2024/03/19

ونکوور، کاندید اصلی بیشترین رشد گردشگری در میان تمام شهرهای کانادا

ونکوور، کاندید اصلی بیشترین رشد گردشگری در میان تمام شهرهای کانادا

انتظار می‌رود ونکوور بیشترین رشد در این زمینه را در میان تمام شهرهای کانادا داشته باشد

طبق گزارش The Conference Board of Canada، انتظار می‌رود که در صنعت توریسم کانادا امسال نسبت به سال  ۲۰۱۸ که در این زمینه ضعیف عمل کرده بود، جهش شدیدی رخ دهد.

 

صنعت توریسم در سال گذشته به واسطه عوامل مختلفی از جمله افزایش هزینه‌های سفر، محیط اقتصادی ضعیف‌تر و عدم وقوع رویدادهای مهم در مقایسه با سال ۲۰۱۷ دچار رکود و کسادی شد.

 

در پی تنش‌های اخیر و با وجود هشدار اخیر مسافرتی صادر شده توسط دولت چین برای سفر به کانادا، انتظار می‌رود تعداد سفرها و بازدید از بازارهای داخلی و بین المللی کانادا افزایش پیدا کند و به نظر می‌رسد که ونکوور در این زمینه رشد قابل توجهی داشته باشد.

 

Greg Hermus، مدیر کل موسسه تحقیقات گردشگری کانادا می‌گوید:«در سال ۲۰۱۹، به لطف افزایش متعادل‌تر قیمت سفرها و کمتر شدن تردیدها پیرامون مذاکرات تجاری، باید رشد قوی‌تری را در فعالیت‌های گردشگری کشور شاهد باشیم.»

 

براساس گزارش چشم انداز بازار توریسم کانادا، سفرهای داخلی با وجود ادامه مشکلات اقتصادی و مالی افزایش خواهد یافت. تعداد بیشتری از کانادایی‌ها برنامه ریزی خواهند کرد تا تعطیلات زمستانی خود را با تعداد بالاتری از سفرهای داخلی در مقایسه با سفرهای بین المللی بگذرانند.

 

در مقایسه‌ی بین ۱۰ شهر بزرگ کانادا، انتظار می‌رود رشد سفرهای یک روزه به طور متوسط ​​بین ۱٫۶ درصد و ۳٫۳ درصد باشد. ونکوور، قوی ترین شهر در میان این ۱۰ شهر، تنها شهری است که فعالیت‌های گردشگری آن بیش از ۳ درصد بوده است.

 

این افزایش ناشی از رشد اقتصادی پیش بینی شده و فشار قوی از سوی گردشگران بین المللی می‌باشد، و با این حال جریان پیوسته‌ی توریست‌ها چندان غافلگیر کننده نیست. در سال ۲۰۱۷، صنعت گردشگری ونکوور به واسطه برگزاری رویدادهای ورزشی همچون تورنمنت‌های سری ۷ راگبی جهانی و مسابقات بسکتبال NCAA، با ۱۰٫۳۵ میلیون بازدید کننده رکورد گردشگری را شکست.

 

جای تعجب ندارد که شهرهای تورنتو و مونترال با فاصله کمی پس از ونکوور قرار داشته باشند و پیش بینی شده به ترتیب با ۲٫۶ درصد و ۲٫۳ درصد رشد گردشگری مواجه شوند. در مجموع انتظار می‌رود رشد گردشگری و بازدید از بازارهای داخلی کانادا و بازارهای بین المللی در سراسر این کشور حدود ۲ درصد افزایش داشته باشد.

error: Content is protected !!