2024/04/25

معرفی 7 راه ارزان مهاجرت به کانادا؟

ارزانترین راه مهاجرت به کانادا

ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا

ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا یکی از اصلی ترین سوالات مردم این روزها در مورد مهاجرت به کشور زیبا و بزرگ کانادا می باشد. همواره بسیاری از مردم در سرتاسر دنیا به دنبال این هستند تا از طرق مختلف به کشور کانادا مهاجرت کنند. معمولا افرادی که تمایل به مهاجرت دارند افراد ثروتمندی نیستند یا تجربه و تحصیلات کانادایی ندارد. متقاضیان برای مهاجرت به کانادا می بایست قابلیت های خاصی داشته باشند؛ یا باید ثروتمند باشند، ماهر و یا هنرمند باشند تا بتوانند از طرق مختلف به کشور کانادا مهاجرت کنند. برنامه های مهاجرتی نظیر سرمایه گذاری، کار آفرینی و نوآفرینی از جمله برنامه هایی می باشند که متقاضیان نیاز به سرمایه و دارایی بسیاری دارند تا با سرمایه گذاری در ایالت های مختلف کانادا، اقامت دائم کانادا را برای خود و خانواده خود دریافت کنند. همچنین افرادی که از نظر سنی، تحصیلات، سطح زبان و تجربه کاری خوبی داشته باشند می توانند واجد شرایط برای برنامه های اکسپرس انتری فدرال یا استانی باشند. در کنار روش های پرهزینه و دشوار، روش های ارزان برای مهاجرت به کانادا نیز وجود دارد نظیر، دریافت پیشنهاد شغلی و یا به اصطلاح job offer، ویزای تحصیلی، توریستی، ازدواج و برنامه هایی نظیر پرستار خانگی. در بیشتر این برنامه ها متقاضیان در ابتدا اقامت موقت کانادا را دریافت می کنند. اما نکته قابل توجه این است که تحت شرایط و قوانین خاصی می توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند و در نهایت شهروندی کانادا را برای خود و خانواده خود اخذ نمایند.

1.پیشنهاد شغلی و دریافت ویزای کار

یکی از ارزانترین راه مهاجرت به کانادا دریافت پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای کانادایی و دریافت ویزای کار کانادا می باشد. برای اثبات اینکه متقاضیان ماهر و دارای تخصص هستند می بایست تحصیلات دانشگاهی، تجربه کاری و سطح زبان خوبی داشته باشند. در این روش متقاضیان باید از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی متناسب با تحصیلات و تجربه کاری خود دریافت کنند. طبق قوانین کشور کانادا، کارفرما در ابتدا باید آگهی استخدام نیروی ماهر را در ایالت خود ارسال کند. در صورتی که شخصی را نتواند مناسب با شغل خود پیدا کند می تواند برای کل کانادا درخواست نیرو ارسال کند. علاوه بر این در صورت پیدا کردن نیروی ماهر در خارج از کانادا، کارفرمای کانادایی می بایست برای اداره کار کانادا درخواست خود را اعلام کند و بعد از بررسی های لازم توسط این ارگان، در صورت موافقت می تواند پیشنهاد شغلی را برای نیروی ماهر خارجی ارسال کند. همچنین پیشنهادات شغلی می بایست در جدول NOC کانادا وجود داشته باشند تا متقاضیان خارجی از این طریق بتوانند جاب آفر خود را دریافت نمایند. بهتر است قبل از هر اقدامی جهت دریافت ویزای کاری کانادا، به بررسی دقیق نرخ بیکاری در کشور کانادا بپردازید.

ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا

2.حمایت همسر

یکی از ساده ترین و ارزانترین راه مهاجرت به کانادا از طریق داشتن همسر کانادایی می باشد. مادامی که شخصی با فردی در کانادا که شهروند کانادا می باشد یا اقامت دائم کانادا را دارد ازدواج کند می تواند اقامت دائم کانادا را برای خود دریافت نماید، گفتنی است این اقدام از جمله راه های مهاجرت به کانادا با هزینه کم محسوب می شود و کم هزینه ترین راه مهاجرت به کانادا است. همانند سایر برنامه ها، دریافت ویزای ازدواج در کانادا شرایط خاص خود را دارد. فرد کانادایی می بایست از نظر شغلی، درآمد خوبی داشته باشد و محل سکونت وی برای یک زوج از نظر دولت باید قابل قبول باشد. همچنین فرد کانادایی می بایست به مدت 3 سال توان پرداخت هزینه های زندگی همسر خارجی خود را داشته باشد.

مهاجرت به کانادا

3.برنامه caregiver    

از دیگر ساده ترین و ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا برای افرادی که کارگر ماهر نیستند از طریق برنامه caregiver و یا افرادی که قابلیت مراقبت کردن از دیگران را دارند می باشد. به اصطلاح به این برنامه مهاجرت از طریق پرستار خانگی نیز گفته می شود. متقاضیان  با داشتن تحصیلات دبیرستانی، دریافت پیشنهاد شغلی و آموزش های مورد نیاز در مورد مراقبت افراد که به مدت 6 ماه الی 1 سال می باشد که گذرانده باشند می توانند پیشنهاد شغلی را از کارفرمای کانادایی دریافت نمایند.از این رو این روش کم هزینه ترین راه مهاجرت به کانادا نیز به شمار می رود. چنانچه متقاصی این برنامه به مدت 2 سال در 3 سال اولی که در کانادا زندگی می کند به عنوان پرستار خانگی برای کودکان و یا سالمندان کار کند می تواند اقامت دائم کانادا را برای خود اخذ نمایند. یکی از نیازمندی های این برنامه، دانش زبان انگلیسی می باشد که متقاضی کار می بایست در حدود CLB5 را دارا باشد. از مزیت های این برنامه، نداشتن محدودیت سنی برای متقاضیان خارخی نیز می باشد.

