2024/05/02

درخواست پناهندگی از داخل ایران به کانادا

پناهندگی در کانادا

درخواست پناهندگی در سفارت کانادا

پناهنده فردی است که به علت ترس موجه ازعواملی مانند نژاد، ملیت، عضویت در گروه‌های اجتماعی خاص، داشتن عقیده‌های سیاسی در حال تعقیب و گرایشان جنسی و مواردی از این قبیل خارج از کشور محل زندگی خود به سر می‌برد و نمی تواند به کشورخود بازگردد. در این مقاله قصد داریم شما را در مورد پناهندگی کانادا و چگونگی درخواست دادن پناهندگی به این کشور آگاه سازیم. بنابراین با موسسه ایران مهاجر همراه باشید و در صورت داشتن سوالاتی در این زمینه به دفتر موسسه مراجعه کنید و یا اینکه از طریق شماره تماس با مشاوران موسسه در ارتباط باشید.

 شرایط عمومی پناهندگی در کانادا

برای مهاجرت به کانادا در ابتدا لازم است نسبت به این کشور آگاه باشید و شرایط آب و هوایی و اقلیمی, زبان,مذهب, مردم و… آن را بدانید . کانادا کشوری است سردسیراست که در قاره آمریکای شمالی  است این کشوربا سه اقیانوس اطلس، آرام و منجمد شمالی همجوار  است. امریکا تنها کشوری است که همسایه کشور کانادا می باشد.  نظام حکومتی این کشور حکومت فدرالپارلمانی پادشاهی مشروطه زیر نظر پادشاهی بریتانیای کبیر است . کانادا 10 استان و 3 قلمرو دارد. پایتخت کانادا شهر اتاوا و معروف ترین شهرهای آن تورنتو و مونترال هستند.  وسعت آن در حدود 9 میلیون و 985 کیلومتر مربع می باشد و واحد پول این کشور دلار کانادا است. همچنین زبان رسمی آن انگلیسی و فرانسوی است.

نکته:

مهاجر کسی‌ است که برای اقامت دائم در کشوری دیگر است اما پناهنده مجبور به فرار شده است. کانادا به افرادی  که از ترس آزارر و اذیت  فرارکرده اند و امیدی به نجات ندارند پناه می دهد و  به این کار برنامه اسکان مجدد کانادا می‌گویند.

 

شرایط پناهندگی در کانادا

برای پذیرش وپناهنده شدن در کشور کانادا بایستی اعتماد دولت کانادا را به دست آورید که ابته این کار باید از راه درست انتخاب شود .برخی از افراد به دنبال بهترین کیس برای پناهندگی در کانادا هستند وکیس های دروغین ارائه می دهند که بر اساس آن پرونده سازی می کنند. این کار باعث می شود که اعتماد دولت کانادا نسبت به افراد پناه جو کم شود و افرادی که حقیقتا نیاز به پناه دارند نیز با مشکل رو به روشوند. برخی از افراد نیز به دنبال پناهندگی کانادا با ویزای توریستی و درخواست پناهندگی با ورود قانونی هستند؛ این افراد نیز در صورتی که با کیس های دروغین اقدام کنند، نمی توانند اقامت کانادا را به دست آورند.

مهاجرت به کانادا

کیس های پناهندگی در کانادا

  • پناهندگی نژادی

در این نوع از پناهندگی، اگر شخصی در یک کشور به علت نژاد خویش مورد آزار و تبعیض قرارگرفته باشد ؛می‌تواند پناهنده  کشور کانادا شود.

  • پناهندگی مذهبی

اگر شخصی به واسطه مذهب خاصی  در کشور محل اقامت وی قابل قبول نیست مورد ازار و تهدید جانی قرار گیرد، می‌تواند به کشوری دیگر پناهنده شود.

  • پناهئدگی عضویت در گروه های خاص اجتماعی

در این نوع از پناهندگی، شخص در یک گروه اجتماعی خاص فعالیت دارد و این فعالیت‌ها علنی شده و احتما دارد که او در خطر شکنجه یا تهدید جانی قرار گیرد و به کشور دیگری پناهنده می‌شود، مانند همجنس گرایان.

  • پناهندگی سیاسی

وقتی شخصی دارای عقاید سیاسی خاصی است ودر این زمینه فعالیت داشته باشد؛ به خاطر این فعالیت‌ها و عقاید در معرض خطر بوده و می‌تواند درخواست پناهندگی کند.

