2024/04/26

چه بانک هایی برای باز کردن حساب در کانادا مناسب‌تر هستند؟

چه بانک هایی برای باز کردن حساب در کانادا مناسب‌تر هستند؟

 

این پرسش پرسش پرتکراری‌ست، به خصوص از سوی کسانی که با ویزای موقت به کانادا آمده‌اند و به دنبال باز کردن حساب در بانک‌های کانادایی هستند.

  • بانک‌هایی که نباید به آن‌ها نزدیک شوید بانک TD و National هستند.

تی دی سابقه‌ی بدی در بستن حساب‌های ایرانیان دارد. در سال ۲۰۱۲ این بانک حساب بسیاری از ایرانیان و حتی حساب برخی مهاجرین و شهروندان کانادا را به بهانه‌ی واهی تحریم‌های علیه ایران و به بهانه این‌که پول خود را از ایران به کانادا آورده بودند بست. آن زمان دولت هارپر از این اقدام خلاف قانون چشم پوشی کرد. از این بانک شکایت شد و هنوز دعوای آقای پورشفیعی صراف مقیم مونترآل در این زمینه در دادگاه جریان دارد. این اتفاق بار دیگر می‌تواند در تی دی بیفتد و دارایی‌های ایرانیان را به خطر بیندازند.

ناسیونال چنین سابقه‌ای ندارد ولی بسیار سخت‌گیر و تنگ نظر است و اصلا مناسب ایرانیان نیست. این بانک بیشترین شعب را در استان کبک دارد ولی کوچکترین بانک کانادایی‌ست و سیستم بسیار ضعیفی در زمینه‌ی جذب مشتریان خارجی دارد.

پس هرگز در این دو حساب باز نکنید.

  • در چه بانک‌هایی باز کردن حساب توصیه می‌شود؟

 

بهترین بانک، اسکوشیاست که با ایرانیان همراهی زیادی می‌کند و این روزها همکاری خوبی را در باز کردن حساب برای ایرانیان دارد. در رده‌ی بعدی بانک BMO و Royal Bank قرار دارند که اگر چه مانند اسکوشیا همراهی نمی‌کنند ولی دست کم سابقه بدی ندارند. رویال البته زمانی در سال‌های ۲۰۰۵ یا ۲۰۰۶ حساب‌های آمریکایی ایرانیان را به بهانه‌ی تحریم های آمریکا بست، که آن هم در پی سر و صدایی که برپا شد عملا جدی نبود.

 

آنچه تی دی با جامعه ایرانی کرده است فراموش نشدنی و نابخشودنی است، و کاملا حق آن است که جامعه ایرانی آن را در لیست سیاه قرار داده و از هرگونه مراوده‌ای با آن خودداری کنند.

error: Content is protected !!