2024/03/19

جدیدترین پذیرش اکسپرس اینتری، و کاهش دوباره‌ی حداقل امتیاز

جدیدترین پذیرش اکسپرس اینتری، و کاهش دوباره‌ی حداقل امتیاز

دولت کانادا در جدیدترین پذیرشی که در روز دوشنبه ۱۵ اکتبر ۲۰۱۸ برگزار کرد، برای ۳۹۰۰ کاندید اکسپرس اینتری ITA (یا دعوتنامه‌ی تقاضا برای دریافت اقامت دائم کانادا) صادر کرد. حداقل امتیاز این پذیرش ۴۴۰ بوده است که تا امروز کمترین امتیاز در سال جاری بوده است. شایان ذکر است که حداقل امتیاز پذیرش امروز از حداقل امتیاز سیستم جامع رتبه بندی (CRS) پذیرش اکسپرس اینتری ۳ اکتبر که ۴۴۵ بود پنج امتیاز کمتر بود. در طی آن پذیرش هم برای ۳۹۰۰ کاندید ITA صادر شد.

 

اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC)  در این پذیرش نیز برای tie-break از همان تاریخ و ساعتی استفاده کرد که در پذیرش ۱۸ سپتامبر استفاده نموده بود: ۱۱:۰۶:۲۹ UTC.  و این به این معناست که تمام کاندیداهایی که CRS آن‌ها بالاتر از ۴۴۰ بوده و همچنین تمام کاندیداهایی که امتیاز ۴۴۰ به بالا داشته‌اند و پروفایل خود را قبل از این تاریخ و ساعت ارائه کرده بودند در این دور از صدور دعوتنامه یک ITA دریافت کرده اند.

 

این کاهش پنج امتیازی ممکن است به این دلیل بوده باشد که این پذیرش کمتر از دو هفته بعد از پذیرش قبلی برگزار شده است. چنین کاهشی در صورتی اتفاق می‌افتد که پذیرش‌های بزرگ پشت سر هم برگزار شوند. پذیرش‌های اکسپرس اینتری معمولا هر دو هفته یکبار برگزار می‌شوند اما این‌بار فقط ۱۲ روز بین پذیرش قبلی و پذیرش امروز فاصله افتاده بود. فاصله‌ی کمتر بین دو پذیرش می‌تواند به این معنا باشد که زمان کمتری برای تکمیل شدن نظرسنجی اکسپرس اینتری وجود دارد و این می‌تواند حداقل  CRS را پایین بیاورد.

 

به این دو نمونه‌ی فرضی از کاندیداهایی که امروز ITA دریافت کرده‌اند توجه کنید: مونا و سینا متاهل هستند و هر دو دارای لیسانسند. آن‌ها به ترتیب ۲۹ و ۳۴ سال سن دارند و به مدت سه سال است که به عنوان تحلیل‌گر سامانه‌ی داده‌ها مشغول به کار بوده‌اند. آن‌ها در امتحان آیلتس نیز شرکت کردند و در هر مهارت زبانی نمره‌ی ۸ را کسب کردند. مونا متقاضی اصلی بود و آن‌ها بعد از تقاضای او وارد نظرسنجی اکسپرس اینتری شدند. با این‌که مونا و سینا هرگز در کانادا نه کار کرده‌اند و نه تحصیل، اما امتیاز CRS آن‌ها ۴۴۰ بوده و برای دریافت ITA در پذیرش اکسپرس اینتری امروز یعنی ۱۵ اکتبر کافی بوده است.

 

اینکه پنج امتیاز از حداقل امتیاز CRS کم شده است نوید این را می‌دهد که اگر پذیرش‌های بزرگتر و با فاصله زمانی کمتری برگزار شوند امتیاز CRS از این هم پایین‌تر خواهد آمد. البته همچنان با رکورد ۲۰۱۷ اندکی فاصله داریم اما می‌توان امیدوار ماند که با برگزاری پذیرش‌های بزرگتر از رکورد ۲۰۱۷ در صدور ITA فراتر رویم یا حداقل با آن برابر شویم.

error: Content is protected !!