2024/05/03

کاهش حد نصاب امتیاز CRS در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

کاهش حد نصاب امتیاز CRS در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

دولت کانادا امروز اول ماه می، پذیرش جدیدی برگزار کرده و طی آن برای 3311 متقاضی مهاجرت به کانادا دعوتنامه صادر کرده تا آن‌ها بتوانند تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند. این پذیرش مختص برنامه از متقاضیانی دعوت کرده که در دسته‌ی تجربه‌ی کانادا حضور داشته‌اند. حداقل امتیاز این متقاضیان 452 بوده است. این پایین‌ترین امتیاز CRS تا به اینجای سال 2020 بوده است. همچنین در اوایل هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم 589 دعوتنامه از طریق برنامه‌ی مهاجرت استانی برای متقاضیان اکسپرس انتری صادر شد.

 

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.

 

اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در این پذیرش از قاعده‌ی tie-break استفاده کرد: 10 اکتبر 2019 راس ساعت  19:15:28 به وقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی حداقل 452 امتیاز داشتند و قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل خود را وارد صف انتظار اکسپرس انتری کردند در پذیرش دیروز مورخ اول ماه می 2020 دعوتنامه دریافت کرده‌اند. بدین ترتیب با برگزاری پذیرش امروز تعداد دعوتنامه‌های صادره در سال جاری به 34000 رسید.

 

به نمونه‌های فرضی زیر از دعوت شده‌ها توجه نمایید:‌

 

نسیم 30 ساله است و دوره‌ی لیسانس خود را در آوریل 2019 در کانادا تکمیل کرده است. نسیم پس از فارغ التحصیلی در تورنتو به عنوان تحلیلگر بازاریابی مشغول به کار شد. او با شرکت در امتحان آیلتس توانست در مهارت شنیداری نمره‌ی 8 و در باقی مهارت‌های زبانی نمره 7 کسب کند. امتیاز نسیم در سیستم جامع رتبه بندی 457 و برای دریافت دعوتنامه در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری مورخ 1 می 2020 کفایت می‌کرده است.

 

ابراهیم 32 ساله است و مدرک لیسانس خود را در کانادا گرفته است. او با شرکت در امتحان آیلتس توانست در مهارت شنیداری نمره‌ی 8 و در مهارت‌های مکالمه و نوشتن نمره‌ی 7.5 بگیرد. او در اوایل سال 2019 فارغ التحصیل شده و از آن زمان تا امروز به عنوان مدیر فروش فعالیت دارد. ابراهیم متاهل است و همسرش در حال حاضر خارج از کانادا زندگی می‌کند. همسر ابراهیم هم لیسانس دارد و سطح زبان انگلیسی وی پیشرفته است. آن‌ها وارد صف انتظار شدند و ابراهیم متقاضی اصلی بود. امتیاز آن‌ها در سیستم جامع رتبه بندی 453 و برای دریافت دعوتنامه در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری مورخ 1 می 2020 کفایت می‌کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!