2024/03/18

برگزاری بزرگترین پذیرش ساسکاچوان _ حذف دو شغل از فهرست مشاغل مورد نیاز

بزرگترین پذیرش ساسکاچوان با کمترین امتیاز برگزار شد

طی جدیدترین پذیرشی که در تاریخ ۱۰ام اکتبر برگزار شد، استان ساسکاچوان در بخش‌های مهاجرت، مشاغل مورد نیاز و اکسپرس اینتری برای ۸۵۳ کاندیدا دعوتنامه صادر کرده تا آن‌ها برای کاندیدای استانی شدن تقاضا ارائه کنند. به طور کل برای ۳۵۹ کاندیدای زیرمجموعه‌ی اکسپرس اینتری دعوتنامه صادر شد؛ در شبکه ارزیابی ساسکاچوان کمترین امتیاز ۶۰ بوده است. برای ۴۹۴ کاندید در زیرمجموعه‌ی مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان نیز ITA صادر شد و کمترین امتیاز کاندیداها ۶۳ بوده است. که این امتیازها از روزی که برنامه‌ی کاندید مهاجرت استانی ساسکاچوان ( SINP) در ماه جولای شروع به استفاده از سیستم Expression of Interest کرد تا امروز، این پایین‌ترین مقدار بوده است.

کاندیداهای اکسپرس اینتری برای اینکه واجد شرایط این زیرمجموعه باشند باید در شبکه‌ی ارزیابی ساسکاچوان حداقل ۶۰ امتیاز دریافت کنند و علاوه بر داشتن سایر معیارها، در یکی از مشاغل نیازمند مهارت که در فهرست مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان قرار دارد سابقه کار داشته باشند. کاندیداهای اکسپرس اینتری، که کاندید استانی می‌شوند ۶۰۰ امتیاز مضاف در سیستم جامع رتبه بندی (CRS) دریافت می کنند و در اول صف دریافت دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم کانادا قرار می گیرند.

 

بخش مشاغل مورد نیاز ( Occupations In-Demand) با سیستم اکسپرس اینتری مرتبط نیست. این بخش برای کاندیداهای واجد شرایطی است که در شبکه‌ی ارزیابی و امتیازدهی ساسکاچوان حداقل ۶۰ امتیاز کسب کرده باشند و علاوه بر داشتن معیارهای دیگر، در طول ده سال گذشته در یکی از مشاغل مورد نیاز استان ساسکاچوان دارای حداقل یک سال سابقه کار باشند. در سیستم جدید Expression of Interest (EOI)، کاندیداهایی که دوست دارند برای کاندیدای استانی شدن از طریق اکسپرس اینتری یا مشاغل مورد نیاز بررسی شوند باید ابتدا یک پروفایل Expression of Interest بسازند و سپس بر اساس پاسخ‌هایشان به پرسش‌هایی که از آن‌ها می‌شود رتبه بندی خواهند شد. این پرسش‌ها در رابطه با سابقه کار، تحصیلات، تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی و … است. افرادی که حداقل ۶۰ امتیاز در شبکه ارزیابی ساساکاچوان داشته باشند و واجد شرایط معیارهای دیگری هم هستند وارد نظرسنجی کاندیداهای زیرمجموعه اکسپرس اینتری می‌شوند و طی پذیرش‌های متوالی، از کاندیداهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند برای کاندیدای استانی شدن دعوت خواهد شد.

 

افرادی که جهت ارائه‌ی تقاضا دعوتنامه یا ITA دریافت می‌کنند ۶۰ روز فرصت دارند تا درخواست کامل خود را برای کاندید استانی شدن ارائه کنند. SINP از زمانی که به سیستم EOI روی آورده سه پذیرش را برای کاندیداهای اکسپرس اینتری و مشاغل مورد نیاز برگزار کرده است.  SINP بیان کرده است که:«هدف سیستم EOI این است که پیامدهای اقتصادی قدرتمندی به دنبال داشته باشد و افرادی که برای آن‌ها دعوتنامه صادر شده در ساسکاچوان نگه داشته شوند».

 

حذف دو شغل از فهرست مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان:

SINP در ۱۱ اکتبر فهرست مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان را به روز رسانی کرد و شغل NOC 2123  ( نمایندگان، مشاوران و متخصصان کشاورزی) و  NOC 3216 (سونوگرافرهای پزشکی) را حذف نمود. با این حساب، تعداد مشاغلی که SINP در این فهرست عنوان شده ۲۰ شغل می‌باشد.

 

فرم ارزیابی

error: Content is protected !!