2024/04/26

ایجاد یازده هزار شغل در کانادا: نرخ بیکاری کانادا به ۵٫۸ درصد رسید

با ایجاد یازده هزار شغل در ماه اکتبر، نرخ بیکاری کانادا به ۵٫۸ درصد رسید

از سال گذشته میلادی تاکنون ۲۰۵ هزار موقعیت شغلی در کشور کانادا ایجاد شده است. مرکز آمار کانادا در روز جمعه اعلام کرد که در ماه اکتبری که گذشت،  با وجود این‌که تعداد افراد کمتری در جستجوی کار بوده‌اند، ۱۱،۲۰۰ موقعیت شغلی به بازار کار افزوده شده است.

 

بررسی‌های ماهانه‌ی آژانس اطلاعاتی نیروی کار کانادا نشان می‌دهد که بیش از ۱۸،۷۰۵،۰۰۰ نفر از مردم کانادا که ۱۵ سال یا بیشتر سن داشته‌اند، گفته‌اند که در ماه گذشته دارای شغل بوده‌اند، که نسبت به تعداد ۱۸،۶۹۳،۰۰۰ نفر شاغل در ماه سپتامبر، افزایش پیدا کرده است. ارقام مربوط به ماه اکتبر نشان می‌دهد که در سال گذشته تقریبا ۲۰۶ هزار شغل جدید به بازار کار کانادا اضافه شده است.

 

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط بلومبرگ و با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته مبنی بر افزایش ۱۵ هزار فرصت شغلی جدید، اقتصاددانان انتظار داشتند ارقام ماهانه کمی بالاتر از این میزان باشد. اگرچه این رقم از حد انتظار کمتر بود با این حال میزان افزایش فرصت‌های شغلی در ماه اکتبر به اندازه‌ای بود که میزان بیکاری در طی ماه به تدریج به ۵٫۸ درصد رسید. از آن‌جایی که بیش از ۱۸ هزار نفر گزارش دادند که در طول ماه به طور داوطلبانه محیط کاری خود را ترک کرده‌اند، آن‌ها در رده افرادی که به طور غیرارادی بیکار شده‌اند طبقه بندی نمی شوند.

نرخ بیکاری کانادا در سال گذشته بین ۵٫۸ و ۶٫۲ درصد بوده است. با وجود پایین آمدن نرخ بیکاری و افزایش اندک در ایجاد اشتغال، Brian DePratto، اقتصاددان بانک  Toronto-Dominion، گفته که در مجموع این گزارش دلایلی برای نگرانی نشان داده است. او گفت:«اجازه ندهید که کاهش میزان بیکاری شما را فریب دهد. این یک برداشت ساده‌انگارانه است زیرا کاهش نرخ بیکاری می‌تواند تا حد زیادی منجر به کاهش تمایل کانادایی‌ها برای ورود به بازارهای کار شود و این قطعا می‌تواند نشانه دلسردکننده‌ای باشد.»

او همچنین اشاره کرد که اکثر مشاغل تمام وقت مربوط به افرادی‌ست که شرایط کاری خود را به عنوان خود اشتغالی توصیف می کنند. که این لزوما چیز بدی نیست، اما نشانه‌ای از قدرت و ثبات هم نیست. در طول ماه اکتبر اقتصاد کانادا موجب اضافه شدن تقریبا ۳۴ هزار شغل تمام وقت به بازار کار شد، ولی این افزایش با از دست دادن ۲۲،۶۰۰ موقعیت شغلی پاره وقت خنثی شد.

 

این افزایش فرصت‌های شغلی به تفکیک استان‌های کانادا به این صورت بود:

 

  • استان کبک بیش از ۹ هزار شغل اضافه کرد.
  • استان مانیتوبا ۱۸۰۰ شغل اضافه کرد.
  • استان های انتاریو و ساسکاچوان هر کدام ۲۵۰۰ موقعیت شغلی اضافه کردند.

در استان های دیگر در ماه اکتبر، تعداد افراد کمتری نسبت به ماه سپتامبر مشغول به کار شدند و در مجموع انتظار می‌رود که تا پایان سال جاری موقعیت‌های شغلی بیشتری در شهرهای بزرگ کانادا ایجاد شود.

error: Content is protected !!