2024/04/26

مقررات جدید کبک برای حمایت از کارگران خارجی موقت

مقررات جدید کبک برای حمایت از کارگران خارجی موقت

دولت کبک مقررات جدیدی برای حمایت از کارگران خارجی موقت و دفاع از حقوق آن‌ها در برابر رفتارهای غیرقابل قبول کارفرمایان وضع کرده است. به موجب این قوانین جدید، بنگاه‌های کاریابی و کارفرمایان می‌بایست برای استخدام کارگران خارجی موقت جواز دریافت کنند. بنگاه‌هایی هم که در حال حاضر خدمات کاریابی ارائه می‌کنند باید بین اول ژانویه تا 14 ژانویه 2020 به کمیسیون استانی که مسئول استاندارد کار در استان کبک است درخواست ادامه‌ی فعالیت قانونی خود را ارائه کنند. این کمیسیون سیستم جواز فعالیت را مدیریت می‌کند و بر فعالیت کاریابان و کارفرمایان نظارت می‌کند.

 

آقای Jean Boulet وزیر کار و همبستگی اجتماعی کبک طی کنفرانس خبری که در این رابطه برگزار شده گفته است:« این مقررات جدید برای این وضع شده تا ما مطمئن شویم که کارگران خارجی موقت شرایط کاری برابری دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تجربه کاری مثبتی داشته باشند». گفتنی است چنانچه بنگاه کاریابی از این مقررات تبعیت نکند جواز فعالیت آن لغو خواهد شد. بنگاه‌های کاریابی باید به طور کلی واجد شرایط زیر باشند:

 

  • اسناد و مدارکی به کارگران خارجی موقت بدهند که در آن‌ها شرایط کاری‌شان در شرکتی که مشغول به کار هستند تشریح شده باشد.
  • حصول اطمینان از اینکه کارمندان بنگاه کاریابی یا هر کس دیگری که به فردی در فرایند مهاجرت مشاوره می‌دهد و او را دستیاری می‌کند دارای گواهی و مدارک معتبر باشد.
  • علاوه بر این شرایط، هم بنگاه کاریابی هم شرکت استخدام کننده‌ی کارگر خارجی موقت هر دو در برابر او مسئول و پاسخگو خواهند بود. بنگاه‌های کاریابی موضف هستند 15000 دلار به صورت امانت سپرده‌گذاری کنند تا در صورت عدم پرداخت دستمزد و حقوق از ناحیه کارفرما حقوق کارگر به موجب قانون استانداردهای کار کبک جبران شود.

 

  • از اول ژانویه 2020 بنگاه‌های کاریابی حق ندارند دستمزد و حقوقی کمتر از دستمزد و حقوق کارکنان بومی شرکت خود به کارگر خارجی موقت پرداخت کنند، البته در صورتی که وظایف آن‌ها یکسان باشد. کارفرمایان باید سابقه‌ی کار و مهارت‌های کارگر را هنگام تعیین دستمزد در نظر بگیرد اما نابرابری در پرداخت‌ها بر اساس وضعیت استخدامی دیگر پذیرفته نخواهد بود.

 

این مقررات جدید علاوه بر الزام بنگاه‌ها، نحوه‌ی فعالیت کارفرمایان را هم قانون‌مند می‌کند. کارفرمایانی که کارگران خارجی موقت استخدام می‌کنند حق ندارند به غیر از هزینه‌هایی که طبق برنامه‌ی دولت کانادا مجاز است از کارگر هزینه‌ی اضافی دریافت کنند. آن‌ها حق ندارند لوازم شخصی و متعلقات کارگران خارجی موقت نظیر پاسپورت و اسناد رسمی را پیش خود نگه‌دارند. کارفرمایان باید تاریخ ورود و خروج کارگاران خارجی موقت به داخل کبک را هم به کمیسیون ذکر شده اعلام کنند.

 

آقای وزیر در ادامه گفته است که:«به طور خلاصه، مزایای مقررات جدید بدین شرح است: تشکیل موسسه و بنگاه متقلب و کلاهبردار بسیار سخت می‌شود؛ شرایط کاری کارگران بهبود می‌یابد و رفتارها و شیوه‌هایی که تاثیر منفی دارند پایان می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!