2024/04/26

شرایط مهاجرت پرستاران به کانادا در سال 2022

پرستاری در کانادا

پرستاری در کانادا

پرستار در کانادا شخصی است که برنامه های بهداشتی و سلامتی را آموزش می دهدو به طور مستقیم از بیماران مراقبت می کند. محی هایی که پرستاران در آن کار میکنند عبارت است از: خانه های پرستاری ,بیمارستان ها, مراکز باروری,دفتر پزشکان, کلینیک ها انجمن های اجتماعی , به طور خصوصی در خانه افراد.  کشور کانادا به پرستارها بسیار نیاز دارد لذا برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند و میخواهد از طریق پرستاری اقامت کنند بایستی با شرایط آن آشنا شوند.

آینده شغلی پرستاری در کانادا چگونه است؟

باتوجه به بررسی هایی که صورت گرفته است آینده شغلی پرستاری در کانادا باتوجه به کمبود نیروی کار پرستاری و رشد و پیشرفت تکنولوژی بسیار خوب می باشد و با مهاجرت پرستاری در کانادا می توانید فرصت های شغلی بسیار خوبی را برای خود رقم بزنید.

افرادی که در رشته پرستاری فارغ التحصیل می شوند می توانند در بیمارستان ها مشغول کار شوند . همچنین می توانند در محیط هایی مانند کیلینک ها و مجتمع های پرستاری و زندان ها کار کنند.

یک سری از پرستارها در مدارس و دانشگاه ها کار می کنند و مشکلات پزشکی که برای دانش آموزان و دانشجویان پیش می آید آن ها را راهنمایی می کنند.

شرایط مهاجرت پرستاران به کانادا

پرستاران ابتدا به صورت موقت می توانند مشغول به کار شود سپس برای اقامت دائم اقدام کنند. برای کار در کشور کانادا به عنوان پرستار بایستی مراحل مختلفی صورت بگیردو همچنین نیاز به داشتن دانش زبان و شرکت در آزمون های مخصوص است. در ادامه مقاله موسسه و مشاوره کاریابی بین المللی ایران مهاجر در مورد شرایط مهاجرت پرستاران به کانادا توضیح خواهد داد و شما را با چگونگی روند مهاجرت آگاه خواهد کرد. برای دریافت مشاوره می توانید با موسسه تماس بگیرید و مشاوره دریافت کنید.

وضعیت کار پرستاران در کانادا

کشور کانادا قصد دارد تا سال 2022 یک میلیون مهاجر که نیروی کار هستند را دریافت کند. بنابراین افرادی که پرستار هستند, می توانند برای اقامت کانادا اقدام و به این کشور مهاجرت کنند. برای شروع شرایط کار در هر کدام از استان های کشور کانادا را بررسی کنید چرا که هر استانی که تعداد نیروی بیشتری برای پرستاری نیاز داشته باشد شرایط کاری بهتری را فراهم می نماید. البته زمان مهاجرت شما بسیار در این مورد مهم است.

هزینه مهاجرت پرستاران به کانادا

برای مهاجرت پرستاران به کانادا با توجه به روشی که برای مهاجرت انتخاب میکنید متفاوت است ولی به طور کلی هزینه ارزیابی مدارک تحصیلی حدودا 600 تا 700 دلار کاناداست و دیگر هزینه ها مربوط به دوره هایی مورد نیاز کشور کانادا و نیز دانشگاه می باشد. اگر که ویزا تحصیلی کانادا راداشته باشید هزینه 150 دلار و ویزاهای های کاری 155 دلار خواهد بود.

مهاجرت به کانادا از طریق پرستاری

مراحل معادل سازی مدرک پرستاری در کانادا

  • قدم اول

مدرک تحصیلی در زمینه پرستاری و سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی اولین قدم برای مهاجرت کاری پرستاران به کانادا می باشد. شخص متقاضی می بایست در سازمان های پرستاری مربوطه در کشور خود عضو باشد. همچنین مدرک تحصیلی از موسسه یا دانشگاه معتبر در کشورتان اخذ شده باشد.

  • قدم دوم

شخص متقاضی می بایست مدارک خود را برای ارسال به کشور کانادا آماده و ترجمه نماید که بعد از ارسال به کشور کانادا مدارک  توسط سازمان NNAS ارزیابی می شود. استان ها و مناطق مختلف کشور کانادا ممکن است شرایط متفاوت باشد.

  • قدم سوم

دانش زبان انگلیسی مناسب در مرحله مهم است. در واقع نمره اخذ شده از آزمون  آیلتس حداقل 7 می باشد.

  • قدم چهارم

قدم بعدی اعلام نتیجه ارزیابی مدارک شما از سازمان NNAS می باشد. در این مرحله شما با داشتن این مدرک یا اجازه کار در کشور کانادا را دارید یا  می بایست دوره های لازم را در کشور کانادا بگذرانید.

  • قدم پنجم

شرکت در آزمون های مربوط به پرستاری .در صورتی که این آزمون در کشور خودتان برگزار شود می توانید شرکت کنید در غیر این صورت بایستی در کشور کانادا ازمون دهید.

  • قدم ششم

اگر در آزمون موفق شدید و معادل سازی مدرک پرستاری در کانادا را تکمیل کردید، می توانید برای اقامت دائم کشور کانادا برای دریافت ویزای این کشور اقدام کنید یا اینکه با گرفتن یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما مجوز ورود به کشور کانادا را برای کار موقت دریافت کنید که دراین روش ,کارفرمای شما نیز می بایست مراحل لازم را انجام دهد که برای شما اجازه کار دریافت کند.

