بلندمدت را در کشوری میزبان داشته باشد، باید از سد انگشت نگاری و ثبت اطلاعات فردی در سیستم رایانه‌ای عبور کنند.

 

از جهتی دیگر، کانادا کشور پر رفت و آمدی است و دولت کانادا با افزایش مدت زمان اعتبار انگشت نگاری و همچنین افزایش تعداد مراکز درخواست ویزا VAC سفر به این کشور را آسان‌تر کرده است. بیشتر از ۹۷% متقاضیان در کشور خودشان دسترسی به مرکز درخواست ویزا دارند و دولت کانادا در نظر دارد که تا دو سال آینده، شبکه ارتباطی مراکز درخواست ویزا را گسترش دهد و تا نوامبر ۲۰۱۹، تعداد حداقل ۱۵۷ مرکز VAC در ۱۰۵ کشور جهان خدمات ارائه می‌دهد.

error: Content is protected !!