2024/04/26

تحصیل در دبیرستان کانادا چگونه است؟ روش تدریس در دبیرستان کانادا؟

دبیرستان کانادا

مقدمه

سیستم آموزشی کانادا از سیستم بسیار پیشرفته ای برخوردار است و سالیانه نظر متقاضیان بسیاری را از سراسر دنیا به سوی خود جلب می کند. مدارس کانادا از بروز ترین شیوه های تدریس استفاده کرده و در کنار آن به آموزش دانش آموزان برای یادگیری مهارت های زندگی می پردازد. در دوره تحصیل دانش آموزان یکی از مقاطع مهمی که از اهمیت ویژه ای برخوردار است، مقطع دبیرستان می باشد.  در این مقطع دانش آموزان با یک انتخاب صحیح می توانند تاثیرات مستقیمی بر آینده شغلی خود بگذارند.

کسانی که علاقه مند به تحصیل خود یا فرزندانشان در دبیرستان کانادا هستند، با توجه به اهمیت بالای آن سوالات بسیاری ذهن آنان را به خود مشغول می کند. سوالاتی از قبیل اینکه تحصیل در دبیرستان کانادا چگونه است؟ و یا روش تدریس در این مدارس به چه صورت می باشد؟

ما در این مقاله سعی داریم که به این سوالات مهم پاسخ دهیم تا بتوانیم در انتخابی صحیح به شما کمک شایانی کرده باشیم.

کتابهای درسی دبیرستان های کانادا

بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان کانادا چه شرایطی دارد؟

شرایط و هزینه تحصیل در دبیرستان های شبانه روزی کانادا

بررسی جامع تحصیل در دبیرستان ها و کالج های کانادا

تحصیل در دبیرستان های کانادا

دبیرستان کانادا فارغ از دولتی و خصوصی بودنش پذیرای دانشجویان خارجی از سراسر دنیا می باشد. این دبیرستان ها با بکارگیری معلمانی متخصص و ماهر، در هموار کردن راه برای راهیابی دانش آموزان به دانشگاه های معتبر بسیار موثر عمل می کنند. در سال های اخیر شاهد حضور چشمگیری از متقاضیان سراسر دنیا برای تحصیل در کانادا بوده ایم. همانطور که در قبل گفته شد، کانادا برای ادامه تحصیل دانش آموزان از امکانات بسیار خوبی برخوردار می باشد که به رشد و شکوفایی آنان منجر شده است. به جدیت میتوان اعلام کرد که مقطع دبیرستان در مدارس کانادا در آماده سازی فرزندانتان برای ورود به دانشگاه و مراکز آموزشی بسیار بهتر از برخی کشور های آن منطقه عمل می کنند.

تحصیل در دبیرستان کانادا چگونه است؟ روش تدریس در دبیرستان کانادا؟

سیستم آموزشی در دبیرستان های کانادا

اطلاع از سیستم آموزشی دبیرستان های کانادا مسئله مهم و حائز اهمیتی برای همه مخاطبان است. نظام آموزشی در این دبیرستان ها زیر نظر دولت فدرال و مدیران استانی می باشد. در ایالات کانادا با توجه به موقعیت موجود، هر ایالت ممکن است شیوه آموزشی متفاوتی نسبت به ایالت دیگری داشته باشد، اما جای نگرانی وجود  ندارد، زیرا به طور کلی تمامی ایالت راه روش تقریبا یکسانی را زیر نظر دولت مرکزی طی می کنند.

سال تحصیلی دانش آموزان در مدارس کانادا از ماه سپتامبر آغاز می شود که در ماه ژوئن به پایان میرسد. در بسیاری از ایالات کانادا، دانش آموزان در 18 سالگی دوره دبیرستان خود را به پایان رسانده و آماده ورود به مقطع دانشگاه می شوند. در بعضی از ایالات کانادا مانند آلبرتا، کبک کانادا، پرنس ادوارد آیلند و ساسکاچوان، دوره دبیرستان دانش آموزان در 16 سالگی به پایان میرسد. شروع مقطع دبیرستان در سایر ایالات از کلاس نهم آغاز می شود، اما در این ایالاتی که ذکر شد، از کلاس هفتم آغاز شده و در کلاس یازدهم به پایان می رسد. دانش آموزان میتوانند در این مقطع انتخاب کنند که به زبان انگلیسی یا فرانسوی تحصیل کنند.

