2024/04/26

بهترین شهر کانادا از نظر کار کدام است؟

بهترین شهر کانادا از نظر کار کدام است؟

بدون شک، کشور کانادا یکی از اولین اولویت ها برای مهاجرت کاری است. به همین دلیل، کار در کانادا و آشنایی با بهترین شهرهای کانادا برای متقاضیان مهاجرت کاری، حائز اهمیت می باشد. محال است کسی به فکر ارتقای شغلی، یافتن بهترین فرصت شغلی و رسیدن به آینده ای ایده آل باشد و فکر مهاجرت به کانادا به سرش نزند.

در حال حاضر، این کشور یکی از کشورهای مهاجر پذیر دنیاست؛ که به دلیل پیشرفته بودن و داشتن اقتصادی قوی، مهاجران زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود جذب می کند. اما در کنار تمام این مزیت ها، یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن هم این است که برای کار در کانادا شما باید بهترین شهرهای این کشور که موقعیت کاری بسیار خوبی دارند را بشناسید. در واقع این کشور، از ایالت ها و شهرهای مختلفی تشکیل شده که یافتن بهترین شهر برای کار، کمی دشوار به نظر می رسد.

جالب است بدانید که بهترین شهرهای کانادا را بر اساس فاکتورهای مختلفی مثل نرخ بیکاری، حقوق و دستمزد، طبقه بندی کرده اند. در واقع با بررسی این فاکتورها شما می توانید بهترین شهر کانادا را برای کار و زندگی خود، انتخاب نمایید. در ادامه به بررسی فاکتورهای تاثیر گذار در رتبه بندی شهرهای کانادا می پردازیم. بررسی این فاکتورها به گونه ای هستند که شما نیز می توانید به راحتی بهترین شهر های کانادا برای اشتغال را شناسایی نمایید.

بهترین شهر کانادا از نظر کار کدام است؟

کار در کانادا

کار در کانادا

همان طور که اشاره نمودیم پیشرفت گسترده و اقتصاد قدرتمند کشور کانادا سبب شد این کشور، همواره بتواند فرصت های شغلی متعددی برای علاقه مندان به کار در کانادا، فراهم کند. در واقع هدف دولت کانادا این است که با جذب نیروهای ماهر و حرفه ای از سراسر دنیا، قدرت و پیشرفت خود را در ابعاد جهانی گسترده تر و بیشتر نماید. این کشور با توجه به اهدافی که دارد، همواره در جذب نیروهای کار متخصص از سراسر دنیا، پیشتاز است و برای علاقه مندان کار در کانادا فرصت های شغلی جدید و متنوعی ایجاد می کند.

به طور کلی تنوع کاری در شهرهای کانادا بسیار زیاد است و هر فرد با کمک تخصص خود می تواند متقاضی این مشاغل باشد. مواردی مانند درآمد، نوع صنعت و نرخ اشتغال، از جمله مهم ترین فاکتورهایی هستند که شما با بررسی آن برای هر شهر، می توانید یک انتخاب درست داشته باشید. انتخابی که با تخصص و شرایط کاری شما مطابقت داشته باشد.

کار در کانادا

 کار در کانادا

فاکتورهای انتخاب بهترین شهر کانادا برای کار

همه می دانیم که کشور کانادا دارای شهرها و ایالت های مختلفی است و طبیعتا موقعیت شغلی هر کدام از آن ها متفاوت می باشد. پس طبیعتا برای اینکه شانس خود را در یافتن یک شغل عالی در کانادا افزایش دهید باید هر کدام از آن ها را بررسی نمایید. به عنوان مثال یکی از مهم ترین فاکتورهای انتخاب بهترین شهر برای کار در کانادا، تمرکز روی حرفه و تخصص کاری خودتان است. در واقع شما باید تحقیق کنید که کدام شهر کانادا به تخصص و حرفه شما نیاز دارد.

از دیگر فاکتورهایی که باید در مورد آن ها اطلاعات کافی داشته باشید، میزان درآمد و حقوق، هزینه زندگی، نرخ بیکاری و … در مورد شهر مورد نظر است. در واقع، شما با بررسی این فاکتورها می توانید بهترین شهر کانادا را با توجه به شرایط و حرفه خود انتخاب کنید. در ادامه به بررسی چند فاکتور مهم برای برخی از شهر های مهم کانادا پرداخته ایم:

  • بالاترین نرخ اشتغال در کانادا به شهرهای کبک، اوتاوا و کلگری اختصاص دارد.
  • شهرهای کبک، اوتاوا و برتنفورد، دارای پایین ترین نرخ بیکاری در کانادا هستند.
  • بالاترین میزان حقوق و دستمزد در شهرهای اوش اوا و ویکتوریا پرداخت می شود.
  • شهرهای مونترال، ویندزور و کبک، پایین ترین هزینه زندگی را دارند.
  • بهترین و مناسب ترین فرصت های شغلی در شهرهای کبک و ونکوور می باشند.

