2024/04/20

شرایط ویژه جهت تحصیل در کشور ترکیه (به صورت رایگان 2020 و 2021):

شرایط ویژه جهت تحصیل در کشور ترکیه (به صورت رایگان 2020 و 2021):

تحصیل رایگان همواره امتیازی بوده است که دانشجویان به دنبال آن هستند. با وجودی که تحصیل رایگان در ترکیه مدت‌هاست که برای دانشجویان ترک و دانشجویان بین المللی فراهم شده است، اما مثل هر جای دیگری در دنیا، تحصیل رایگان در ترکیه هم به یکسری پیش شرط نیاز دارد. خیلی از دانشجویان ایرانی برای ادامه‌ی تحصیل کشور ترکیه را انتخاب می‌کنند، زیرا تحصیل در این کشور دارای مزیت‌هایی مثل اعتبار بالای مدرک، تحصیل با استانداردهای بین المللی، هزینه‌های مناسب زندگی و ثبات اقتصادی است. جالب است بدانید همین شرایط مناسب باعث شده است که از سال 2016 تعداد دانشجویان بین المللی دانشگاه‌های ترکیه دو برابر شود.

هدف اصلی دولت ترکیه از ارائه‌‌ی تحصیل رایگان در ترکیه را می‌توان تمایل به تبادل علمی و گسترش ارتباطات علمی با سایر نقاط جهان عنوان کرد. این دسته از برنامه‌های بلند مدت دولت ترکیه، بسیار متنوع نیز می‌باشد. برای مثال برخی از این بورسیه‌ها تنها مخصوص افراد نخبه است و به آن‌ها اعطا می‌شود. دانشجویانی که موفق به کسب این بورسیه‌ها می‌شوند معمولا در طول تحصیل در این دانشگاه‌ها امکانات بسیار زیادی نصیب‌شان خواهد شد.

شرایط مورد نیاز برای واجد شرایط شدن متقاضی:

تسلط به زبان ترکی : نکته‌ی مهم و قابل توجه، ضرورت تسلط بر زبان ترکی می‌باشد. بنابراین کسب نمره‌ی قبولی در زبان ترکی مورد نیاز است.

این امر بدان معنا است که دروسی که در این گونه دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند تنها به زبان ترکی استانبولی آموزش داده می‌شود و شما نیز برای یادگیری این زبان به مدت یک سال باید شروع ترم تحصیلی خود را به تعویق اندازید. اگر پس از مدت ذکر شده،  توانستید نمره‌ی قبولی را در این آزمون کسب کنید، می‌توانید به تحصیل در رشته‌ی مورد نظر خود ادامه دهید. هم چنین لازم است بدانید که هزینه‌ی کلاس‌های آموزش زبان استانبولی بسیار مناسب است و کیفیت بالایی نیز دارند، پس شما می‌توانید از یادگیری خود مطمئن باشید.

شرایط سنی در نظر گرفته شده برای هر مقطع تحصیلی متفاوت است. برای مثال مقطع دیپلم حداکثر ۲۵ سال سن، مقطع لیسانس و فوق لیسانس حداکثر ۳۴ سال و مقطع دکتری حداکثر ۳۹ سال را لازم دانسته است.

معدل نیز از مهم‌ترین شرایط جهت اخذ بورسیه‌ی تحصیلی کشور ترکیه است. این بدان معناست که دانشگاه‌های این کشور مرزبندی عددی برای ارائه‌ی بورسیه به شما قرار داده‌اند. این شرط معدل به صورت رو به رو است:

– مقطع دیپلم با حداقل معدل ۱۲

– مقطع لیسانس با حداقل معدل ۱۴

– مقطع فوق لیسانس و لیسانس با حداقل معدل ۱۵

نکته‌ی قابل توجه این است که این شرط معدل برای دانشجویان رشته‌های غیر پزشکی بوده است. بنابراین اگر قصد ادامه‌ی تحصیل در رشته‌ی پزشکی را دارید، باید دارای معدل بالای ۱۸ و شرایط تحصیلی عالی باشید. افرادی که معدل خوبی ندارند می‌توانند با ارائه‌ی مدارک علمی – پژوهشی برای بعضی رشته‌ها، شانس خود را جهت دریافت بورسیه امتحان نمایند.

حال باید پرسید نحوه‌ی دریافت بورسیه برای تحصیل رایگان در ترکیه چگونه است؟ با توجه به مواردی که به آن‌ها اشاره شد، در مرحله‌ی نخست، مدارک خواسته شده باید به دانشگاه مربوطه ارائه گردد. سپس در صورت پذیرش، دعوت به مصاحبه می‌شوید. مصاحبه در این کشور به سه صورت انجام می‌پذیرد که انتخاب آن به خود دانشگاه بستگی دارد. در نوع اول شما باید به صورت حضوری برای مصاحبه اقدام نمایید. در ادامه با پاسخ دادن به سوالاتی که از شما پرسیده می‌شود، هدف‌تان از دریافت بورسیه مشخص خواهد شد. در نوع دوم مصاحبه که به صورت غیر حضوری انجام می‌گیرد، باید در تاریخ و ساعتی که به شما اعلام خواهد شد نسبت به مصاحبه‌ی آنلاین اقدام نمایید. نوع سوم مصاحبه نیز به صورت حضوری است و تفاوت آن با نوع اول در مکان مصاحبه است. در روش سوم می‌توانید با حضور در سفارت این کشور در کشور خود، مصاحبه‌ی خود را انجام دهید.

جهت اطلاعات بیشتر شما می‌توانید فرم ارزیابی رایگان را تکمیل و با کارشناسان ما تماس بگیرید:

موبایل :۰۰۱۴۱۶۸۸۰۱۴۰۶

 همچنین در پایین لیست رشته درسی در مقاطع مختلف میتوانید پیدا کنید:

TURKEY ASSOCIATE DEGREE AVAILABILITY 30 JUNE 2020

 

TURKEY DOCTOR OF PHILOSOPHY AVAILABILITY 30 JUNE 2020

 

TURKEY POST GRADUATE MASTERS AVAILABILITY 30 JUNE 2020

 

TURKEY UNDER GRADUATE AVAILABILITY 30 JUNE 2020

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!