2024/04/26

آیا کار در کانادا بدون مدرک تحصیلی امکان پذیر است؟

آیا کار در کانادا بدون مدرک تحصیلی امکان پذیر است؟

در این مقاله می خواهیم  بدانیم کار در کانادا بدون مدرک تحصیلی امکان دارد یا خیر؟! و آیا بدون مدرک تحصیلی می توان به کانادا مهاجرت کرد و به کار مشغول شد؟ آیا در مورد کار در کانادا بدون مدرک تحصیلی چیزی شنیده اید؟ آیا می دانستید که می توانید ویزای کار کانادا بدون مدرک تحصیلی را دریافت کنید؟ در واقع، نه تنها مشاغل مختلفی وجود دارند که نیازی به مدرک تحصیلی ندارند، بلکه بسیاری از مشاغل در کانادا هستند که به شدت در این کشور تقاضا دارند.  با موسسه ایران مهاجر همراه باشید تا به پاسخ سوالاتی از این  قبیل دسترسی پیدا کنید.

کار در کانادا بدون مدرک تحصیلی و زبان

مهاجرت بدون مدرک تحصیلی و بدون مدرک زبان از طریق تحصیل در حالتی خاص امکان پذیر می باشد. در این حالت متقاضیانی که قصد دارند تا به تحصیل در مدارس، مقطع لیسانس و یا دوره های زبان بپردازند می توانند بدون نیاز به مدرک تحصیلی و مدرک زبان، در مدارس، دانشگاه ها یا کالج هایی که متقاضیان را بدون این مدارک قبول می کنند، اقدام نمایند. توجه داشته باشید که  مدارس، دانشگاه ها و کالج ها، هرکدام شرایط خاصی را برای پذیرش دانش آموز و دانشجو در نظر گرفته اند و تنها تعداد خاصی از دانشگاه ها در کشورهای مختلف هستند که برای پذیرش دانشجو در مقطع لیسانس بدون مدرک زبان نیز به وی پذیرش می دهند. البته در برخی از کشورها، علیرغم عدم نیاز به مدرک زبان برای پروسه پذیرش، جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور مد نظر نیاز به مدرک زبان است.

کار در کانادا بدون مدرک تحصیلی

آیا دریافت ویزای کار در کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

عامل تعیین کننده در اینجا دلیل مهاجرت شما به کانادا خواهد بود. اگر قصد سفر به کانادا تحت عنوان توریست را دارید، برای دریافت ویزا نیازی به مدرک زبان نخواهید داشت. اما درصورتی که قصد کار در کانادا را دارید و مایل به دریافت ویزای کار در کانادا هستید؛ این احتمال وجود دارد که اجبار ارائه مدرک زبان بنا بر قوانین شرکتی که می خواهید در آن کار کنید متفاوت باشد. برخی شرکت ها برای نیروی کار خارجی نمره آیلتس را جزو شرایط استخدام لحاظ می کنند. بنابراین پیشنهاد می شود پیش از ارسال درخواست حتما از شرایط کار و استخدام شرکت مربوطه اطلاعات کافی به دست آورید.

حتی در برخی شرایط ممکن است شرکتی در مصاحبه اولیه به مدرک زبان و نمره آیلتس اشاره ای نکرده باشد اما در مرحله بعدی استخدام درخواست مدرک زبان و نمره آیلتس داشته باشند. در مورد ویزای تحصیلی نیز اجبار نمره آیلتس و مدرک زبان بسته به دانشگاهی و برنامه تحصیلی برای آن درخواست می دهید، متفاوت است. اگر مایل به ادامه تحصیل در کانادا هستید، امتحان آیلتس ممکن است اجتناب ناپذیر و اجباری شود.

چه شغل هایی در کانادا به مدرک زبان نیاز ندارند؟

برای کار در کانادا بدون مدرک تحصیلی بایستی سراغ مشاغلی بروید که به مدک زبان نیازی نباشد از جمله آرایشگری، خیاطی، رانندگی و جوشکاری.  در حدی که فرد بتواند کار و وظیفه خود را انجام دهد و با دیگران ارتباط برقرار کند کافی است.