 

بررسی بهترین شهر کانادا از نظر درآمد و حقوق

چه بخواهیم چه نخواهیم، میزان حقوق پرداختی، یکی از مهم ترین فاکتورهای اشتغال در هر کشوری تعریف می گردد. کما این که این فاکتور برای کسی که با هدف کسب درآمد بیشتر از تخصص خود مهاجرت می کند، پررنگ تر و مهم تر خواهد بود. پس طبیعیست که چنین افرادی، میزان پرداخت حقوق را در هر شهر کانادا، در اولویت قرار دهند. اما حقیقتا باید بدانید که تسلط بر اطلاعات مربوط به میزان حقوق پرداختی در هر شهر کانادا، اصلا کار آسانی نیست.

چرا که انتخاب این مورد، کاملا نسبی است و به نظر و شرایط زندگی متقاضی بستگی دارد. در واقع، بررسی این موضوع به فاکتورهای مختلفی مثل مکان، شغل و متقاضی بستگی دارد. امکان دارد یک شغل برای یک متقاضی از نظر درآمد، بسیار عالی باشد ولی همان شغل با همان میزان درآمد برای متقاضی دیگر، کم و در حد خط فقر باشد؛ یا در یک مکان، داشتن یک شغل با یک حقوق نرمال، عالی باشد ولی همان شغل با همان میزان درآمد در یک مکان و شهر دیگر، اصلا کفاف زندگی را ندهد.

بنابراین می توان گفت شغلی یا درآمدی خوب است که فرد بتواند با آن هم به راحتی هزینه های زندگی خود را بپردازد و زندگی ایده آل خود را داشته باشد و هم با میزان درآمد دریافتی و کاری که انجام می دهد همخوانی داشته و فرد از آن رضایت داشته باشد.

در حال حاضر، میزان حقوق دریافتی در شهرهای کانادا به فاکتورهای مختلفی مثل نوع حرفه، مدرک تحصیلی، تجربه، سن، محل کار و … بستگی دارد. با توجه به این فاکتورها، شهرهای اوشاوا، ویکتوریا، سنت جان، نوناووت، گاتینو، هالیفاکس و وینیپگ، بهترین شهرهای کانادا از نظر درآمد و حقوق هستند.

بهترین شهر کانادا از نظر کار کدام است؟

بررسی نرخ بیکاری

یکی دیگر از فاکتورهایی که برای کار در کانادا باید در نظر گرفته شود، پایین بودن نرخ بیکاری در آن شهر است. با توجه به این فاکتور، شهرهای کبک، کلونا، برتنفورد، ویکتوریا و اوتاوا پایین ترین نرخ بیکاری در این کشور را دارند.

حرف آخر

با توجه به فاکتورهای ذکر شده می توان یک لیست کلی از بهترین شهرهای کانادا برای کار و مهاجرت کاری ارائه داد که این لیست به شرح زیر می باشد :

  • کبک
  • ویکتوریا
  • اوتاوا
  • ونکوور
  • تورنتو
  • مونترال
  • کلگری
  • ادمونتون

اما به طور کلی، با افزایش آمار مهاجران به کشور کانادا، ثابت شده که این کشور در چند سال اخیر، سیاست های خوب و موفقیت آمیزی را برای ایجاد فرصت های شغلی جدید و زندگی ایده آل برای مهاجران بکار گرفته است. سیاست هایی که علاوه بر فراهم آوردن یک موقعیت شغلی پردرآمد، امکانات دیگری از قبیل امکانات تحصیلی، بهداشتی و درمانی، امنیتی، اقتصادی و … را در اختیار مهاجران قرار می دهد.

مقالات مرتبط:

قوانین کار در کانادا برای ایرانی ها و مهاجرها

حقوق ماهیانه کار در کانادا

پاسپورت کانادا و بررسی ارزش و اعتبار آن

آیا کار در کانادا بدون مدرک تحصیلی امکان پذیر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!