  • پناهندگی اجتماعی

در این نوع از پناهندگی،  شخص باید شواهد محکمی داشته باشد که نشان دهد زندگی  سختی در کشور مبدأ دارد تا بتواند پناهنده شود.  این شخص پناهنده برای داشتن یک زندگی و شغل بهتر به یک کشور دیگر پناهنده می‌شود.

 

شرایط پناهندگی در کانادا و روش های جایگزین

با توجه به اینکه پناهندگی راه درست ومناسبی برای مهاجرت به کانادا نیست. پیشنهاد میکنیم با تحقیق و آگاهی بیشتر روش های دیگری را انتخاب کنید. بعضی از این روش ها شامل:

  • تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا در تمامی مقاطع مدارس، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا و از طریق بورسیه  تحصیلی نیز امکان پذیر است. تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا 4 ساله، فوق لیسانس 2 ساله و دکتری 3 تا 5 است و به ترتیب به نمره آیلتس 6، 6.5 و 7 نیاز خواهید داشت.

 

  • کار در کانادا

جهت کار در کانادا می بایست در برنامه های جذب نیروی کار خارجی  به نام اسکلی ورکر و یا اکسپرس انتری  ثبت نام نمایید که از طریق امتیاز بندی به افراد واجد شرایط ویزای کار در کانادا به همراه اقامت دائم اعطا می نماید. برای کسب امتیازشما باید دو مرحله را بگذرانید. مرحله اول نیاز به 67 امتیاز و برای مرحله دوم نیاز به 415 امتیاز خواهید داشت. این امتیازات شامل امتیاز سن، وضعیت تاهل، مدرک تحصیلی، سابقه کار مرتبط، نمره زبان، سابقه کار و تحصیل در کانادا، داشتن اقوام در کانادا می باشد.

پناهندگی در کانادا

  • سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در کانادا نیز یکی دیگر از راه های قانونی و پر سود برای مهاجرت است. برای سرمایه گذاری در کانادا راه های متفاوتی وجود دارد. برای کارآفرینی در ایالت های مختلف باید متناسب با شرایط خود بهترین ایالتی را انتخاب نمایید. راه دیگر سرمایه گذاری در کانادا،  استارتاپ در این کشور است. برای استارتاپ بایستی ایده ای جدید و خلاقانه داشته باشید که این ایده منجر به کسب سود برای کشور کانادا گردد. اگر این ایده را ارائه نمایید می توانید اقامت دائم کانادا را اخذ نمایید.

  • تولد در کانادا

تولد در کانادا  یک راه اخذ اقامت این کشور است. کشورهای جهان از نظر حقوق بین الملل به دو دسته تابع اصل خاک و تابع اصل خون تقسیم بندی می شوند؛ کشورهای نوع اول به تمامی متولدین در خاک خود و بعضی خانواده ایشان اقامت اعطا می دهد. کشورهای نوع دوم فقط به کودکانی که یکی از والدینشان شهروند آن کشور باشد اقامت و تابعیت اعطا می کند. کشور کانادا از قانون خاک تبعیت می کند و فقط به افرادی که در خاک کانادا و یا مرزهای دریایی و هوایی این کشور متولد شوند تابعیت کانادایی می دهد.

  • ازدواج در کانادا

افرادی که نامزد کانادایی داشته باشند و قصد ازدواج با وی را دارند، در صورتی که اثبات کنند به یکدیگر علاقه داشته و خاطرات مشترک با هم داشته اند و در صورت اینکه از هم بچه دار نشده باشند و توانایی مالی تشکیل زندگی مشترک را دارند می توانند با ازدواج با هم درخواست اقامت کانادا را داشته باشند. از این طریق زوج غیر کانادایی می تواند به کشور کانادا مهاجرت قانونی داشته باشد.

مقالات مرتبط:

پناهندگی در کانادا با ویزای توریستی

شرایط پناهندگی در کانادا در سال 2022

سخن پایانی

پناهندگی روش مناسبی برای مهاجرت به کشورهای دیگر نیست، زیرا خطرات و ریسک‌ زیادی دارد. پناهندگی می‌تواند به عنوان یک گزینه باشد، اما باید آخرین گزینه باشد.توصیه می کنیم برای مهاجرت از روش های قاونی و درست استفاده کنید و برای آن تلاش کنید و حتما با مشاوران با تجربه و متخصص برای مهاجرت از روش های دیگر مشورت بگیرید. موسسه یران مهاجر در این زمینه نیز در خدمت شما همراهان گرامی خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!