2024/04/26

وضعیت بیمه‌ی خدمات درمانی دانشجویان غیربومی در کانادا چگونه است؟

دانشجویانی که برای تحصیل از کشور خود خارج می‌شوند، به قدری در هیجان و ترس این تغییر در سبک زندگی، شهر جدید، فرصت‌های مختلف، دوستان جدید و … غرق می‌شوند که مسائل سلامت و رفاهی خود را کاملا از یاد می‌برند. محیط‌های متفاوت دارای سیستم‌های درمانی متفاوتی نیز هستند. با توجه به مدت زمان تحصیل در کانادا و اینکه بین چند ماه تا چند سال در کانادا ساکن می‌شوند، پوشش‌های درمانی مختلفی برایشان وجود دارد. سطح پوشش به مدت زمان اقامت آن‌ها در کانادا بستگی دارد.

 

دانشجویان بین‌المللی که کمتر از ۶ ماه در کانادا تحصیل می‌کنند، بهتر است از پوشش درمانی اضطراری استفاده کنند.دانشجویانی که بیشتر از این مدت در کانادا اقامت دارند بهتر است از پوشش‌های درمانی کامل‌تری استفاده کنند. در اکثر دانشگاه‌های کانادا بیمه‌ی خدمات درمانی یکی از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام است. و اگر از قبل یک سیاست بیمه‌ی درمانی که مخارج درمانی اولیه‌ی شما را در خارج از کشور پوشش دهد نداشته باشید، ضروری است بلافاصله بعد از ورود به کانادا به دبال خرید یک بیمه درمانی بروید. اگر تصمیم بگیرید که این کار را نکنید، در برخی موارد که به خدمات درمانی نیاز پیدار می‌کنید، مجبور خواهید شد که هزینه‌ای بیشتر از کل هزینه‌ی دوره ی تحصیلتان را صرف مخارج درمانی کنید.

 

سیستم بیمه درمانی در کانادا

 

کانادا یک بیمه‌ی درمانی تفکیک شده دارد که به طور جدا توسط استان‌های مختلف اداره می‌شوند. این یعنی اگر یک بیمه‌ی درمانی را در یک استان خاص تهیه کنید به شما یک کارت عضویت داده می‌شود. و این کارت فقط در یک منطقه‌ی مشخص پذیرفته می‌شود.

 

بیمه‌ی درمانی کانادا برای دانشجویان بین المللی

 

با توجه به افزایش بی سابقه‌ی دانشجویان بین المللی کانادا، همه‌ی آن‌ها باید به شیوه‌ای بیمه‌ی درمانی شده باشند. معمولا این مسئله از طریق دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب می‌کنند، پیگیری می‌شود و همانطور که ذکر شد به استان مورد نظر بستگی دارد. در برخی استان‌ها دانشجوی بین المللی ممکن است شامل طرح بیمه ی درمانی دولتی نشود و در نتیجه مجبور به خرید بیمه ی درمانی خصوصی شود.

 

اکثر بیمه‌های درمانی برای دانشجویان بین المللی ۲۴ ساعت از ۷ روز هفته می‌باشند. این بیمه بیمارستان و ویزیت دکتر، آمبولانس هوایی، داروهای تجویزی، فوریت‌های دندان، ارجاعات قانونی و دیپلماتی، کمک در گم شدن اسناد، تماس با خویشاوندان، خدمات ترجه و تفسیر و موارد دیگر را نیز پوشش می‌دهد.

 

دانشجویان باید بیمه ی درمانی خود را قبل از رسیدن به کانادا مشخص کنند زیرا کار زمان‌بری است؛ آن‌ها می‌توانند به طور مجزا از طریق یک شرکت خاص بیمه‌ی خود را تنظیم کنند، در برنامه‌ی درمانی دانشگاه‌ها یا کالج‌های کانادا ثبت نام کنند یا برای بیمه‌ی درمانی دولتی ثبت نام کرده و در لیست انتظار باقی بمانند.

 

 

بیمه درمانی دولتی

بیمه ی درمانی دولتی ارائه دهنده‌ی سرویس‌های استاندارد درمانی، پزشکان مراقبت‌های اولیه و بیمارستان‌ها می‌باشد که تقریبا در همه جا یکسان است. با این حال در برخی استان‌ها سرویس‌های دیگری از جمله فیزیوتراپی، پوشش خدمات دهان و دندان و داروهای تجویزی ارائه می‌شود. سرویس‌های رایجی که در اکثر سیاست‌های مراقبت‌های درمانی در بر گرفته نمی‌شوند، مراقبت‌های چشم و دندان، درمان‌های تجویزی و بینایی سنجی هستند.

 

 

بیمه درمانی خصوصی

بیمه‌های درمانی خصوصی مسلما گرانترند زیرا بخش وسیع‌تری را پوشش می‌دهند. کسی که قادر به پرداخت هزینه‌ی بیمه‌ی خصوصی استٰ از مراقبت‌های دندان و بینایی که در کانادا هزینه‌ی زیادی دارد نیز بهره‌مند خواهند شد. یکی دیگر از مزیت‌های بیمه درمانی خصوصی نبود لیست انتظار برای خدمات درمانی خصوصی است. هزینه‌ی کلینیک‌های خصوصی معمولا توسط سیاست‌های بیمه درمانی خصوصی پوشش داده می‌شود که معمولا ۸۰٪ هزینه را تقبل می‌کند.

 

شرایط و هزینه‌های بیمه‌ی درمانی در هر یک از استان‌ها

هر استان سیستم درمانی خاص خود را دارد و هزینه‌ی ماهیانه‌ای که دانشجویان بین المللی باید برای خدمات درمانی پرداخت کنند، در بودجه ی کلی  آن استان برنامه‌ریزی می‌شود.

 

بیمه درمانی دانشجویان بین المللی در استان نیوفانلاند و لابرادور

دانشجویانی که در این استان‌ها زندگی می‌کنند شامل بیمه‌ی درمانی دولتی نمی‌شوند، بنابراین باید برای بیمه‌ی درمانی خصوصی اقدام کنند. این کار به راحتی از طریق موسسات آموزشی مد نظر دانشجویان سازماندهی می‌شود. معمولا هزینه‌ی سالیانه‌ی این بیمه برای هر دانشجو حدود ۴۸۰ دلار کانادا است.

 

 

error: Content is protected !!