2024/03/19

تعداد زیادی از آمریکایی ها قصد دارند کشور را ترک کنند و به کانادا مهاجرت کنند

تعداد زیادی از آمریکایی ها قصد دارند کشور را ترک کنند و به کانادا مهاجرت کنند

پس از گذشت دو سال از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور، بسیاری از شهروندان آمریکایی همچنان خواهان خروج از کشور خود هستند. اکثر آن‌ها خواستار مهاجرت به کشور کانادا هستند.

 

طبق نظرسنجی جهانی Gallup، از زمانی که ترامپ کار خود را آغاز کرد تعداد زیادی از آمریکایی‌ها خواهان خروج از این کشور شده‌اند. در حالی که شمار زیادی از مردم آمریکا طی دوران ریاست جمهوری جورج بوش (۱۱ درصد) و همچنین دوران ریاست جمهوری باراک اوباما (۱۰ درصد) نیز خواهان رفتن به کشور دیگری بودند، اما این تعداد در دولت ترامپ نسبت به زمان دولت اوباما، ۶۰ درصد افزایش داشته و به ۱۶ درصد رسیده است. حدود یک چهارم از این افراد گزینه شمال را به عنوان مقصد فرار برگزیده‌اند.

 

Gallup می گوید:« قبل و بعد از انتخاب ترامپ، بسیاری از آمریکایی‌ها به ویژه دموکرات‌ها، تمایل خود را جهت مهاجرت به کانادا اعلام کرده‌اند. کانادا همواره یکی از مهم ترین مقاصد مورد نظر برای آمریکایی‌ها بوده است، اما این میل و اشتیاق از زمان انتخاب ترامپ افزایش یافته است.»

 

آن‌ها می گویند که در سال ۲۰۱۸، بیش از یک چهارم آمریکایی‌هایی (۲۶ درصد) که خواستار مهاجرت بوده‌اند، از کانادا به عنوان مقصد خود نام برده‌اند و تعدادشان نسبت به میزان ۱۲ درصد در سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است.

 

Gallup می گوید:«باید توجه داشت که درصد تمایل مردم برای مهاجرت معمولا بیشتر از میزان عمل به این خواسته می‌باشد. به عنوان مثال، مهاجرت بخش عمده‌ای از این افراد به کانادا در واقع بعید به نظر می‌رسد. در حقیقت، آمار کانادا نشان می‌دهد که از زمان انتخاب ترامپ، تعداد کمی از مردم آمریکا به کانادا مهاجرت کرده‌اند. هدف این عده نیز احتمالا پیوستن به صنعت فناوری رو به پیشرفت کانادا بوده است.»

 

نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد از میان آمریکایی‌های جویای کار در بازار کارهای خارجی، حدود ۱۲ درصد در جستجوی مشاغل کانادایی بوده‌اند. همچنین طبق اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار دانشگاه‌های کانادا، میزان تقاضای دانشجویان آمریکایی برای تحصیل در کانادا حدود ۸۰ درصد افزایش داشته است.

 

در حالی که Gallup از مردم در مورد تمایلات سیاسی آن‌ها سوال نمی‌کند، اما می‌گوید بسیاری از آمریکایی‌هایی که اخیرا خواستار مهاجرت بوده‌اند افراد دموکرات بوده و یا جزو افرادی هستند که از زمان ریاست جمهوری ترامپ از عملکرد او ناراضی بوده‌اند. و این دسته شامل زنان، جوانان آمریکایی و افراد طبقه کم درآمد می‌باشد.

 

طی دو سال اول حکومت ترامپ، از هر پنج زن آمریکایی یک نفر (۲۰ درصد) گفته که در صورت امکان خواهان مهاجرت به کشور دیگری می‌باشد. به گفته Gallup این میزان دو برابر میانگین این تعداد در دوران اوباما (۱۰ درصد)، یا دولت بوش (۱۱ درصد) و تقریبا دو برابر میانگین مردان (۱۳ درصد) در دوران ترامپ می‌باشد.

 

همچنین، ۳۰ درصد از آمریکاییان زیر سی سال نیز بیان کرده‌اند که تمایل به مهاجرت دارند، و این نشان دهنده سطح جدیدی است. Gallup می‌گوید:« بیش از هر چیز دیگری، خود ترامپ انگیزه اصلی این تمایلات است. تجزیه و تحلیل رگرسیون و داده‌های آماری نیز نشان می‌دهد که صرف نظر از تفاوت‌های جنسیتی، سنی و میزان درآمد، چنان‌چه آمریکایی‌ها از اقدامات عملی ترامپ به عنوان رئیس جمهور رضایت نداشته باشند، تمایل بیشتری به ترک کشور خواهند داشت.»

error: Content is protected !!