2024/04/25

جدیدترین پذیرش اکسپرس اینتری چگونه انجام شد؟ صدور ۳۹۰۰ دعوتنامه

جدیدترین پذیرش اکسپرس اینتری و صدور ۳۹۰۰ دعوتنامه

دولت کانادا طی پذیرشی که در تاریخ ۲۹ اکتبر ۲۰۱۸ برگزار شد، برای ۳۹۰۰ کاندیدای اکسپرس اینتری دعوتنامه‌ای جهت تقاضای اقامت دائم کانادا صادر نموده است. حداقل امتیاز سیستم جامع رتبه‌بندی ( CRS) در این پذیرش ۴۴۲ بوده است. گفتنی است سیستم اکسپرس اینتریِ فدرال سیستمی‌ست برای مهاجرت به کانادا که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند.

 

با احتساب پذیرش دیروز ۲۹ اکتبر، این چهارمین بار بعد از ۵ سپتامبر است که اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (  IRCC) برای کاندیداهای اکسپرس اینتری ۳۹۰۰ ITA صادر کرده است؛ این حجم پذیرش تا به اینجای سال ۲۰۱۸ بزرگترین پذیرش است. حداقل امتیاز برای پذیرش ۲۹ اکتبر دو امتیاز بالاتر از حداقل امتیاز دور قبلی یعنی ۴۴۰ بود که در ۱۵ اکتبر برگزار شد. در این دور از صدور دعوتنامه‌ها IRCC از قاعده‌ی وقت اضافه‌ی خود استفاده کرد. تاریخ و ساعت استفاده شده ۱۶ اکتبر ۲۰۱۸ در ساعت ۰۶:۰۹:۰۴ UTC بود که این بدین معنی است که تمام کاندیداهایی که امتیاز   CRSآن‌ها ۴۴۲ بوده و همچنین کاندیداهایی که امتیازشان ۴۴۲ بوده و پروفایل خود را قبل از این تاریخ و ساعت ارائه کرده‌اند در این دور از پذیرش یک ITA دریافت کردند.

 

با پذیرش دیروز، تعداد ITA های صادر شده‌ی امسال به ۷۴۰۰۰ رسید که با این حساب IRCC هنوز نسبت به ITA هایی که سال ۲۰۱۷ همین موقع صادر شده بود ۷۷۸ ITA عقب است. هدف IRCC در سال گذشته ۷۱۷۰۰ مقیم دائم بود و این اداره به موجب برنامه پنج سله‌ی مهاجرت، برای سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نیز هدف خود را به ترتیب ۴۷۹۰۰ و ۸۱۴۰۰ ITA اعلام کرده است.

 

راه‌هایی برای افزایش و بهبود امتیاز سیستم جامع رتبه بندی وجود دارد شامل این موارد است: مثلا با کاندیدای استانی شدن می‌توانید ۶۰۰ امتیاز اضافی در  CRS کسب کنید. اکنون اکثر استان‌ها و نواحی کانادا برنامه کاندید استانی ( PNP) دارند که به هر استان اجازه می‌دهد سالانه تعداد معینی مهاجر اقتصادی را برای اقامت دائم انتخاب کند. هر PNP حداقل یک برنامه دارد که به برنامه‌ی اکسپرس اینتری مرتبط است.

 

برنامه‌های PNP مرتبط با اکسپرس اینتری در چهار پذیرش استانی ماه اکتبر که رکورد جدیدی برای سال ۲۰۱۸ تعیین کردند حضور داشتند. آن برنامه‌ها واقع در پرنس ادوارد آیلند، انتاریو، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا هستند.

در ادامه، نمونه‌ای فرضی از کاندیداهایی که در پذیرش امروز ITA دریافت کردند مشاهده می‌کنید:

شوکا و نوید زن و شوهر هستند. شوکا ۲۹ ساله و نوید ۳۲ است. در مهارت‌های زبانی، شوکا CLB 10 و نوید CLB 9 دارد. آن‌ها هردو لیسانس علوم کامپیوتر داشته و سه سال خارج از کانادا مشغول به کار بوده‌اند. هیچ کدام از آن دو تا به حال در کانادا نه کار کرده است و نه تحصیل. شوکا به عنوان متقاضی اصلی پروفایلشان را ارائه داده و آن‌ها با داشتن ۴۴۳ امتیاز توانستند در پذیرش امروز ITA دریافت کنند.

error: Content is protected !!