2024/05/02

دعوت از ۲۱۶ متقاضی در جدیدترین پذیرش بریتیش کلمبیا

دعوت از ۲۱۶ متقاضی در جدیدترین پذیرش بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیای کانادا در روز دوم فوریه 2021 از طریق برنامه‌ی مهاجرت استانی خود برای 216 متقاضی دعوتنامه صادر کرده است. در این پذیرش متقاضیان Skilled Worker و International Graduate در هر دو دسته‌ی اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا (EEBC) و Skills  Immigration (SI) هدف گرفته شدند. بریتیش کلمبیا همچنین از طریق مسیر مهاجرتی Entrepreneur Immigration هم دعوتنامه صادر کرد.

 

اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا یا به اختصار EEBC متقاضیانی را انتخاب می‌کند که در سیستم اکسپرس انتری دولت فدرال کانادا پروفایل معتبر دارند. دسته‌ی Skills Immigration هم برای کارگران ماهر و نیمه ماهری است که شغلشان در بریتیش کلمبیا با تقاضای بالایی روبروست. حداقل امتیاز زیرمجموعه‌های اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا به شرح زیر بوده است:

 

  • Skilled Worker: 104

 

  • International Graduate: 100

 

دسته‌ی Express Entry BC (EEBC) برای متقاضیانی است که در سیستم اکسپرس انتری دولت فدرال کانادا پروفایل معتبر دارند. مسیر مهاجرتی SI هم برای کارگران ماهر و نیمه ماهری‌ست که شغل آن‌ها در بریتیش کلمبیا از تقاضای بالایی برخوردار است.

 

تداوم همه‌گیری کرونا بر فعالیت‌های کسب و کارها و بخش‌های مختف اقتصاد بریتیش کلمبیا تاثیر گذاشته است. برای همین برخی مشاغل همچنان از فهرست شغل‌ها حذف شده باقی مانده‌اند.

 

چنانچه علاقه‌مند به مهاجرت به بریتیش کلمبیا از طریق Express Entry BC (EEBC) و Skills Immigration هستید در گام نخست باید از طریق پرتال آنلاین برنامه‌ی مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا پروفایلی ایجاد کنید و در Skills Immigration Registration System (SIRS) ثبت نام کنید. سپس بر اساس عواملی نظیر سن، تحصیلات، دانش زبانی، سطح تحصیلات سابقه‌ی کار، مکان استخدامتان در بریتیش کلمبیا و حقوقتان رتبه بندی می‌شوید. در صورت تایید می‌توانید از انتخاب استانی‌تان برای ارائه‌ی درخواست اقامت دائم به وزارت مهاجرت کانادا استفاده کنید.

 

پذیرش‌های اکسپرس انتری معمولا هر دو هفته یک بار برگزار می‌شوند و امکان صدور دعوتنامه تا سقف 5000 نفر در هر پذیرش وجود دارد. بریتیش کلمبیا از طریق برنامه‌ی مهاجرت استانی خود و سایر مسیرهای مهاجرتی به صورت هفتگی پذیرش برگزار می‌کند.

 

حداقل امتیاز برای سه زیرمجموعه‌ی  Skills Immigration هم به شرح زیر بوده است:

 

  • Skilled Worker: 98

 

  • International Graduate: 98

 

  • Entry Level and Semi-Skilled: 79

 

بدین ترتیب از ابتدای سال جاری میلادی استان بریتیش کلمبیا مجموعا 740 دعوتنامه صادر کرده است.

 

برنامه‌ی Skills Immigration چیست؟

این مسیر مهاجرتی منتهی به اقامت دائم مختص کارگران خارجی است که در بریتیش کلمبیا جاب آفر یا پیشنهاد شغل دارند. مسیر مهاجرتی SI پنج زیرمجموعه دارد که چهار تای آن‌ها مرتبط با اکسپرس انتری دولت فدرال هستند:

 

  • Skilled Worker Category – برای افرادی است که در شغلی نیازمند مهارت جاب آفر و سال‌ها تجربه و سابقه دارند.
  • Healthcare Professional Category – پزشکان، پرستاران، پرستاران بخش روانپزشکی و حرفه‌های مربوطه که در یکی از 11 شغل واجد شرایط سابقه کار دارند می توانند از این طریق اقدام کنند.
  • International Graduate Category – برای کارگرانی است که از یکی از کالج‌ها یا دانشگاه‌های معتبر کانادا ظرف سه سال اخیر فارغ التحصیل شده‌اند.
  • International Post-Graduate Category – فارغ‌التحصیلان مقطع فوق لیسانس یا دکتری از یکی از موسسات آموزش عالی بریتیش کلمبیا در رشته‌های علوم طبیعی، سلامت یا علوم کاربردی
  • Entry LevelوSemi-Skilled Worker Category – برای کارگران ماهر و نیمه ماهر در مشاغل توریسم، هتلداری، فراوری غذا یا رانندگی کامیون و تریلر و یا افراد شاغل در مشاغل ماهر و نیمه ماهری که در Northeast Development Regionبریتیش کلمبیا کار و زندگی می‌کنند. این تنها دسته‌ی مهاجرتی است که در مورد متقاضیان اکسپرس انتری صدق نمی‌کند.

Entrepreneur Streams

یکی از راه‌های سرمایه گذاری در کانادا به ویژه در بریتیش کلمبیا مسیر مهاجرتی Entrepreneur است. کانادا برای اولین بار پس از دو ماه از طریق Entrepreneur Stream برای متقاضیان دعوتنامه صادر کرد. مجموعا 8 دعوتنامه از طریق  Entrepreneur Immigration Base Category برنامه‌ی مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا صادر شد. حداقل امتیاز این متقاضیان 122 بوده است.

 

هدف از Base Category استقبال از کارآفرینان با تجربه‌ای است که می‌خواهند در بریتیش کلمبیا کسب و کاری راه اندازی کنند. متقاضیان بر اساس معیارهایی نظیر سابقه‌ی اداره‌ی کسب و کار، سرمایه و ثروت شخصی، بیزنس پلن و مبلغ سرمایه‌گذاری‌شان در کسب و کار مربوطه ارزیابی می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!