بهترین روش دریافت ویزای کار کانادا بدون مدرک تحصیلی

سیستم اکسپرس اینتری

برنامه اکسپرس اینتری یکی از روش های محبوب و بسیار متنوع برای مهاجرت به کانادا است. اکثر افراد ترجیح می دهند از این برنامه برای مهاجرت به کانادا استفاده کنند. این سیستم برای کمک به مهاجرت افراد خارجی ماهر به کانادا در سریع ترین و موثرترین روش راه اندازی شده است. تحت برنامه اکسپرس اینتری، سه برنامه فرعی مهاجرت وجود دارد که متقاضیان می توانند از طریق این سه برنامه برای دریافت ویزای کارکانادا بدون مدرک تحصیلی اقدام کنند:

  1. اسکیل ورکر یا نیروی کار متخصص فدرال
  2. اسکیل ترید یا نیروی متخصص فنی فدرال
  3. تجربه کار کانادایی

هر یک از این سه برنامه شرایط خاصی دارند، اما واجد شرایط بودن شما برای سیستم اکسپرس اینتری به شرایط زیر بستگی دارد:

  • سن
  • ملیت
  • توانایی زبان اعضای خانواده
  • سطح دانش
  • شغل
  • پیشنهادات کاری
  • تجربه کاری

هر یک از معیارهای فوق به شما این امکان را امکان می دهد که در سیستم جامع رتبه بندی (CRS)امتیاز کسب کنید. هر چه امتیاز شما بالاتر باشد شانس شما برای موفقیت در فرآیند درخواست بیشتر خواهد بود. یازده استان از سیزده استان کانادا برنامه ها و الزامات منحصربه فرد خود را دارند که شامل برنامه های تقاضای شغلی نیز می شود که به متقاضیان این امکان را می دهد از طریق برنامه های مرتبط با اکسپرس اینتری و ساده سازی برنامه های مربوط درخواست دریافت ویزا دهند.

کار در کانادا

برنامه تجربه بین المللی کانادا

برنامه تجربه بین المللی کانادا (IEC) به عنوان ویزای تعطیلات کاری نیز شناخته می شود. این برنامه دارای سه زیر شاخه است که به انواع مختلف ویزای کاری نیاز دارد.

  • ویزای تعطیلات کاری، مجوز کار آزاد
  • حرفه ای های جوان، مجوز کار ویژه کارفرما
  • همکاری بین المللی، مجوز کار ویژه کارفرما

مجوز کار پس از فارغ التحصیلی

مجوز کار پس از فارغ التحصیلی مناسب کمک به دانشجویان بین المللی در کانادا برای ماندن و کار در کانادا تا سه سال پس از فارغ التحصیلی است. طول مجوز کار بستگی به طول برنامه تحصیلی شما دارد، به طور مثال، اگر شما یک برنامه تحصیلی دو ساله را تکمیل کرده باشید، مجوز کار و اقامت شما در کانادا به مدت دو سال معتبر خواهد بود. هنگامی که تجربه کاری کافی را به دست آوردید، این احتمال وجود دارد که واجد شرایط در خواست اقامت دائم  کانادا باشید.

مقالات مرتبط:

قوانین کار در کانادا برای ایرانی ها و مهاجرها

حقوق ماهیانه کار در کانادا

سخن پایانی

مهاجرت به کانادا در سال‌های اخیر راحت تر شده است. با توجه به اینکه دغدغه افراد زیادی مهاجرت به این کشور و نداشتن مدرک معتبر زبان است، در این مطلب سعی کردیم مطالبی فراهم آوریم تا بتوانید از طریق راه‌های دیگر برای مهاجرت کاری به کانادا بدون مدرک زبان اقدام کنید.

گروه متخصص ایران مهاجر، برای جذب اعتماد مهاجران به کانادا هدف خود را کسب رضایت آن‌ها قرار داده است و به کمک تیم کارشناس آن می‌توانید آینده شغلی بدون دردسر را در کانادا تجربه کنید. چون این تیم از ابتدای مسیر در کنار شما خواهد بود.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!