2024/03/19

کانادا بزرگترین پذیرش تاریخ اکسپرس اینتری و اولین پذیرش سال جدید را برگزار کرد

کانادا بزرگترین پذیرش تاریخ اکسپرس اینتری و اولین پذیرش سال جدید را برگزار کرد

خبرها حاکی از اینند که دولت کانادا در روز پنجشنبه مورخ ۱۰ ژانویه اولین پذیرش بزرگ سال ۲۰۱۹ را برگزار کرد و برای ۳۹۰۰ کاندید اقامت دائم دعوتنامه صادر کرد؛ پایین‌ترین امتیاز این کاندیدها ۴۴۹ بوده است. در طول تاریخ پنج ساله‌ی اکسپرس اینتری این اولین بار است که نخستین پذیرش سال به این بزرگی برگزار می‌شود. بنابراین اولین گام اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در راستای شکستن رکورد اکسپرس اینتری سال گذشته در صدور ۸۹۸۰۰ ITA  برداشته شد.

 

این پذیرش رکورد نخستین پذیرش سال ۲۰۱۶ را شکست؛ در پذیرش روز پنجشنبه نسبت به پذیرش آن سال ۱۰۰۰ ITA بیشتر صادر شده و نسبت به پذیرش سال ۲۰۱۸ نیز ۱۱۵۰ ITA بیشتر صادر گشت. جالب این است که سال ۲۰۱۸ رکورددار صدور دعوتنامه برای کاندیدهای اکسپرس اینتری است. گفتنی است به موجب برنامه چندساله سطوح مهاجرت دولت کانادا قصد دارد در سال جاری، نسبت به قبل از تعداد بیشتری از کاندیدهای دارای مهارت بالا استقبال کند. کانادا قصد دارد امسال ۸۱۴۰۰ مهاجر بپذیرد و این در حالیست برنامه کانادا برای سال قبل استقبال از ۷۴۹۰۰ مهاجر بود.

 

لازم به ذکر است که تقاضا اکثریت قریب به اتفاق کاندیدهایی که از طریق دسته‌ی کارگر دارای مهارت بالای فدرال ( Federal High Skilled )  توسط کانادا پذیرش شده‌اند برای وضعیت اقامت دائم از طریق سیستم اکسپرس اینتری رسیدگی شده است. انتظار می‌رود که IRCC برای برآورده کردن اهداف سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ طی سال جاری ITAهای بیشتری نسبت به سال ۲۰۱۸ صادر کند. سال گذشته IRCC حجم پذیرش‌ها را به تدریج افزایش داد و آن را از ۲۷۵۰ ITA به ۳۹۰۰ ITA رساند.

 

اگر امسال نیز همین روند تداوم پیدا کند حجم پذیرش‌ها از ۳۹۰۰ ITA هم فراتر خواهد رفت و اگر پذیرش‌ها به طور متوالی برگزار شود، افزایش حجم پذیرش‌ها روی حداقل امتیاز کاندیدها تاثیر خواهد گذاشت. همانطور که در بالا بیان شد، حداقل امتیاز پذیرش دیروز ۴۴۹ بود که نسبت به پذیرش ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸، ۱۰ امتیاز بالاتر بود. یک علت این امر فاصله زمانی بین پذیرش‌ها است. اگر فاصله زمانی بین پذیرش‌ها طولانی‌تر شود کاندیدهای بیشتری می‌توانند وارد ذخیره اکسپرس اینتری شوند و یا گام‌هایی را برای افزایش امتیاز فعلی خود بردارند.

 

یک نمونه، برنامه‌های کاندید مهاجرت استانی است. کاندیدی که در ذخیره اکسپرس اینتری قرار دارد و کاندید استانی می‌شود ۶۰۰ امتیاز اضافی در CRS کسب می‌کند. قبلا بیان کردیم که کانادا علاوه بر افزایش اهداف اکسپرس اینتری در سال ۲۰۱۸ طی این سال اهداف پذیرشی PNP را هم افزایش داده است. حد اقل امتیاز پذیرش ۱۹ دسامبر که ۴۳۹ بود بیانگر این واقعیت است که تنها یک هفته بین آن پذیرش و پذیرش ۱۲ دسامبر فاصله بود؛ حداقل امتیاز پذیرش ۱۲ دسامبر هم ۴۴۵ بود.

 

مطابق معمول، IRCC از قاعده tie-break اسنفاده نمود. زمان این پذیرش ۲ ژانویه ۲۰۱۹ راس ساعت ۱۱:۴۰:۵۳ UTC بود. این بدین معنی است که تمام کاندیدهایی که امتیاز CRS آن‌ها از ۴۴۹ بالاتر بوده به علاوه تمام کاندیدهایی که امتیازشان حداقل ۴۴۹ بوده و قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل خود را وارد ذخیره اکسپرس اینتری نموده‌اند در این دور از صدور دعوتنامه‌ها یک ITA دریافت کرده‌اند.  به نمونه‌های فرضی زیر از کاندیدهایی که دیروز ITA دریافت کرده‌اند توجه کنید:

 

احمد ۳۴ ساله و دارای فوق لیسانس است. او سه سال سابقه کار به عنوان مهندس دارد. تا به حال در کانادا نه کار کرده و نه تحصیل. در امتحان آیلتس شرکت کرده و در هر یک از مهارت‌های زبانی امتیاز ۸ کسب کرده است. امتیاز CRS او ۴۵۱ است و برای دریافت ITA کافی بوده است.

 

کمال و لیلا هر دو ۳۳ ساله هستند. لیلا دو مدرک لیسانس دارد و سه سال به عنوان پرستار سابقه کار دارد. کمال هم لیسانس دارد و چهار سال مشغول به کار بوده است. آن‌ها هیچ کدام در کانادا تا به حال نه کار کرده‌اند و نه تحصیل. این دو در امتحان آیلتس شرکت کردند و در هر یک از مهارت‌های زبانی نمره ۸ گرفتند. لیلا متقاضی اصلی بود و امتیاز CRS آن‌ها ۴۵۲ شد که برای دریافت ITA در پذیرش ۱۰ ژانویه کافی بوده است.

حامد و ملیکا ۲۹ و ۳۲ هستند. حامد لیسانس و یک گواهی دارد. او در بخش امور مالی سه سال مشغول به کار بوده و ملیکا هم به عنوان دستیار امور دفتری پنج سال سابقه کار دارد. مدرک تحصیلی ملیکا لیسانس است. حامد و ملیکا تا به حال در کانادا نه درس خونده‌اند و نه کار کرده‌اند. حامد در امتحان آیلتس شرکت کرده و در مهارت‌های قرائت، نوشتن و مکالمه نمره ۷ و در مهارت شنیداری نمره ۸ را کسب نموده است. ملیکا هم در امتحان آیلتس شرکت کرده و در مهارت قرائت نمره ۴، در مهارت نوشتن و شنیدن نمره ۵ و مهارت مکالمه نمره ۶ کسب نموده است. حامد متقاضی اصلی بوده است. امتیاز CRS آن‌ها ۴۴۹ بوده و برای دریافت ITA در پذیرش دیروز ۱۰ ژانویه ۲۰۱۹ کافی بوده است.

error: Content is protected !!