2024/04/20

تفاوت دانشگاه و کالج در کانادا

تفاوت دانشگاه و کالج در کانادا

تفاوت دانشگاه و کالج در کانادا

تحصیل در کانادا، یکی از پرطرفدارترین گزینه های مهاجرت برای دانشجویان ایرانی تعریف می شود. اما چیزی که در مورد تحصیل در کانادا باید به آن دقت و توجه زیادی شود، تفاوت عملکرد دانشگاه و کالج در این کشور است. البته نه فقط صرفا در کانادا، بلکه در تمامی کشورهای خارجی زبان، کالج و دانشگاه دو محیط کاملا مجزا از یکدیگر هستند که فضای آموزشی آن ها با هم تفاوت بسیاری دارد. این در شرایطی است که ما در ایران برای این دو عبارت، یک محیط آموزشی را متصور هستیم. از این روی برای درک بهتر موضوع تفاوت دانشگاه و کالج در کانادا، ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله به تعریف و تشریح وظایف این دو محیط بپردازیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید :

تفاوت دانشگاه و کالج در کانادا

شرح عملکرد کالج ها در کانادا

به دنبال موضوع تحصیل در کانادا، یکی از گزینه هایی که در لیست انتخابی شما قرار دارد، کالج های کانادا هستند. به طور کلی مثلا در ایالات متحده آمریکا، به مدرسه هایی که در بسترهای محلی و اجتماعی دایر می شوند، کالج گفته می شود. اما در کانادا چنین تعریفی برای کالج ها بیان نمی گردد. وظیفه کالج ها در کانادا در آموزش های فنی دانشجویان تعریف می گردد. در واقع کالج ها به گونه ای فعالیت دارند که این فعالیت در مسیر رشد اقتصادی کانادا تاثیر مثبت بسیاری داشته باشد.

تمام تمرکز کالج های فعال در کانادا بر روی بررسی بازار کار داخلی کانادا و نیاز کارفرمایان به نیروی کار خلاصه می شود. این نشان می دهد که کالج ها نقش بسیار مهمی را در اقتصاد داخلی کانادا ایفا می نمایند. با توجه به شرح وظایفی که برای کالج ها در کانادا ذکر شده، متوجه می شویم که این مجموعه های آموزشی علاوه بر آموزش های فنی و آماده کردن نیروهای کار برای بازار داخلی، بر روی اشتغال دانشجویان نیز تمرکز زیادی دارند. در واقع این موضوع نقطه عطف کار کالج هاست.

به منظور استحقاق درست اهداف کالج ها، ترجیح بر آن است که محیط ها و کلاس های آموزشی، کم جمعیت و کوچک برگزار شوند. چرا که تنها در این صورت است که تعامل درست و صمیمانه ای بین دانشجو و مدرس شکل می گیرد. نکته نهایی درباره کالج ها این است که این بسترهای آموزشی تحت نظارت دانشگاه های کانادا فعالیت می کنند. به طور کلی کاردانی، لیسانس و گواهینامه (certificate)، سه مقطع تحصیلی مهمی هستند که برای تحصیل در کالج های کانادا تعریف می شوند.

شرح عملکرد دانشگاه ها در کانادا

کسی که برای تحصیل در کانادا، بر روی دانشگاه های این کشور تمرکز می کند، یعنی بستر تخصصی تری با تمرکز بر توانایی های تحلیلی را انتخاب نموده است. ساده ترین تعریف درباره شرح عملکرد دانشگاه ها در کانادا این است که این محیط آموزشی، دایره اختیارات مستقل تری به نسبت کالج ها دارد. البته که تحصیل در این محیط برای دانشجویان کمی پرهزینه تر خواهد بود. به طور کلی، یک دانشجو می تواند در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، در دانشگاه ها فارغ التحصیل شود.

نیاز است بدانید که دانشجویان برای تحصیل در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می توانند از فاند یا همان کمک های مالی دانشگاه نیز کمک بگیرند. کلا تحصیل در دانشگاه های کانادا، نهایتا 3 تا 4 سال طول می کشد.

