2024/04/26

کسب درآمد ۱۸ میلیون دلاری از مالیات خانه‌های خالی در ونکوور

کسب درآمد ۱۸ میلیون دلاری از مالیات خانه‌های خالی در ونکوور

شهرداری ونکوور در بیانیه‌ای اعلام کرد در اولین سال دریافت مالیات بابت خانه‌های خالی، تاکنون مبلغ ۱۸ میلیون دلار کسب شده است و انتظار می‌رود ۱۲ میلیون دلار دیگر نیز تا پایان سال به صندوق‌های خزانه واریز شود.

 

بدین ترتیب به نظر می‌رسد شهرداری تا پایان اولین سال با اعمال قانون دریافت مالیات بابت خانه‌های خالی می‌تواند در مجموع ۳۰ میلیون دلار درآمد کسب کند. که باعث می‌شود میزان خانه‌های خالی شهر ونکوور به تدریج به صفر برسد. در همین بیانیه اعلام شد که نزدیک به ۸ میلیون دلاری که از مالیات در سال ۲۰۱۷ به دست آمده است، توسط شورای شهر به طرح‌های ویژه مسکن ارزان قیمت اختصاص داده شده است .

 

قرار است جزییات بیشتری درباره نحوه کسب درآمد از مالیات خانه‌های خالی در اولین گزارش سالانه شهر در مورد مالیات، که در روز اول دسامبر سال جاری منتشر شد ارائه گردد.

 

همچنین به مالکان املاک مسکونی هشدار داده شده که باید تا تاریخ چهارم فوریه سال ۲۰۱۹، اظهارنامه‌ی وضعیت املاک خود را ارائه کنند تا مقررات مالیاتی مربوط به سال ۲۰۱۸ را رعایت کرده باشند. مالکانی که از این قانون پیروی نکنند و وضعیت املاک خود را تا تاریخ تعیین شده اعلام نکنند، باید به اندازه‌ی یک درصد از ارزش برآورد شده ملک توسط شهرداری مالیات بپردازند و همچنین مالکانی که حتی یک روز هم در ارائه‌ی اظهارنامه املاک تاخیر داشته باشند، باید جریمه ۲۵۰ دلاری بپردازند.

 

شهردار جدید ونکوور _Kennedy Stewart_ می‌گوید مالیات ذکر شده یکی از استراتژی‌های مهم در مدیریت بازار مسکن گران قیمت شهر ونکوور است. وی افزود:«مقرون به صرفه بودن خرید مسکن مهم ترین مسئله‌ی شهر ماست و دریافت مالیات از خانه‌های خالی شهر کمک می‌کند تا تعداد بیشتری از واحدهای مسکونی اجاره‌ای که باید در دسترس ساکنان شهر ونکوور قرار بگیرد، آزاد شده و قابل استفاده شوند.»

 

البته این مالیات به خانه‌های اصلی مالکان کانادایی، خانه‌هایی که به مدت حداقل ۶ ماه از سال اجاره شده باشند و همچنین املاکی که واجد یکی از شرایط هشت گانه‌ی معافیت مالیاتی می‌باشند، تعلق نخواهد گرفت.

 

لازم به ذکر است که صاحبان خارجی املاک در کانادا باید ۲ درصد مالیات پرداخت کنند، مگر اینکه ملک خود را اجاره دهند.

 

Carole James، وزیر دارایی استان بریتیش کلمبیا نیز گفته که هدف از دریافت مالیات این است که مانع از احتکار در بخش مسکن شویم و کمک کنیم تا املاک خالی تبدیل به ملک اجاره‌ای شوند. به گفته‌ی ایشان، از این طریق می‌توان وضعیت مسکن را برای هزاران نفر از مردم بریتیش کلمبیا که با مشکل افزایش بی رویه‌ی اجاره بها روبه‌رو هستند و در جستجوی مسکن با قیمتی مقرون به صرفه می‌باشند، بهبود بخشید.

error: Content is protected !!