2024/04/26

کاهش مجدد حداقل امتیاز در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

کاهش حداقل امتیاز

کاهش مجدد حداقل امتیاز در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

دولت کانادا در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری که امروز مورخ ۲۶ ژوئن برگزار نمود، برای ۳ هزار و ۳۵۰ متقاضی اکسپرس انتری دعوتنامه صادر کرد تا آن‌ها بتوانند تقاضای خود برای اقامت دائم به کانادا را ارائه کنند. حداقل امتیاز پذیرش امروز ۴۶۲ بود و نسبت به آخرین پذیرش، از کاهش سه امتیازی حکایت داشت. از تاریخ ۲۹ ماه می تا امروز، این دومین پذیرش متوالی بود که طی آن شاهد کاهش حداقل امتیاز بودیم.

 

گفتنی است که سیستم اکسپرس انتری فدرال صف انتظار متقاضیان را برای سه دسته‌ی مهاجرت اقتصادی مدیریت می‌کند؛ آن سه دسته عبارتند از Federal Skilled Worker Class، Federal Skilled Trades Class و Canadian Experience Class.  متقاضیان واجد شرایط این سه دسته وارد صف انتظار اکسپرس انتری می‌شوند و در سیستم جامع رتبه بندی امتیاز دریافت می‌کنند. این امتیاز بر اساس عواملی نظیر تحصیلات، سن، تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسه، سابقه کار نیازمند مهارت و سایر عوامل به متقاضی تعلق می‌گیرد.

 

داشتن پیشنهاد شغل جز شرایط ورود به صف انتظار اکسپرس انتری نیست. از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند طی پذیرش‌های متوالی که تقریبا هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود برای تقاضا جهت اقامت دائم دعوت می‌شود. کاهش حداقل امتیاز در دو پذیرش اخیر را می‌توان اینگونه توجیه کرد که اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا بازه‌ی زمانی بین پذیرش‌ها را به دو هفته بازگردانده است. در پذیرش ۲۰ می حداقل امتیاز بیش از حد معمول بود چرا که بین آن پذیرش و پذیرش قبلی یک ماه وقفه افتاده بود.

 

هر چه زمان بین برگزاری پذیرش‌ها بیشتر باشد، صف انتظار زمان بیشتری برای پر شدن دارد و تعداد بیشتری از متقاضیان با امتیازهای بالا وارد صف انتطار می‌شوند و این امر بر حداقل امتیاز تاثیر مستقیم می‌گذارد. گفتنی است اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی در این پذیرش از قاعده tie-break استفاده کرد: ۱۱ می ۲۰۱۹ راس ساعت  ۱۷:۴۰:۵۴  به وقت استاندارد شرقی. بدین ترتیب همه‌ی متقاضیان اکسپرس انتری که در سیستم جامع رتبه بندی حداقل ۴۶۲ یا بیشتر امتیاز دارند و قبل از این تاریخ و ساعت وارد صف انتظار اکسپرس انتری شده‌اند در پذیرش ۲۶ ژوئن دعوتنامه دریافت کرده‌اند. به نمونه‌های فرضی زیر از متقاضیانی که در پذیرش امروز دعوتنامه دریافت کرده‌اند توجه فرمایید:

 

مهشید ۳۲ ساله است. او دارای مدرک فوق لیسانس بوده و سه سال به عنوان حسابدار مشغول به کار بوده است. او در امتحان آیلتس شرکت کرده و در تمام مهارت‌های زبانی نمره‌ی ۸ را کسب کرده است. با این‌که مهشید تا به حال در کانادا نه کار کرده و نه تحصیل با داشتن ۴۶۲ امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی واجد شرایط دریافت دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم کانادا بوده است.

 

سحر ۳۱ سال دارد، دارای دو مدرک لیسانس می‌باشد و طی سه سال اخیر به عنوان مشاور مدیر مشغول به کار بوده است. سحر متاهل است. همسر وی ۳۷ سال سن دارد و مدرک لیسانس گرفته است. از آنجایی که این زوج خوشبخت به تسلط خود به زبان انگلیسی مطمئن بودند در امتحان آیلتس شرکت کرده و در تمام مهارت‌های زبانی نمره ۸ را کسب نمودند. البته همسر سحر متقاضی اصلی بوده است. آن‌ها با داشتن ۴۶۲ امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی واجد شرایط دریافت دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم کانادا بوده‌اند.

error: Content is protected !!