برای کسانی که مشتاق تحصیل در رشته های تحقیقاتی هستند و افرادی که تمایل به ادامه تحصیل در رشته هایی مانند پزشکی و حقوق دارند، تحصیل در دانشگاه های کانادا، یکی از بهترین و پربارترین گزینه ها خواهد بود. حقیقتا باید خدمت تان عرض کنیم که برای تحصیل در کانادا در ابعاد بین المللی، دانشگاه ها، گزینه ی جذاب تری هستند. کما اینکه این گزینه برای بومیان خود کانادا نیز، گزینه پرطرفداری تعریف می شود.

تحصیل در دانشگاه های کانادا

تفاوت اخذ پذیرش در کالج و دانشگاه کانادا

برای ادامه تحصیل در کانادا، اگر هدف خاصی برای خودتان تعریف نکرده اید و قصدتان صرفا مهاجرت و تحصیل است، بهتر است که شرایط اخذ پذیرش در دو مورد دانشگاه و کالج را با یکدیگر قیاس کنید. کما اینکه پیشنهاد ما این است که برای تحصیل در این کشور، هدف معینی از آموزش و تعلیم داشته باشید. با این حال، مهم ترین فاکتوری که معمولا برای پذیرش در یک کشور بیگانه برای متقاضی تعریف می شود، مدرک آیلتس است. شما عزیزان برای اخذ پذیرش از کالج های کانادا، نیازی به این مدرک ندارید و می توانید در حین تحصیل، این دوره را به عنوان یک دوره آموزشی پشت سر بگذارید. اما این در شرایطی است که برای دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادا، ارائه مدرک آیلتس (برای ایالات انگلیسی زبان) و یا PTE (برای ایالات فرانسوی زبان) در اولویت قرار دارد.

نکته مهم دیگر درباره ی اخذ پذیرش از کالج های کانادا این است که شما می توانید تا مقطع لیسانس برای تحصیل در این مجموعه ها اقدام کنید. اما برای دانشگاه ها این بازه تحصیلی مقطع کاردانی تا دکتری، تعریف می شود. البته که برای دریافت پذیرش از کالج ها و دانشگاه های کانادا، بهتر است که از یک متخصص و یا یک مجموعه کاربلد و حرفه ای کمک بگیرید؛ چرا که این موضوع ریزه کاری ها، نکات، قوانین و تبصره های خاص خودش را دارد و با توجه به شرایط تحصیلی شما قابل تغییر است. مجموعه ایران مهاجر با کمک افراد متخصص و باتجربه در این زمینه، افتخار این را دارد که برای دریافت پذیرش در کالج ها و دانشگاه های مورد نظرتان در کانادا، شما را همراهی نماید.

تحصیل در کانادا

مجموعه ایران مهاجر

مجموعه ایران مهاجر یکی از مجموعه های فعال در زمینه اخذ انواع ویزای تحصیلی و غیر تحصیلی و موارد مربوط به مهاجرت می باشد. مجموعه ما با کسب مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ایران فعالیت دارد. ما در ایران مهاجر با کمک تیم قدرتمندی از وکلای بین المللی، بستر امنی را برای شما عزیزان فراهم کردیم تا با خیالی آسوده برای تحصیل در کانادا، زندگی در کانادا، مهاجرت به کانادا و غیره اقدام نمایید.

تمامی هدف ما در ایران مهاجر این است که مسیر همواری را برای شما عزیزان فراهم کنیم تا در امن ترین حالت ممکن به اهداف خود دسترسی پیدا کنید. در ادامه به برخی از پرتکرارترین سوالات شما عزیزان درباره تحصیل در کانادا پاسخ خواهیم داد. با این حال اگر باز هم این بخش پاسخگوی سوالات مختلف شما نبود، کافیست که با تیم پشتیبانی ما در مجموعه ایران مهاجر تماس بگیرید. در این شرایط شما می توانید به صورت انحصاری، مشاوره ها و راهنمایی های مورد نظر خودتان را دریافت نمایید.

