2024/04/26

افزایش تعداد کاندیدهای اکسپرس اینتری که کاندید استانی شده‌اند (۱)

تعداد کاندیدهای اکسپرس اینتری که کاندید استانی شده‌اند در حال افزایش است

بخش اول

بر اساس اطلاعات جدیدی که در اختیار دولت کانادا قرار گرفته است، تعداد کاندیدهای اکسپرس اینتری که کاندید استانی شده‌اند در سال جاری رو به افزایش بوده است. از بین ۶۲,۵۰۰ کاندید اکسپرس اینتری که بین ژانویه و سپتامبر برای تقاضا جهت اقامت دائم از آنها دعوت شده ۱۲ درصد یا تقریبا ۷,۵۰۰ نفر کاندید استانی شده‌اند. این در حالی‌ست که در سال ۲۰۱۷ طی همین مدت، تعداد ITA هایی که توسط یکی از استان‌ها و نواحی کانادا برای کاندیدهای اکسپرس اینتری صادر شده بود فقط کمی بیش از ۹ درصد تمام دعوتنامه‌های صادر شده بوده است.

 

شایان ذکر است برنامه کاندید مهاجرت استانی (PNP) تلاش می‌کند مزایای مهاجرت را به طور پیوسته در سراسر کانادا توزیع کند. این برنامه به استان‌ها و نواحی مختلف کانادا اجازه می‌دهد سالانه تعداد معینی از کاندیدهای مهاجرت کاری را برای اقامت دائم انتخاب کند. هم‌اکنون هر یک از استان‌ها و نواحی کانادا که دارای برنامه مهاجرت استانی هستند حداقل یک برنامه‌ی مهاجرت مرتبط با سیستم اکسپرس اینتری فدرال دارد. سیستم اکسپرس اینتری نیز سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر مبنای امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی کسب می‌کنند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیاز می‌دهد. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها یک ITA ( یک دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود.

 

افزایش تعداد کاندیدهای موجود در ذخیره اکسپرس اینتری همراه با مزایای کسب ۶۰۰ امتیاز را می‌توان یکی از عوامل افزایش حداقل امتیاز اکسپرس اینتری در سال ۲۰۱۸ دانست؛ این امتیاز به کمتر از ۴۴۰ نرسیده است. اگر این روند ادامه یابد، کاندید استانی شدن می‌تواند یکی از برترین برگ برنده‌ها برای دریافت ITA برای آن دسته از کاندیدهای اکسپرس اینتری که امتیازشان زیر ۴۴۰ است شود.

error: Content is protected !!