2024/04/29

سومین پذیرش اکسپرس انتری سال ۲۰۲۱ برگزار شد

سومین پذیرش اکسپرس انتری سال ۲۰۲۱ برگزار شد

کانادا سومین پذیرش اکسپرس انتری سال جدید میلادی را در تاریخ بیستم ژانویه برگزار کرد و برای 374 متقاضیی که منتخب استان شده بودند دعوتنامه صادر نمود. اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا برای متقاضیانی دعوتنامه صادر کرد که حداقل 741 امتیاز داشتند.

 

متقاضیانی که از طرف یکی از برنامه‌های مهاجرت استانی مرتبط با اکسپرس انتری انتخاب می‌شوند به صورت خودکار 600 امتیاز اضافی به امتیازاتشان اضافه می‌شود و به همین خاطر است که حداقل امتیاز پذیرش‌های مرتبط با برنامه‌ی مهاجرت استانی نسبت به سایر پذیرش‌ها نسبتا بالاتر است. بدین ترتیب 250 متقاضی دعوت شده هم اکنون می‌توانند رسما درخواست خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند.

 

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری  سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.

 

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری فرایندی دو مرحله‌ای است. در مرحله‌ی اول متقاضیانی که واجد شرایط حداقل یکی از سه برنامه‌ی مهاجرتی اسکیلد ورکر فوق هستند پروفایل خود را بر روی وبسایت اداره‌ی مهاجرت کانادا آپلود می‌کنند. سپس در سیستم CRS یا سیستم جامع رتبه بندی بر حسب عوامل متعددی من‌جمله سن، تحصیلات، سابقه‌ی کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی ارزیابی می‌شوند.

 

در مرحله‌ی دوم، اداره‌ی مهاجرت هر دو هفته یک بار از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می‌کند تا تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند. متقاضیانی که دعوتنامه یا ITA دریافت می‌کنند می‌توانند به اداره‌ی مهاجرت کانادا درخواست خود را برای دریافت اقامت دائم کانادا ارائه کنند.

 

برنامه‌ی مهاجرت استانی بعد از اکسپرس انتری دومین شیوه‌ی اصلی مهاجرت به کاناداست. اکثر استان‌ها و مناطق کانادا سیستم گزینش مهاجر خود را از طریق برنامه‌ی مهاجرت استانی جهت استقبال از مهاجران ماهر و تامین نیاز بازار کار خود اداره می‌کنند.

 

گفتنی است در سال 2020 علی‌رغم همه گیری کرونا اکسپرس انتری سال رکوردشکنی را پشت سر گذاشت. در این سال کانادا مجموعا 108350 دعوتنامه صائر کرد و برنامه‌ریزی نمود تا طی سال‌های بعد هم برای بهبود افتصاد خود که از کرونا آسیب دیده مهاجران بیشتری را بپذیرد. در ششم و هفتم ژانویه‌ی سال 2021 هم کانادا دو پذیرش نخست سال 2021 را برگزار کرد.

 

چه کسانی دعوت شدند؟

در زیر به نمونه‌ای فرضی از یکی از متقاضیانی که در این پذیرش دعوتنامه دریافت کرده است توجه کنید:

 

آدرین 32 ساله و مجرد است. او پرستار بخش روانپزشکی است. لیسانس پرستاری دارد و نمره‌ی آیلتس او در تمام مهارت‌های زبانی معادل CLB 7 است. آدرین در ایران پنج سال سابقه‌ی کار دارد و اخیرا از طرف بیمارستانی در ونکوور پیشنهاد کار تمام وقت نامحدود دریافت کرده است. سپس بریتیش کلمبیا او را از طریق مسیر مهاجرتی Express Entry British Columbia (EEBC) Health Care Professional انتخاب کرد. امتیاز آدرین قبل از انتخاب توسط بریتیش کلمبیا 320 بود اما بعد از انتخاب 600 امتیاز دیگر نصیب وی شد. بدین ترتیب با داشتن 920 امتیاز واجد دریافت دعوتنامه در پذیرش دیروز بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!