4.ویزای تحصیلی

از پرطرفدارترین روش های اقامت کانادا، دریافت ویزای تحصیلی می باشد. در حال حاضر تحصیل در تمامی مقاطع برای دانشجویان و یا دانش آموزان خارجی در کانادا امکان پذیر می باشد. هزینه های تحصیل در هر یک از ایالت ها و مقاطع متفاوت می باشد. اما به طور متوسط هزینه تحصیل در مقاطع دانشگاهی در حدود سالی 15 هزار دلار کانادا می باشد. با داشتن مقالات بین المللی و تحقیقات فراوان، می توانند برای دریافت بورسیه اقدام کنند. در این صورت می توان گفت دریافت ویزای تحصیلی به همراه فاند از ارزانترین راه مهاجرت به کانادا به حساب می آید.

تحصیل در کانادا

5.ویزای توریستی

بسیاری از افراد تمایل دارند تا از کشور کانادا دیدن کنند. این افراد نه تمایلی به تحصیل در کانادا را دارند نه برنامه ای برای کار کردن در کانادا. فقط می خواهند برای مدتی در این کشور زیبا زندگی و تفریح کنند. به همین منظور ویزای توریستی کانادا یکی از ارزان ترین راه های مهاجرت به کانادا می باشد. در این روش متقاضی نیاز به تخصص و یا تحصیلات خاصی ندارد. در ضمن متقاضیان نمی توانند به راحتی ویزای توریستی خود را در کانادا به ویزاهای کاری، تحصیلی و یا سرمایه گذاری تبدیل کنند. برای دریافت ویزای توریستی داشتن دعوتنامه خانوادگی و یا موقت کاری تاثیر بسیار مثبتی در پرونده متقاضیان می تواند داشته باشد.  مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی کانادا:

  • پاسپورت معتبر
  • ترجمه شناسنامه
  • پر کردن فرم مربوط به درخواست ویزای توریستی
  • عکس پرسنلی
  •  تمکن مالی به زبان انگلیسی
  • ارائه گردش 3 ماه حساب بانکی متقاضی
  • ارائه دعوتنامه معتبر
  • ارائه بلیط رفت و برگشت مسافرتی
  • مشخص نمودن محل سکونت در کانادا
  • بیمه مسافرتی

ویزای توریستی کانادا چند ماهه است؟

6.مهاجرت از طریق اسپانسر شیپ

افرادی که نمی توانند به تنهایی مهاجرت کنند، اسپانسرشیپ بهترین انتخاب برای آنها خواهد بود اما این برنامه مهاجرتی دارای مزایای دیگری نیز است که یکی از جذاب ترین آنها، صرف هزینه کمتر نسبت به سایر روش های مهاجرتی می باشد. اسپانسرشیپ به سادگی و صرف هزینه اندک، مهاجرت به کانادا را میسر می کند و هزینه ای که برای مهاجرت از طریق اسپانسر شیپ باید در نظر گرفت، تنها به خرج و مخارج پروسه های اداری بررسی مدارک، ویزا و مواردی این چنینی معطوف می شود و یکی از بزرگترین شرایط مهاجرت به کانادا یعنی برخورداری از تمکن مالی برای این برنامه مهاجرتی حذف می گردد.

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسر شیپ

7.مهاجرت ارزان به کانادا با خود اشتغالی

یکی دیگر از روش های ارزان قیمت مهاجرت به کانادا، روش خود اشتغالی بوده که قشر خاصی را در برمی گیرد و این قشر همان ورزشکاران و هنرمندانی که دارای افتخار بین المللی و یا رزومه قوی برای ارائه می باشند، هستند. این دسته از افراد تخصص و مهارتشان به کمکشان آمده تا به راحتی هر چه تمام تر و بدون پرداخت هزینه های سنگین، عازم کشور کانادا شوند. افراد متقاضی مهاجرت با هدف انتخاب ارزانترین راه مهاجرت به کانادا که برنامه خوداشتغالی را با توجه به وضعیت خود انتخاب کرده اند، با ارائه یک مسیر کاری واضح و مشخص، توانمندی خود را به دولت کانادا اثبات کرده و از این طریق به هدف خود برسند.

برنامه های استانی مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

سخن پایانی 

در این مقاله در مورد ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا و شرایط دریافت ویزاهای مختلف کشور کانادا صحبت کردیم. پس می توان نتیجه گرفت، در کشور کانادا علاوه بر برنامه های پرهزینه نظیر نوآفرینی و کارآفرینی در ایالت های مختلف روش های مهاجرتی ساده و ارزانی هم برای متقاضیان خارجی وجود دارد. کافی است متقاضیان شرایط خود را توسط یک وکیل خبره مورد ارزیابی قرار دهند تا بهترین روش ها را برای خود و خانواده خود انتخاب نمایند. موسسه ایران مهاجر با توانمندی که دارد راهنمای خوبی برای شما عزیزان خواهد بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!