مدارک مورد نیاز برای معادل سازی مدرک پرستاری در کانادا

متقاضی پرستاری در کشور کانادا باید مدارک لازم را برای انجام معادل سازی ارائه نماید. این مدارک شامل مدارک شناسایی و مدارک حرفه ای می باشد. از جمله مدارک لازم برای معادل سازی مدرک پرستاری در کانادا:

  • مدارک شناسایی پاسپورت و شناسنامه که باید ترجمه شده باشند.
  • مدرک پرستاری شخص متقاضی آیلتس با نمره 7 یا CELBAN با نمره 8 یا زبان فرانسوی TEF با نمره 5
  • معدل به همراه ریز نمرات درسی در دروس گذرانده شده (ترجمه شده)
  • رزومه کاری
  • ارائه مدرک از محل کار با سابقه 2 سال

پرستاری در کانادا ; از تحصیل تا اشتغال

میانگین حقوق پرستاری در کانادا

فوق لیسانس پرستاری در کانادا

بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران کجاست؟

امتحان RN پرستاری کانادا چیست؟

کشور کانادا ۳ گروه پرستاری دارد؛ یکی از آن‌ها پرستاران RN است. پرستار RN پرستاری است که آزمون NCLEX را گذرانده و مراحل معادل سازی مدرک پرستاری در کانادا را انجام داده باشد که در این ‌صورت او پرستار عمومی یا پرستار RN است و می ‌تواند در بخش مربوطه فعالیت نماید. آزمون RN مهم ‌ترین موضوع برای ورود به شغل پرستاری در کانادا است به این صورت است که پرستاران دارای مدرک معتبر از دانشگاه، می ‌توانند در آزمون NCLEX  که آزمونی اجباری است، شرکت نمایند.هدف از این آزمون ارزیابی شایستگی و میزان صلاحیت متقاضی است. آزمون تستی و الکترونیکی است.( حداقل ۷۵ سوال و حداکثر ۲۶۵ سوال دارد).برای قبولی در این آزمون داوطلب باید ۹۵ درصد از خط قبولی فاصله داشته باشد.

حقوق و درآمد پرستار در کانادا

درآمد پرستاران در کشور کانادابا توجه به نوع فعالیت آنها متفاوت است. اما به طور میانگین حقوق پرستار در کانادا سالیانه حدود 78 هزار دلار است. میزان حقوق دریافتی در ایالت های مختلف کشور کانادا متفاوت است. مثلا بیشترین دستمزد در ایالت آلبرتا به پرستاران پرداخت می شود. اما در مقابل کمترین میزان در ایالت های منیتوبا و استان نوناووت  به پرستاران پرداخت می شود.

 

پرستاری در کانادا

شرایط سنی مهاجرت پرستاران به کانادا

پرستاری در کشور کانادا محدودیت سنی ندارد و پرستاران تا سن 60 الی 70 سالگی نیز می توانند مشغول باشند. اما برای مهاجرت به این کشور نباید شرایط سنی وجود دارد. بهترین زمان برای مهاجرت کاری پرستاران به کانادا تا سن 35 سالگی است.

ساعت کاری پرستاران در کانادا

پرستاران معمولا به صورت شیفت های چرخشی  شب و یا روزمشغول به فعالیت خواهند بود. شیفت های پرستاران به صورت 8 تا 12 ساعت کاری است که آخر هفته و عصرها و تعطیلات را نیز شامل می شود. به طور کلی پرستاران در طول هفته حدود 36 تا 40 ساعت تمام وقت کار می کنند.

شرایط ویزای همراه کانادا برای پرستاران

همانطور که اشاره شد برخی از پرستاران از طریق ویزای تحصیلی و برخی از طریق دعوت به کار برای اقانت در کانادا اقدام می کنند. در هر دو صورت شخص متقاضی می تواند برای همراهان خود درخواست اقامت کند. از نظر دولت کشور کانادا به فرزندان زیر 21 سال و همسر گفته می شود. همسر شخص متقاضی می تواند در کشور کانادا اجازه کار داشته باشد و فرزندان متقاضی نیز می توانند از سیستم آموزشی کانادا استفاده نموده و در این کشور اجازه تحصیل داشته باشند. اگر مهاجرت پرستاران به کانادا به عنوان یک نیروی کار باشد، فرد می تواند برای خود و خانواده اش اقامت دائم کشور کانادا را دریافت کند.

شرایط اخذ اقامت و تابعیت در کانادا پس از معادل سازی

پرستارانی که از طریق ویزای تحصیلی وارد کشور کانادا می شوند وپس از طی کردن مراحلی که به توضیح آن ها پرداختیم؛ برای دریافت اقامت دائم بایستی امتیاز لازم را کسب کند و زمانی که امتیازش به حد نصاب رسید می تواند درخواست اقامت دائم را بدهد.برای تابعیت نیز اگر فرد متقاضی از همان ابتدا اقدام کرده باشد، می تواند افرادی که به عنوان مقیم دائم در کشور کانادا هستند در صورتی که در پنج سال گذشته سه سال حضور را در کشور کانادا نشان دهند، می توانند درخواست تابعیت کشور کانادا را بدهند که البته گرفتن تابعیت کشور کانادا  علاوه برحضور، نیاز به دانش زبان انگلیسی و همچنین اطلاع از تاریخ، فرهنگ و قوانین کشور کانادا نیز می باشد.

 کلام پایانی

کشور کانادا کشوری مناسب برای پرستاران مهاجر می باشد ؛زیرا این کشور به لحاظ کیفیت شرایط زندگی بسیار مناسب است به خصوص برای افرادی که قصد دارند تغییرت بزرگی در زندگی ایجاد کنند.پرستارانی که به زبان انگلیسی مسلط باشند و در کارشان مهارت کافی داشته باشند از امکانات و شرایط مطلوبی بهره مند خواهند شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!