2024/03/19

جمعیت بریتیش کلمبیا برای اولین بار رکورد ۵ میلیون نفر را شکست

جمعیت بریتیش کلمبیا برای اولین بار رکورد ۵ میلیون نفر را شکست

طبق گزارش آماری استانی مربوط به ۳ماه گذشته، جمعیت بریتیش کلمبیا در حال افزایش است. در تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۱۸ جمعیت بریتیش کلمبیا از مرز ۵ میلیون نفر گذشت و این نخستین بار در تاریخ است که جمعیت استان از این حد فراتر رفته است.

 

بین ۱ جولای تا ۱ اکتبر ۲۰۱۸، جمعیت استان به میزان ۲۴،۶۳۵ نفر رشد داشته است که این بزرگترین رشدی است که بریتیش کلمبیا از ابتدای سال ۲۰۱۶ شاهد آن بوده است.

 

بر اساس این گزارش، ۹۵ درصد از رشد جمعیت (یعنی حدود ۲۳،۴۲۲ نفر) به دلیل مهاجرت بین‌المللی به این استان بوده است. و یکی دیگر از عوامل موثر، تغییرات طبیعی بوده است که حاصل این تغییرات از کسر کردن تعداد مرگ و میرها از تعداد تولد نوزادان در طول این ۳ ماه به دست می‌آید. مازاد تولدها اضافه شدن تعداد ۲،۴۳۰ نفر به هرم جمعیتی را نشان می‌دهد.

 

همچنین بریتیش کلمبیا بیشتر از آن که شاهد ورود مردم به این استان باشد، نظاره‌گر نقل مکان آن‌ها  به استان‌های دیگر بوده است که شاید علت آن وجود مشکل در شرایط فعلی بازار مسکن و هزینه‌‌های زندگی در این استان باشد. مهاجرت بین استانی رشد جمعیت را کند کرده و باعث کاهش ۱،۲۱۷ نفری در جمعیت بریتیش کلمبیا شده است.

 

در مجموع، جمعیت بریتیش کلمبیا حدود ۰٫۴۹ درصد رشد داشته است. استان‌هایی که ازنظر هزینه‌‌های زندگی شرایط بهتری دارند شاهد افزایش جمعیت بیشتری بودند: استان‌هایی همچون آلبرتا با رشد ۰٫۵۴ درصد، انتاریو با رشد ۰٫۶۲ درصد، نوناووت با رشد ۰٫۶۶ درصد و جزیره پرنس ادوارد با رشد ۰٫۹۸ درصدی جمعیت، شاهد جهش بزرگ‌‌تری در نرخ جمعیت خود بودند.

 

در کل کانادا نیز، میزان جمعیت به طور تقریبی ۱۸۳،۷۱۵ نفر رشد داشته است که مجموع جمعیت کشور را به عدد ۳۷،۲۴۲،۵۷۱ نفر رسانده است.

error: Content is protected !!