2024/03/29

کار دانشجویی در کانادا

کار دانشجویی در کانادا

یکی از مزایای مهم تحصیل در کانادا فراهم بودن امکان کار دانشجویی است. در این کشور، دانشجویان بین‌المللی برای تأمین هزینه‌های تحصیل و زندگی‌شان اجازه دارند در روزهای غیرتعطیل بیست ساعت در هفته به صورت پاره‌وقت و در روزهای تعطیل تمام‌وقت کار کنند. تنوع کار دانشجویی در کانادا باعث شده است دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف انتخاب‌های متعددی، چه درون دانشگاه و چه بیرون دانشگاه، داشته باشند و براساس روحیه و شرایطشان، شغل مد نظر خود را انتخاب کنند. ناگفته نماند که درصورت نداشتن مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا، علاقه‌مندان با تحصیل در فرانسه ازطریق شرکت در دوره‌های زبان این کشور، توانایی لازم برای تحصیل در استان کبک کانادا را به‌دست می‌آورند.

انواع کار دانشجویی در کانادا

دانشجویان به‌محض ورود به دانشگاه و شروع تحصیلات خود، به دو شکل On-Campus (کار داخل دانشگاه) و Off-Campus (کار خارج دانشگاه) می‌توانند مشغول به کار شوند. در ادامه، درباره‌ی هرکدام از این شیوه‌های کاری را توضیح می‌دهیم.

  • مشاغل داخل دانشگاه (On-Campus)

دانشجویان با انتخاب مشاغل On-Campus قادر خواهند بود داخل دانشگاه و محوطه‌ی کالج کار کنند. چند نمونه از این مشاغل عبارتند از: کار برای دانشگاه یا کالج، کار برای یکی از اعضای دانشگاه به‌عنوان دستیار تحقیق، خوداشتغالی در محوطه‌ی دانشگاه، کار برای سازمان‌های دانشجویی و کار برای افرادی که قراردادی و شخصی در دانشگاه فعالیت می‌کنند (مانند باشگاه ورزشی و رستوران).

  • مشاغل خارج از دانشگاه (Off-Campus)

دانشجویان با انتخاب این دسته از مشاغل می‌توانند برای هر فردی خارج از دانشگاه یا کالج کار کنند که تعدادشان نیز در کانادا کم نیست. یکی از نکته‌های بسیار مهم ارائه‌ی تمکّن مالی لازم برای دریافت مجوز تحصیل (Study Permit) است. به عبارت دیگر، دانشجویان باید نشان دهند بدون کار کردن پشتوانه‌ی مالی کافی برای زندگی و تحصیل در کانادا را ندارند تا بتوانند در مشاغل On-Campus یا Off-Campus فعالیت کنند. شایان ذکر است که دانشجویان می‌توانند به صورت کارآموز نیز کار کنند یا با انجام کارهای داوطلبانه رزومه‌ی خود را تقویت کنند.

مقالات مرتبط

حقوق ماهیانه کار در کانادا

قوانین کار در کانادا برای ایرانی ها و مهاجرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!