2024/03/18

اصلاح قوانین شهروندی کانادا و منافع آن

افزایش شهروندان کانادا با اصلاح قوانین اعطای شهروندی

دولت کانادا اعلام کرده است که قوانین اعطای شهروندی بازنگری شده و این باعث شده کار برای دریافت اقامت کانادا ساده‌تر شود. از این رو، تعداد افرادی که شهروندی کانادا را دریافت می‌کنند در حال افزایش است. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)  می‌گوید تا پایان ماه جاری حدود ۱۵۲ هزار نفر اقامت دائم کانادا را دریافت خواهند کرد چرا که تغییراتی که در قوانین اعطای شهروندی کانادا ایجاد شده تعداد روزهایی را که فرد ساکن دائم می‌بایست قبل از تقاضا برای شهروندی کانادا در کانادا حضور فیزیکی داشته باشد را کاهش داده است.

 

قبل از ایجاد این تغییرات، افراد مقیم دائم می‌بایست از شش سال، چهار سال را در کانادا به صورت فیزیکی حضور می‌داشتند که این رقم به سه سال از پنج سال کاهش پیدا کرده است. IRCC گفته است که تعداد افرادی که در ۱۲ ماه بعد از اصلاح این قوانین اقامت دائم دریافت کرده‌اند در طول دوازده ماه بین ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۴ به میزان ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است. تعداد درخواست‌های اقامت دائم نیز در ۹ ماهه‌ی بعد از اصلاح قوانین، ۲۴۲,۶۸۰ نفر افزایش یافته است که در مقایسه با تعداد درخواست‌ها طی سال‌های ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷ افزایش ۱۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

 

سایر اصلاحیه‌هایی که در لایحه‌ی موسوم به Bill C-6 انجام شد به متقاضیانی که ظرف پنج سال گذشته به عنوان شهروند موقت یا پناهنده در کانادا حضور داشته‌اند اجازه می‌دهد تا ۳۶۵ روز دوره‌ی ضروری سه ساله مدعی حضور فیزیکی شوند و هر یک از آن روزها که در کانادا گذرانده‌اند نصف روز حساب می‌شود. کانادا همچنین شرایط زبانی و دانش شهروندی را که برای افراد ۱۴ تا ۶۴ سال ضروری بودند به رده سنی ۱۸ تا ۵۴ سال محدود کرده است.

 

احمد حسین، وزیر مهاجرت کانادا در بیانیه‌ای به مناسبت هفته‌ی شهروندی (از ۸ اکتبر تا ۱۴ اکتبر) گفته است که قوانین اصلاح شده برای دریافت اقامت کانادا تاثیر مناسبی داشته‌اند. او گفته است: «دولت تغییرات مهمی در قانون شهروندی ایجاد کرده است تا افرادی که می‌خواهند شهروند کانادا شوند، انعطاف‌پذیری بیشتری برای رعایت شرایط مورد نیاز داشته باشند. یک سال بعد، می‌توان تفاوت این تغییرات را مشاهده کرد.»

error: Content is protected !!