 

سوالات متداول

برای تحصیل در کانادا، کالج بهتر است یا دانشگاه؟

حقیقتا پاسخ این سوال تا حد خیلی زیادی به هدف، علایق و شرایط شما بستگی دارد. مثلا اگر صرفا هدف تان از دریافت ویزای تحصیلی، اقامت می باشد؛ بهتر است که برای کالج ها اقدام کنید. اما اگر برای تحصیل و دریافت مدرک تحصیلی معتبر، قصد مهاجرت دارید، صد در صد، دانشگاه ها گزینه های بهتری هستند. در نظر داشته باشید که پاسخ این سوال صرفا به این دو موضوع خلاصه نمی شود و شاخ و برگ های زیادی دارد. مثلا اینکه شما مدرک آیلتس دارید یا خیر، قصد ادامه تحصیل در چه مقطعی دارید و فاکتورهای دیگر. پس اگر به دنبال یک پاسخ انحصاری درباره شرایط خودتان هستید حتما با وکلای تیم ایران مهاجر ارتباط بگیرید.

راحت ترین راه برای اخذ پذیرش از کالج های کانادا چیست؟

شما در صورت برخورداری از یک سری فاکتورهای اولیه، معمولا با موانع جدی مواجه نخواهید شد. اما به طور کلی شانس اخذ پذیرش از کالج های کانادا در مقطع لیسانس خیلی بالاتر از گواهینامه و دیپلم ها می باشد.

فاند و پذیرش چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

پذیرش عادی نشان دهنده این است که شما با هزینه خودتان می توانید به راحتی در مدرسه، کالج و دانشگاه مورد نظرتان با کسب تاییدیه مورد نظر، تحصیل کنید. اما دریافت فاند به این معناست که بخشی از هزینه های تحصیل (شهریه) یا کل آن بر طبق یک سری شرایط خاص، برای شما کسر خواهد شد. البته نیاز است بدانید که مدرک فاند صرفا برای مقاطع تحصیلی فوق لیسانس، دکتری و پست دکتری تعریف شده است.

 اگر پذیرش و فاند داشته باشم، حتما ویزا دریافت می کنم؟

خیر؛ داشتن فاند و پذیرش به این معناست که دانشگاه و کالج مورد نظر شما، با توجه به سوابق تحصیلی، مدارک و مقطع تحصیلی تان، به شما اجازه تحصیل می دهند. اما برای دریافت ویزا شما باید تاییده سفارت کانادا را دریافت کنید که این موضوع یک امر کاملا جداگانه است. برای دریافت ویزا، معمولا فاکتورهای مختلفی مانند اطلاعات شخصی و خانوادگی، مدارک مالی، تاریخچه سفری، مقاطع تحصیلی و سوابق فعالیت های اجتماعی و غیره شما در نظر گرفته می شود.

برآورد هزینه برای شهریه های کالج و دانشگاه در کانادا چقدر است؟

پاسخ این سوال به رشته تحصیلی و دانشگاه انتخابی شما بستگی دارد. در واقع این سوال، یک پاسخ کلی ندارد و هر رشته و دانشگاه در هر مقطع تحصیلی، شهریه خاص خود را تعریف می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شهریه کالج و دانشگاه در کانادا، بهتر است با تیم مشاوره ایران مهاجر تماس بگیرید.

برای تحصیل در کانادا باید از کجا شروع کنم؟

شما عزیزان برای اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا، باید مراحل مختلفی را بگذرانید و این کار به تخصص و تجربه ی زیادی نیاز دارد. کافیست به سایت ایران مهاجر رجوع کنید و فرم ارزیابی را پر نمایید تا متخصصان مجموعه ما در کمترین زمان و در بهترین حالت ممکن، به شما مشاوره دهند.

مقالات مرتبط:

بررسی جامع تحصیل در دبیرستان ها و کالج های کانادا

لیست کامل مدارس و کالج‌های کانادا + عکس و مشخصات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!