2024/03/19

افتتاح برنامه‌ی مهاجرتی منطقه‌ای بریتیش کلمبیا برای مهاجران کارآفرین

افتتاح برنامه‌ی مهاجرتی منطقه‌ای بریتیش کلمبیا برای مهاجران کارآفرین

با توجه به جدیدترین اخبار، کارآفرینان علاقه‌مند به مهاجرت به استان بریتیش کلمبیا از طریق سرمایه گذاری، هم‌اکنون می‌توانند اولین مراحل را از طریق برنامه منطقه ای یا Regional Pilot طی کنند. این برنامه‌ی مهاجرتی در تاریخ ۱۴ مارس افتتاح شده و هدف از آن جذب مهاجر و کارآفرین و سرمایه و نیز اشتغال‌زایی در مناطق دورافتاده و کوچک‌تر استان بریتیش کلمبیا است. کارآفرینان ماهر و با سابقه‌ای که از طرف  Entrepreneur Immigration – Regional Pilot تایید می‌شوند برای تاسیس کسب و کار ویزای کار موقت دریافت می‌کنند. سپس در صورتی که دارای شرایط اعلام شده در قراردادشان باشند می‌توانند جهت دریافت اقامت دائم کانادا برای انتخاب استانی شدن اقدام کنند.

 

این برنامه‌ی مهاجرتی مختص مناطقی از بریتیش کلمبیا است که کمتر از ۷۵۰۰۰ هزار نفر جمعیت دارند و از مراکز اصلی شهر ۳۰ کیلومتر فاصله دارند. استان بریتیش کلمبیا برای بر طرف کردن نیازهای بازار کار و جمعیتی خود این برنامه را تدارک دیده است. گفتنی است بیش از ۳۰ اجتماع به این برنامه پیوسته‌اند و اکنون در وضعیتی قرار دارند که می‌توانند متقاضیان تایید شده را به برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا ارجاع دهند.

 

وزیر کار، تجارت و تکنولوژی بریتیش کلمبیا گفته است که سن نیروی کار این استان در حال افزایش و رو به پیری می‌باشد و از آنجایی که اکثر مردم شهرنشینی را ترجیح می‌دهند، از مناطق دورافتاده و کوچک‌تر بریتیش کلمبیا غفلت شده است. این برنامه می‌تواند با جذب کسب و کارها و کارآفرینان به اشتغال زایی و توزیع سرمایه گذاری‌ها در سراسر استان کمک کند.

 

شرایط

همه‌ی کارآفرینان علاقه‌مند ابتدا باید شرایط لازم را داشته باشند و به منطقه و اجتماعی که می‌خواهند در آنجا کسب و کار خود را راه اندازی کنند سر زده و از آن‌جا بازدید کنند. طی این بازدید، برنامه و اهداف کسب و کار خود را به نماینده اجتماع مورد نظر در این برنامه‌ی مهاجرتی ارائه می‌کنند. پس از بازدید نیز کارآفرین می‌تواند از نماینده درخواست ارجاع کند تا بتواند در این برنامه ثبت نام نماید.

 

کارآفرینان باید جزئیات سوابق کاری، تحصیلی، دانش زبانی و سرمایه‌ی خود را به همراه اطلاعاتی درباره‌ی کسب و کار خود ارائه کنند. همان‌طور که برنامه‌ی مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا اعلام کرده است میزان سرمایه مورد نیاز را کاهش داده است و این نشان می‌دهد که نسبت به مناطقی مانند ونکوور، هزینه‌های راه‌اندازی کسب و کار در مناطق مورد نظر بریتیش کلمبیا پایین‌تر است.

 

از دیکر شرایط کارآفرینان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

  • حداقل ۱۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری در کسب و کار
  • داشتن حداقل ۳۰۰ هزار دلار سرمایه شخصی خالص
  • داشتن بیش از ۳ سال سابقه در مدیریت فعال کسب و کار یا بیش از ۴ سال سابقه به عنوان مدیر ارشد در طول ۵ سال اخیر
  • تملک حداقل ۵۱ درصد کسب و کار
  • ایجاد حداقل یک شغل جدید برای شهروندان یا مقیمان دائم کانادا
  • دانش زبانی انگلیسی یا فرانسوی حداقل معادل CLB 4

همه‌ی متقاضیان بر اساس شرایط فوق امتیازدهی می‌شوند و طی دوره‌های ماهانه از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می‌شود تا درخواست کامل خود را به برنامه‌ی مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا ارائه کند. برنامه‌ی مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا اعلام کرده است که همه‌ی درخواست‌ها ظرف مدت چهار ماه ارزیابی می‌شوند و ممکن است برای بررسی جزییات درخواستشان از آن‌ها برای انجام مصاحبه حضوری در ونکوور دعوت شود.

 

متقاضیانی که تایید می‌شوند باید توافقنامه یا قراردادی را امضا کنند مبنی بر این‌که قبل از این‌که بتوانند برای اقامت دائم اقدام کنند، باید واجد شرایطی باشند که بریتیش کلمبیا قید کرده است. متقاضیانی که تایید شوند می‌توانند برای دریافت ویزای کار موقت دو ساله درخواست خود را به دولت کانادا ارائه دهند.

error: Content is protected !!