2024/04/26

اخذ ویزای توریستی کانادا در شرایط کرونا

ویزای توریستی کانادا در شرایط کرونا

ویزای توریستی کانادا در شرایط کرونا

ویزای موقت یا ویزای توریستی کانادا، ویزایی است که با داشتن آن از امکان اقامت موقت و ورود به کشور کانادا بهره‌مند می شوید. این ویزا می‌تواند مورد استفاده افرادی قرار بگیرد که به منظور تفریحی توریستی، دیدار خانواده و یا اقوام و یا تجارت، به اقامت موقت در این کشور نیاز دارند. گردشگران با اخذ ویزای توریستی کانادا، تا مدت زمان ۶ ماه بدون فاصله در این کشور مجاز به اقامت هستند. و با داشتن ویزای توریستی کانادا، اجازه کار کردن و یا تحصیل در این کشور را نخواهید داشت.

همان طور که میدانید بیماری کرونا شرایط خاصی را در کل جهان بوجود آورده، که امکان دارد تصور کنید که بدلیل این شرایط درخواست مهاجرت و اخذ انواع ویزاهای کانادا به تعویق بیفتد. اما کشور کانادا با اعمال و تمدید برخی محدودیت های ماهیانه، درخواست افرادی که قصد سفر ضروری به کانادا دارند و واجد شرایط می باشند را می پذیرد و البته از ورود متقاضیانی که قصد تفریح، خرید و گشت و گذار در این کشور با اخذ نمودن ویزای توریستی را دارند جلوگیری به عمل می آورد.

اخذ ویزای توریستی کانادا

پناهندگی در کانادا با ویزای توریستی

ویزای مولتی کانادا یا ویزای ۵ ساله کانادا چیست؟

 

اخذ ویزای توریستی کانادا در شرایط کرونا

چه افرادی می توانند وارد خاک کانادا شوند؟

قوانین مربوط به کشور کانادا و شرایط سفر به کانادا :

از شهروندان کانادایی باشید.

داشتن اقامت دائم کانادا.

در صورتی که جزو اعضای خانواده یکی از شهروندان کانادا و یا افراد مقیم کانادا باشید و قصد اقامت به مدت ۱۵ روز یا بیشتر در خاک کانادا را داشته باشید.

اگر شرایط سفر شما به کانادا کاملا اضطراری بوده و :

داشتن اجازه کار موقت در کانادا.

دانشجو و محصل در یکی از دانشگاه‌های کانادا.

پذیرفته بودن درخواست اقامت دائم شما.

قصد ترانزیت از طریق یکی فرودگاه‌های کانادا.

دیپلمات ایرانی باشید.

حضور شما در این کشور در راستای منافع ملی کانادا باشد.

اگر جزو این افراد نباشید، می‌توانید همین حالا نیز برای دریافت ویزای کانادا اقدام کنید اما از نظر زمان پاسخگویی هیچ زمان مشخصی برای اخذ ویزای کانادا وجود ندارد و از سوی سفارت کانادا حداقل تا ۳ ماه آینده پاسخی دریافت نخواهید کرد.

لازم به ذکر است که متقاضیان و اتباع خارجی قبل از سفر به کشور کانادا باید برنامه ای نیز با عنوان برنامه قرنطینه اجباری به دولت ارائه داده تابه دولت نشان بدهند که چگونه بعد از ورود به این کشور به مدت ۱۴ روز، در قرنطینه به سر خواهند برد.

در برنامه قرنطینه اجباری باید موارد زیر را مشخص نمایید :

  • مشخص نمودن مکان مناسب در مدت زمان قرنطینه برای اقامت.
  • داشتن وسیاه نقلیه برای رساندن شما به محل اقامتتان .
  • فراهم کردن تمام مواد غذایی مورد نیازتان برای تمام طول مدت قرنطینه.

در صورتی که شما شهروند کانادا و یا یکی از اعضای خانواده شهروند کانادا باشید و دارای علائم بیماری کرونا باشید باید ۱۴ روزه قرنطینه خود را در مکانی که دولت مشخص می‌کند بگذرانید. در صورت نداشتن وسیله نقلیه شخصی یا نداشتن مکان مناسب برای قرنطینه شدن (مکانی جدا از بقیه خانواده) خود دولت کانادا مکانی را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید ۱۴ روز قرنطینه خود را سپری نمایید.

