2024/03/19

بیانیه جدید اداره گمرک آمریکا درباره‌ی ورود کارکنان کانادایی صنعت ماریجوانا

به روزرسانی بیانیه اداره گمرک آمریکا درباره‌ی ممنوع الورود بودن کارکنان کانادایی صنعت ماریجوانا

خبرها حاکی از آن است که اداره‌ی گمرک و محافظت از مرزهای ایالات متحده امریکا مقررات خود را در رابطه با کارکنان کانادایی صنعت قانونی ماریجوانا به روزرسانی نموده و اعلام کرده است که این کارکنان در صورتی که سفرشان ربطی به صنعت این ماده ی مخدر نداشته باشد حق دارند به ایالات متحده وارد شوند. این به روزرسانی که در ۹ اکتبر منتشر شده است روشنگر بیانیه‌ای است که این اداره پیش از این در ۲۱ سپتامبر در آن اعلام کرده بود کار کردن در بخش تولید ماریجوانا در کانادا ممکن است بر صلاحیت ورود به ایالات متحده تاثیر منفی بگذارد.

 

این بیانیه‌ی مبهم جار و جنجال به پا کرد و موجبات نگرانی کارکنان کانادایی این صنعت نوپا را فراهم نمود؛ آن‌ها ترسیدند مبادا دیگر نتوانند حق ورود به ایالات متحده را پیدا کنند. حالا اما این بیانیه به روزرسانی شده و در آن چنین می‌خوانیم:«یک شهروند کانادایی که در تولید و تکثیر قانونی ماریجوانا در کانادا فعالیت می‌کند و یا تولید و تکثیر آن را تسهیل می‌سازد در صورتی که سفرش با ای صنعت مرتبط نباشد به طور کلی دارای حق ورود به ایالات متحده می‌باشد.» از سوی دیگر، در این بیانیه هشدار داده شد که کانادایی‌هایی که سفرشان به ایالات متحده مرتبط با صنعت ماریجوانا است ممکن است ممنوع الورود تشخیص داده شوند.

 

گفتنی است کانادا قرار است از ۱۷ اکتبر مصرف تفریحی ماریجوانا را قانونی کند اما فروش، نگهداری، تولید، توزیع و واردات این ماده مخدر همچنان در قوانین ایالات متحده غیرقانونی است. اما ۹ ایالت امریکا اکنون مصرف تفریحی ماریجوانا را قانونی اعلام کرده‌اند و ۳۰ ایالت دیگر مصرف ماریجوانا به خاطر موارد درمانی – پزشکی را قانونی اعلام کرده‌اند اما قانون فدرال ایالات متحده قوانین ایالتی را لغو می‌کند. در این بیانیه به روزرسانی شده اشاره نشده که آیا کانادایی‌هایی که به مصرف تفریحی ماریجوانا اعتراف دارند حق ورود به ایالات متحده را دارند یا خیر. اما در این بیانیه گفته شده است که:«هرکس که اعتیاد داشته باشد، یا مواد مخدر مصرف کند و یا به اعمالی اعتراف کند که خلاف قوانین خارجی، فدرال یا ایالتی در مورد مواد مخدر کنترل شده است ورودش به خاک ایالات متحده امریکا ممنوع خواهد بود.»

error: Content is protected !!