2024/04/26

افزایش تقاضا برای آموزش زبان فرانسوی در کانادا (قسمت اول)

افزایش تقاضا برای آموزش زبان فرانسوی در کانادا (قسمت اول)

با بیشتر شدن تعداد والدینی که تمایل دارند فرزندشان یک زبان دوم یاد بگیرد، تقاضا برای آموزش زبان فرانسوی در سراسر کانادا در حال رشد است. با گسترش موج ثبت نام دانش آموزان در مدارس دو زبانه، اکنون سیستم آموزشی با مشکلاتی روبه‌رو شده است. زیرا هرچه‌قدر تعداد متقاضیان بیشتر می‌شود، مدارس بیشتر با کمبود معلم زبان فرانسه مواجه می‌شوند. در ماه ژانویه در شهر Vernon در بریتیش کلمبیا خانواده‌های زیادی شب قبل از ثبت نام را در هوای سرد بیرون سپری کردند تا بتوانند فرزند خود را در یک مدرسه‌ی دو زبانه ثبت نام کنند. بسیاری از افراد شب خود را بر روی صندلی‌ها یا کیسه خواب و در چادر در کنار آتش به صبح رساندند به امید این که نام فرزندشان در فهرست مدرسه دو زبانه قرار بگیرد.

 

Graham Fraser، از کارکنان سابق زبان‌های رسمی کانادا، گفت که تقاضا برای آموزش فرانسه یا French Immersion در حال افزایش است، زیرا والدین روز به روز بیشتر آگاهی می‌یابند که یادگیری زبان دوم برای کارکرد مغز کودکان خوب است.

 

کمبود معلم

مطالعه‌ای که اخیرا توسط دفتر کمیسیون زبان‌های رسمی منتشر شد، بیان می‌کند که با توجه به وجود محدودیت در زمینه‌ی آموزش و تقاضای بالای والدین، سیستم آموزشی کانادا در بخش آموزش زبان فرانسه به عنوان زبان دوم (FSL) با چالش‌هایی روبه‌رو شده است.

 

این مطالعه نشان می‌دهد تعداد دانش آموزان ثبت نام شده در مدارس دو زبانه در سال تحصیلی ۲۰۱۶-۲۰۱۵ حدود ۴۳۰ هزار نفر بوده است که در مقایسه با ۳۶۰ هزار نفر در سال تحصیلی ۲۰۱۲-۲۰۱۱ نزدیک به ۲۰ درصد افزایش در طول ۴ سال را نشان می‌دهد؛ این در حالی‌ست که تعداد کلی دانش آموزان ثابت بوده است.

 

گزارش‌ها همچین نشان دادند که اکثر مردم کانادا معتقدند باید تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد تا جوانان بتوانند زبان دوم یاد بگیرند.

 

مدارس برخی از مناطق کانادا از سیستم‌های لاتاری برای پذیرش دانش آموزان استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر تعداد دانش آموزانی که ثبت نام می‌کنند را محدود کرده و یا همانند انتاریو ثبت نام آنلاین محدود انجام می‌دهند.

 

اما همچنان عرضه با تقاضا برابری نمی‌کند.

 

برخی مدارس فقط به دنبال استخدام معلمی با لهجه‌ی روان فرانسوی هستند و تسلط به زبان فرانسوی جزو شروط اصلی آن‌ها قرار دارد. سال گذشته دولت بریتیش کلمبیا به قدری از یافتن معلمان زبان فرانسه ناامید شده بود که هیئتی را برای استخدام معلم فرانسوی زبان به کشورهای فرانسه و بلژیک اعزام نمود.

 

در سال ۲۰۱۷، هیئت مدرسه کاتولیک Halton در انتاریو اعلام کرد به دلیل نبود نیروی متخصص، قصد دارد برنامه‌ی آموزش به زبان فرانسوی را لغو کند.

error: Content is protected !!