2024/04/26

بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران کجاست؟

بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران

بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران کجاست؟

یکی از سخت‌ ترین و مهم ‌ترین مشاغل جامعه شغل پرستاری است چون وظیفه پرستاران حفاظت از سلامت عمومی می باشد. برای کار کردن در اکثر کشورهای دنیا پرستاران باید دوره‌ ی تخصصی را بگذرانند تا بتوانند گواهی Registered Nurse را بگیرند. همچنین این گواهی مزایای زیادی دارد از جمله حقوق و مزایای خوب، تنوع در تخصص ‌های موجود، موقعیت شغلی خوبی را برای آنها دارد. اخیرا با شیوع پاندمی کرونا در بسیاری از کشورها نیاز به پرستاران افزایش یافته و فرصتی بسیار خوب را برای مهاجرت آن‌ها بوجود آورده است. بنابراین با توجه به نیاز روز افزون عموم جامعه جهانی به پرستاران، انتخاب های مختلفی پیش روی آن‌ها برای انتخاب مقصد وجود دارد که در ادامه به بررسی بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران می‌پردازیم.

مهاجرت پرستاران به کانادا : کانادا یکی از بهترین و ایده آل ترین مقصدهای مهاجرت پرستاران مخصوصا ایرانیان می باشد از آنجایی که کانادا دارای هرم جمعیتی پیر می باشد و با کمبودهایی حیاتی در بازار کار مواجه است بنابراین تلاش می کند تا بحران‌های اقتصادی خود را به کمک مهاجران حل کند. به همین دلیل در سال های اخیر شرایط بسیار خوب و مناسبی به منظور مهاجرت به کانادا فراهم شده است، طوریکه متقاضیان با استفاده از روش‌های مختلف مهاجرت کاری به کانادا می‌توانند اقدام به اخذ اقامت دائم کانادا کنند.

لازم به ذکر است که کانادا در زمینه بهداشت و سلامت دارای سیستم جامع و کاملی می باشد و به خوبی از پرستاران حمایت می کند و شرایط خبی نیز برای آنها فراهم آورده است.

در صورتی که موفق به اخذ ویزای کاری در کانادا به عنوان پرستار شدید، دوره های آموزشی تخصصی و در سطح بالایی ارائه می گردد و باید  اطلاعات خود را در سیستم ارزیابی پرستاران بین المللی که دارای هزینه ثبت است ثبت کنید سپس در آزمون دمو پرستاری شرکت کنید. گفتنی است که به طور میانگین سالانه حدود در آمد پرستاری در کانادا معمولا 59 هزار دلار می باشد.

بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران

مهاجرت به کانادا به عنوان پرستار

شرایط مهاجرت پرستار خانگی به کانادا

بهترین روش مهاجرت پرستاران به کانادا 2022

مهاجرت پرستاران به استرالیا : اگر شما قصد داشته باشید در این کشور برای کار به عنوان پرستار اقدام کنید در ابتدا باید برای دریافت ویزا اقدام کنید و بعد توسط هیئت پرستاری و مامایی کشور استرالیا تایید گردید. استرالیا درآمد و فرصت های خوبی را به دلیل تمایل به جذب پرستاران ایجاد نموده است.

از آنجایی که سطح تقاضا برای پرستاری در این کشور بالاست، روند استخدام در استرالیا همیشه فعال است. و باید صلاحیت لازم جهت کار به عنوان پرستار در استرالیا را داشته باشید و همچنین در آزمون ارزیابی مهارت نمره‌ی قبولی بدست بیاورید. در ضمن تسلط کافی بر زبان انگلیسی برای همه پرستاران لازم است.

مهاجرت پرستاران به آلمان : قدرتمند ترین اقتصاد اروپا را کشور آلمان دارد و موقعیت های شغلی خوبی در حوزه‌های مختلف دارد بنابراین برای مهاجرت پرستاران یکی از راحت ترین کشورها آلمان می باشد. این کشور با کمبود پرستار در بخش بهداشت و درمان خود مواجه می باشد. بنابراین در همین راستا اقدام به جذب پرستار و متخصصان از کشورهای دیگر نموده است. برای مهاجرت کاری به آلمان ابتدا ویزای آن را دریافت کنید برای پرستاران از مزایای مهاجرت به آلمان می توان به میزان بالای حقوق دریافتی اشاره کرد. درآمد پرستاران بین ۲۰ تا ۴۰ هزار یورو می باشد که به راحتی تمامی هزینه های زندگی در آلمان را می تواند تامین کند. همچنین به محض ورود به کشور آلمان و پس از معادل سازی نمودن مدرک پرستاری خود، می توانید در مراکز درمانی آلمان شروع به کار کنید.

مهاجرت پرستاران به انگلیس : نبود پرستار در انگلیس یکی از کمبودهای سیستم درمانی این کشور می باشد. بنابراین این کشور به دنبال جذب نمودن نیروی کار پرستاری می باشد. پرستاران بعد از ورود به کشور انگلیس و دریافت تأییدیه شورای پرستاری می توانند شروع به کار کنند. درآمد میانگین سالانه پرستاران بسیار بالا و بین ۳۰ تا ۴۲ هزار یورو است و برای برای کشور گرانی مثل انگلستان بسیار عالی است.

مهاجرت پرستاران به آمریکا : در آمریکا با توجه به مهارت و تجربه پرستاران، مقدار درآمد بسیار متفاوت است، و به دلیل کمبود پرستار در کشور آمریکا، این کشور همواره در حال استخدام پرستاران مهاجر می باشد و مزایای زیادی را برای آنها در نظر گرفته بنابراین پیدا کردن فرصت شغلی خوب و پر درآمد کار سختی نیست.

پرستاری کانادا

دلایل ذکر شده باعث شده که ایالات متحده بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران می باشد. در ابتدا برای مهاجرت کاری به این کشور نیاز به پیشنهاد شغلی و تاییدیه اسپانسر دارید معمولا روند اخذ ویزا  حدودا یک سالی به طول می‌انجامد و بعد از دریافت نمودن ویزا باید ۱۸ ماه برای اسپانسر خود  کار کنید.

هر یک از ایالت های آمریکا قوانین و شیوه‌های کاری مختص به خود را دارند و بهتر امی باشد که قبل از هر کاری اطلاعات لازم در مورد شرایط ایالت مد نظر کسب کنید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که با اخذ ویزا فقط مجاز به کار در ایالات ذکر شده می باشید.

در این مقاله تلاش ما بر این بود که بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران را بررسی کنیم. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد مهاجرت دارید، در ابتدا و قبل از هر اقدامی با کارشناسان مشاور موسسه ایران مهاجر مشورتی داشته باشید تا با در نظر گرفتن شرایط شما کامل ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!