2024/04/29

دعوت کبک از ۳۲ متقاضی مهاجرت در جدیدترین پذیرش (آریما)

آریما کبک

دعوت کبک از ۳۲ متقاضی مهاجرت در جدیدترین پذیرش

 

جدیدترین خبرها از این حکایت دارند که وزارت مهاجرت کبک جزییات جدیدترین پذیرشی که در 4 سپتامبر برگزار کرده را منتشر نموده است؛ در این پذیرش از 32 متقاضی مهاجرت که از طریق پرتال Arrima اقدام کرده بودند دعوت شده است. دعوتنامه‌ها برای متقاضیانی صادر شد که پروفایل Expression of Interest خود را ثبت کرده بودند و پیشنهاد شغل معتبر هم داشته‌اند؛ علاوه بر این، دیپلمات‌ها، ماموران کنسولی یا نمایندگان سازمان‌های بین دولتی نظیر سازمان ملل در کبک نیز جز دعوت شدگان بوده‌اند.

 

تعداد افراد دعوت شده در مقایسه با پذیرش‌های قبلی کاهش چشم‌گیر داشته است. در پذیرش 17 جولای که طی آن متقاضیان باید همین شرایط را می‌داشتند، 259 متقاضی برای اقامت دائم انتخاب شدند.

 

سیستم Arrima چیست؟

 

گفتنی است سال پیش بود که کبک از پرتال Arrima رونمایی کرد؛ این سیستم برای دریافت EOI از طریق برنامه‌ی Quebec Skilled Worker طراحی شده است و درخواست متقاضیان را مدیریت می‌کند. EOI درخواست نیست بلکه صرفا راهی است برای اینکه متقاضی تمایل خود را به وزارت مهاجرت کبک جهت دریافت گواهی انتخاب کبک اعلام کند.

 

سیستم آریما در واقع سیستم اکسپرس انتری کبک می‌باشد. براساس این سیستم افراد بالای 18 سال که دارای شرایط نیروی متخصص کبک با دانش زبان خوب هستند می‌توانند در این برنامه ثبت نام کنند.

 

نکاتی در مورد ثبت نام:

  • برای ساخت پروفایل هیچ مدرکی نیاز نیست. اما باید تمام اطلاعاتی که وارد می‌کنید معتبر و مستند باشد.
  • می‌توانید در هر مرحله‌ ثبت نام ذخیره کنید و بقیه‌ی مراحل را بعدا انجام دهید.
  • حداکثر زمان شما برای ساخت پروفایل تا مرحله‌ی نهایی 30 روز می باشد

 

بعد از ثبت نام، اطلاعات شما به مدت یک سال در پروفایل باقی خواهد ماند. اما می‌توانید اطلاعات خود را به روز نمایید، یعنی  اظلاعاتی مانند تغییر در وضعیت مجرد یا متاهلی یا به دنیا امدن فرزند. اما بعد از دریافت نامه‌ی دعوت به ارسال مدارک نمی‌توانید تغییری در وضعیت پروفایل خود بدهید.

 

در سیستم جدید Arrima که مبتنی بر ابراز تمایل یا EOI است و جایگزین سیستم قبلی شده است، متقاضیان پروفایل می‌سارند و بر اساس عواملی نظیر سن، تحصیلات، حوزه‌ی تخصص، سابقه کار و تسلط بر زبان فرانسه امتیاز دریافت می‌کنند. متقاضیان بر اساس این امتیاز و عواملی نظیر کمبود نیروی کار در مناطق حاشیه‌ای استان کبک انتخاب می‌شوند تا درخواست خود را برای دریافت CSQ ارائه کنند.

 

متقاضیانی که CSQ دریافت می‌کنند درخواست اقامت دائم خود را به وزارت مهاجرت فدرال ارائه می‌کنند و پس از آزمایش‌های پزشکی و عدم سوء پیشینه‌ی موثر اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!