2024/03/19

کانادا برای مهاجرین و مهاجرین برای کانادا _ نظرسنجی ها

کانادا برای مهاجرین و مهاجرین برای کانادا _ نظرسنجی ها

آیا برای مهاجران کانادا بهتر از اروپا و آمریکاست؟

۸۰% کانادایی‌ها معتقدند که مهاجران تاثیر مثبتی بر اقتصاد این کشور گذاشته‌اند.

 

نتایج تحقیقات جدید در حوزه مهاجرت نشان می‌دهد که اکثریت کانادایی‌ها دیدگاه مثبتی نسبت به مهاجرت و تاثیرات مثبت آن بر اقتصاد کانادا دارند.

 

این تحقیق که از سوی موسسه روابط نژادی کانادایی صورت گرفته است، بین ۲۰۰۰ کانادایی بالای ۱۸ سال یک نظرسنجی ایجاد کردکه نشان می‌دهد علی‌رغم شرایط سخت مهاجران در آمریکا و اروپا در سال‌های اخیر، دولت و مردم کانادا نظر مثبتی نسبت به مهاجرت و مهاجران دارند.

 

در مجموع ۶۰% از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، دیدگاه مطلوبی نسبت به مهاجرت داشته‌اند و ۸۰% معتقد بودند که مهاجران تاثیر مثبتی بر اقتصاد کانادا دارند و فقط ۱۶% از کانادایی‌ها با مهاجرت مخالف بودند.

 

نتایج این تحقیق درست روزی منتشر گشت که سازمان آمار کانادا اعلام کرد مهاجرت عامل اصلی افزایش جمعیت در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ بوده است. همچنین در گزارش دیگری اعلام شده بود که مهاجران در بقای اقتصادی استان‌های آتلانتیک کانادا بسیار موثر بوده‌اند.

 

نگرانی‌ها درباره ملحق شدن مهاجران به جامعه کانادایی

 

نکته قابل توجه در نتایج این تحقیق این است که ۵۱% افراد شرکت کننده در این نظرسنجی، درباره‌ی مهاجرانی که هنوز به جامعه کانادایی ملحق نشدند، نگران بودند.

 

در این نظرسنجی، استان بریتیش کلمبیا از میان سایر استان‌های کانادا بیشترین نظر مثبت را نسبت به مهاجرت داشته است. به طوری که ۶۶% از افراد ۱۸ تا ۲۹ سال و همچنین نسل دومی‌ها و افراد دارای تحصیلات دانشگاهی موافق ورود مهاجران به کشورشان هستند.

 

در استان آلبرتا به خصوص افراد رده‌ی سنی بالای ۶۰ سال یعنی کانادایی‌های قدیمی‌تر و مسن‌تر، نسبت به مهاجرت و ورود مهاجران به کشور نظرشا منفی بود، که اکثر آن‌ها دارای تحصیلات متوسطه بوده‌اند.

 

نظرات درباره پذیرش پناهندگان، همچنان مثبت باقی مانده است.

 

پذیرش ۴۰ هزار پناهنده‌ی سوری از سال ۲۰۱۵ تاکنون و همچنین ۵۰ هزار پناهجو در کانادا در سال گذشته، هیچ کدام باعث توقف حمایت دولت کانادا نشده است. در همین نظرسنجی ۴۵% از افراد شرکت کننده نظر مثبتی نسبت به پناهندگان داشتند و ۳۸% مخالف ورود پناهندگان به کشورشان بودند.

 

استان های انتاریو، منیتوبا و ساسکچوان دیدگاه بهتری نسبت به سایر استان‌ها داشته‌اند، اما به صورت کلی این دیدگاه مثبت درباره ورود مهاجران با افزایش سن رابطه عکس دارد؛ این یعنی نسل‌های قدیمی‌تر کانادایی با ورود مهاجران مخالف هستند.

 

۹۰% کانادایی‌ها معتقدند که کشورشان برای مهاجران مناسب است.

 

بخش دیگری از این تحقیق به این موضوع اشاره می‌کند که ۹۲ % کانادایی اعتقاد دارند که شهرهای کانادا برای مهاجران مناسب است و آن‌ها آزادانه با هر فرهنگ و مذهبی در شهرهای کانادا زندگی می‌کنند.

 

بر اساس نظرسنجی سالانه موسسه بین المللی گالوپ در سال ۲۰۱۷ که در آن ۱۴۰ کشور دنیا با همدیگرمقایسه شدند، کانادایی‌ها بیشترین نظر مثبت را در خصوص شرایط شهرهای کانادایی برای مهاجران داشتند. این مثبت‌اندیشی کانادایی‌ها درباره‌ی افزایش مهاجران در کشورشان از سال ۲۰۰۶ تاکنون رو به افزایش بوده است، و تنها ایسلند و نیوزلند در رتبه بالاتری از کانادا قرار گرفتند.

error: Content is protected !!