در صورت سرپیچی نمودن از قوانین قرنطینه کانادا، امکان اینکه ۷۵۰,۰۰۰ دلار جریمه شوید و یا امکان محکوم شده به حبس به مدت ۶ ماه نیز برایتان وجود دارد و اگر کارهای شما امکان خطرناک بودن برای دیگران وجود داشته باشد و یا به قیمت جان بقیه افراد تمام شود، محکوم به ۳ سال حبس و پرداخت جریمه نقدی ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار و یا حتی هردو محکوم می شوید. البته پلیس کانادا نیز اگر در از قوانین قرنطینه کانادا در طول مدت قرنطینه، تعدی نمایید شما را محکوم به جریمه  ۱,۰۰۰ دلار کانادا خواهد کرد.

با این وجود برخی از متقاضیان به دلایل عاطفی و یا افرادی که از طرف وزارت بهداشت به کانادا سفر می کنند و یا اعضای کابینه کشتی و هواپیما و کسانی که باید به محض ورود به کانادا طی ۳۶ ساعت از خدمات پزشکی استفاده نمایند، از این ۱۴ روز قرنطینه اجباری معاف می‌گردند.

شرایط صدور ویزای توریستی کانادا

از جمله شرایط ویزای توریستی کانادا، که مورد تایید توسط سفارت کانادا می باشد و در صورت نداشتن شرایط ویزای توریستی کانادا، درخواست شما ریجکت می‌شود.

  • پاسپورت معتبر داشته باشید.
  • از سلامت ذهنی و جسمی کامل برخوردار باشید.
  • برای پرداخت هزینه‌های مورد نیاز در کانادا منابع مالی مورد نیاز را داشته باشید.
  • داشتن برنامه‌ ریزی برای اقامت در مدت زمان خاص و محدود در کانادا.
  • دادن تعهد بابت اینکه پس از بازدید از جاذبه‌های گردشگری این کشور آنجا را ترک کنید.
  • تعهد دادن بابت اینکه به دنبال کار و استخدام در مدت زمان حضور خود در کانادا نباشید.
  • ثابت کردن عدم سوء پیشینه کیفری.
  • اثبات اینکه کارها و اقداماتتان امنیت ملی را در کشور تهدید و به خطر نیاندازد.
  • پیروی کامل از قوانین کشور کانادا در طول مدت زمان حضور و اقامت شما در کانادا.
  • در صورت نیاز انجام برخی از آزمایشات پزشکی مثل ایدز، هپاتیت، سل و …

در مجموع در شرایط کرونا نحوه سفر به کانادا و اخذ ویزای توریستی نسبت به شرایط عادی کمی متفاوت ‌تر شده است. از جمله تفاوت ها که می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • روند بررسی پرونده و صدور ویزا طولانی تر سپری می شود.
  • به مدارک بیشتری در پروسه دریافت ویزا نیاز می باشد، مثلا باید تست‌های پزشکی در کشور مبدا انجام شود.
  • امکان اینکه برخی از دفاتر وک تعطیل باشد وجود دارد.
  • کتقاضیان درخواست‌ها اولویت ‌بندی می شوند و درخواست‌های ضروری ‌تر اهمیت بیشتری دارند.
  • ثبت نمودن و تشکیل پرونده فقط به صورت آنلاین صورت پذیر است.

طبیعت کشور کانادا از دریاچه‌های گاریبلادی و جافری گرفته تا کوهستان گروس و کانال لاشین خاص، منحصر به فرد و دیدنی است و جای تعجب ندارد که گردشگران بقیه کشورها به این اندازه علاقه‌ مند به سیاحت در این کشور می باشند.

کانادا همیشه جزو بهترین مقاصد تحصیلی و کاری بوده و نیاز گردشگران را نیز برطرف نمونده و با صدور ویزای توریستی کانادا به خوبی و با آغوش باز از آنها استقبال می‌کند. ما در این مقاله تمام شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا در شرایط کرونا را بررسی کردیم تا بتوانیم بهترین اطلاعات را به شما داده و شما را در سفر به کانادا همراهی کنیم.

اگر تمایل به دریافت تضمینی ویزای توریستی کانادا با کمترین مقدار هزینه و کم ترین زمان ممکن دارید، با کارشناسان موسسه ایران مهاجر تماس گرفته تا مشاوران ما شما را در تمامی مراحل دریافت ویزا همراهی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!