نظام آموزشی دبیرستان های کانادا در سطح بین المللی نمره قابل قبولی را دریافت کرده و به جایگاه بسیار خوبی دست یافته است. سطح علمی بالای معلم ها و روش تدریس مدرن آنان سبب شده که این نظام آموزشی راه درستی را در پی بگیرد.

شرایط تحصیل در دبیرستان کانادا

انواع دبیرستان های کانادا

دبیرستان های کانادا متشکل از مدارس دولتی، خصوصی و شبانه روزی می باشند. ناگفته نماند که برخی از دبیرستان های خصوصی بستر مناسبی را برای دانش آموزانی که دارای شرایط استثنایی هستند، مهیا کرده است. اغلب دبیرستان های دولتی در کانادا از کلاس های پرتعداد تشکیل شده اند و تحصیل در این مدارس برای افراد مقیم کانادا کاملا رایگان است. تحصیل رایگان برای متقاضیان از کشور های دیگر ممکن نیست و برای آنان مشمول هزینه می باشد. ظرفیت کلاس ها در دبیرستان های خصوصی کمتر بوده و کلاس های کوچکتری را تشکیل داده اند. باید افزود که مدارس خصوصی دارای فعالیت های فوق برنامه ای هستند که در دبیرستان های دولتی به چشم نمی خورد. در دبیرستان های دولتی دختر و پسر در کنار یکدیگر در کلاس حضور پیدا می کنند. در دبیرستان های خصوصی برخلاف دبیرستان های دولتی، ممکن است تک جنسیتی باشند که دغدغه فکری بعضی از والدین را رفع می کند.

دبیرستان های شبانه، فضایی سختگیرانه تر از دبیرستان های دولتی و خصوصی دارد. اغلب بر این باورند که محیط سختگیرانه برای دانش آموزان می تواند مفید تر عمل کند تا بتوانند آمادگی کافی را برای حضور در دانشگاه پیدا کنند. این مدارس اغلب تک جنسیتی هستند و دختر و پسر به صورت جداگانه تحصیل می کنند. در مورد شهریه باید گفت که ممکن است مدارس شبانه نسبت به برخی از مدارس خصوصی هزینه بیشتری در بر بگیرد.

 

تحصیل در دبیرستان های کانادا چگونه است؟

برخی از متقاضیان برای ادامه تحصیل در دبیرستان های کانادا دچار نگرانی هایی مبنی بر شرایط سخت پذیرش و تحصیل در این مدارس می شوند. این مژده را به شما می دهیم که جایی برای نگرانی نیست، تحصیل در دبیرستان های کانادا شرایط سختی ندارد. شما برای پذیرش در این مدارس باید نمره قابل قبولی در سه سال گذشته تحصیلی خود داشته باشید.

اغلب دبیرستان های کانادا قبل از ثبت نام از متقاضی دیپوزیت دریافت می کنند. دریافت این مبلغ به آنها اطمینان میدهد که شما از عهده پرداخت شهریه بر خواهید آمد. برخی از دبیرستان ها برای پذیرش دانش آموزان خارجی، از آنان آزمون هایی از قبیل زبان و ریاضی می گیرند تا از صلاحیت بیشتر آنان برای حضور در این مدارس مطمئن شوند. ناگفته نماند که تحویل نمره زبان، مانند تافل، آیلتس و از این قبیل نمرات ضروری نمی باشد.

دانش آموزان برای فارغ التحصیلی از دبیرستان ها  باید 18 واحد دروس اجباری و 12 واحد دروس اختیاری را پشت سر بگذرانند. در آخر دانش آموزان باید بیش از 40 ساعت برخی از فعالیت های اجتماعی از قبل مشخص شده را پاس کند.

دبیرستان کانادا

کلام آخر

همانطور که گفته شد سیستم آموزشی در دبیرستان های کانادا از کیفیت بالایی برخوردار می باشد و زبان زد خاص و عام است. هر ساله بودجه های قابل توجهی برای رسیدگی و بهبود کیفیت این دبیرستان ها صرف می شود. تحصیل در کانادا آینده روشنی را برای متقاضیان رقم خواهد زد که اثرات آن در بلند مدت قابل دیدن است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!