2024/04/26

۳۹۰۰ کاندیدای اکسپرس اینتری، به ایجاد فرم درخواست اقامت دعوت شدند

دولت کانادا در جدیدترین پذیرش اکسپرس اینتری که در سوم اکتبر برگزار شد، از ۳۹۰۰ کاندید اکسپرس اینتری برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت کرده است. حداقل امتیاز این پذیرش در سیستم جامع رتبه بندی ۴۴۵ بوده است. این دور از پذیرش از نظرسنجی اکسپرس اینتری در مدت سه هفته بوده است و با این حساب می‌توان گفت که دولت کانادا ۳۹۰۰  ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) برای صدور دعوتنامه مختص برنامه ( program specific) بازگشته است – این میزان بیشترین مقدار در سال ۲۰۱۸ است.

کاندیداها بر اساس امتیازشان در سیستم جامع رتبه‌بندی دسته‌بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیداها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیاز اختصاص می‌دهد. برای کاندیداهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند در نوبت‌های برگزاری پذیرش‌ها یک ITA (یک دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. لازم به ذکر است پذیرش‌های ۳۰ می و ۲۴ سپتامبر نیز مختص برنامه (program specific) بودند.

 

امسال اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC)  حجم پذیرش‌ها را که در طول سال به تدریج افزایش یافته و به ۳۹۰۰ ITA رسیده استاندارد نمود. IRCC در دو پذیرش نخست سال ۲۰۱۸، مبنای دعوتنامه‌ها را ۲۷۵۰ تعیین کرد و بعد به تدریج هر هشت هفته یک‌بار ۲۵۰ تا ۵۰۰ کاندید به آن افزود و به این صورت در پذیرش ۵ سپتامبر، به ۳۹۰۰ عدد رسید. تنها نوبت از صدور دعوتنامه مختص برنامه که از این شیوه پیروی نکرد پذیرش اکسپرس اینتری در تاریخ ۱۹ سپتامبر بود که در آن حجم پذیرش به ۳۵۰۰ عدد رسید. حالا می‌توان گفت که IRCC به طور کل ۶۶۴۰۰ ITA را طی ۲۱ پذیرش در سال ۲۰۱۸ صادر کرده است.

 

دولت کانادا به واسطه‌ی برنامه سطوح مهاجرت چندساله‌ی خود، قصد دارد در سال ۲۰۱۸ تعداد ۷۴۹۰۰ پذیرش جدید و در سال ۲۰۱۹ تعداد ۸۱۴۰۰ پذیرش جدید را از طریق دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، دسته‌ی مشاغل فنی دارای مهارت و دسته‌ی تجربه کانادایی به کانادا دعوت کند. حداقل امتیاز CRS امروز، ۴۴۵، چهار امتیاز از حداقل امتیاز پذیرش ۱۹ سپتتامبر که ۴۴۱ بود افزایش داشته است. شایان ذکر است تاریخ و ساعت وقت اضافه‌ی این پذیرش دوم اکتبر ۲۰۱۸ در ساعت ۰۴:۰۲:۱۱ UTC بوده است؛ این بدان معنی است که همه کاندیداهایی که امتیاز CRS آن‌ها برابر یا بالاتر از ۴۴۵ است و پروفایل خود را قبل از این تاریخ و ساعت ارسال کرده‌اند در این دور از صدور دعوتنامه‌ها یک ITA دریافت کرده اند.

 

اگر از خودتان پرسیده باشید که نحوه‌ی بهبود امتیاز اکسپرس اینتری چگونه است، باید بدانید کاندیداهای اکسپرس اینتری می‌توانند رتبه‌ی خود را به شیوه‌های مختلف بهبود بخشند: مثلا کاندیدای استانی شدن می‌تواند ۶۰۰ امتیاز اضافی برایشان به ارمغان بیاورد. برنامه‌های کاندیدای استانی (PNP)  در سال ۲۰۱۸ خیلی فعال بوده اند و در تابستان امسال استریم های جدید نوا اسکوشیا و آلبرتا هم از راه رسیدند. هریک از استان‌ها و نواحی مختلف کانادا که یک PNP داشته باشد اکنون حداقل یک استریم کاندید مرتبط با اکسپرس اینتری نیز دارد. در زیر چند نمونه فرضی از کاندیدهایی که در پذیرش ۳ اکتبر ۲۰۱۸ یک ITA دریافت کردند توجه کنید:

 

آنیتا ۳۴ ساله است. او دارای دو لیسانس است، پنج سال به عنوان تحلیلگر مالی مشغول به کار بوده است و بر زبان انگلیسی در حد پیشرفته مسلط است. با این‌که او در تا به حال کانادا نه کار کرده نه تحصیل، اما امتیاز ۴۴۷ CRS او برای دریافت ITA جهت اقامت دائم در پذیرش اکسپرس اینتری ۳ اکتبر کافی بوده است. نورا ۳۰ ساله است، لیسانس دارد و سه سال به عنوان مشاور مالی مشغول به کار بوده است. او در امتحان آیلتس شرکت کرده و در هر مهارت نمره ۸ گرفته است. با این‌که او تا به حال در کانادا نه کار کرده و نه تحصیل، اما خواهر او در تورنتو اقامت دائم دارد. امتیاز CRS نورا ۴۴۸ است و این امتیاز برای دریافت ITA در پذیرش امروز کافی بوده است. تورج ۳۵ ساله است، فوق لیسانس دارد و پنج سال به عنوان استاد دانشگاه مشغول به کار بوده است. او در امتحان آیلتس شرکت کرده و در هر مهارت ۸ امتیاز کسب نموده است. با اینکه او تا به حال در کانادا نه کار کرده نه تحصیل، امتیاز ۴۴۵ او در CRS برای دریافت ITA در این نوبت از دعوت‌ها کافی بوده است. ملیکا ۳۰ ساله است و لیسانس دارد. او چهار سال در خارج از کانادا به عنوان مامور پذیرش/ثبت نام دانشگاه مشغول به کار بوده است، در امتحان TEF شرکت کرد و در هر مهارت زبانی امتیازی معادل CLB 9 کسب نمود. او در امتحان آیلتس نیز شرکت کرد و در هر مهارت امتیازی معادل CLB 6 ه دست آورد. بنابراین امتیاز ۴۵۸ او در CRS برای دریافت ITA کافی بوده است.

 

تعداد ۳۹۰۰ عدد ITA خبر بسیار خوبی است وما امیدواریم که تا انتهای سال ۲۰۱۸ دولت کانادا این روند را ادامه دهد که با احتساب تعداد ITA های صادر شده در سال ۲۰۱۸ از ITA های سال ۲۰۱۷ پیشی خواهد گرفت.

error: Content is protected !!