2024/04/26

کار در کانادا برای ایرانیان و اخذ ویزا

کار در کانادا برای ایرانیان و اخذ ویزا

کار در کانادا برای ایرانیان و اخذ ویزا

کانادا به عنوان یکی از بهترین کشورهایی می باشد که به دلیل فاصله بسیار کمی که با آمریکا دارد شرایط کاری و اقتصاد بسیار خوبی را دارا است. این کشور حدود 18.5 میلیون نفر جمعیت نیروی کار فعال دارد و حدود 26% آن ها را افراد مهاجر تشکیل می دهند.در این مقاله از ایران مهاجر به بررسی اطلاعات در مورد کار در کانادا برای ایرانیان و اخذ ویزا می پردازیم با ما همراه باشید و این مقاله را از دست ندهید.

کار در کانادا برای ایرانیان

سیستم اکسپرس اینتری یکی از راه های مهاجرت از طریق کار در کانادا برای ایرانیان می باشد که افرادی که دارای تخصص می باشند باتوجه به کار و ویژگی های آن ها به آن ها امتیاز داده می شود که در صورت دریافت امتیاز مورد نیاز می تواند از این طریق ویزا را کسب کند.

این روش دارای سه نوع برنامه می باشد که به راحتی می توانید ویزای کار را به دست آورید.

  • برنامه ی نیروی کار ماهر فدرال
  • برنامه ی نیروی کار اسکیلد تریدز فدرال
  • برنامه تجربه ی کانادایی

شرایط مهاجرت به کانادا

شرایط کار در کانادا برای ایرانی ها

راههای مهاجرت به کانادا(شرایط و قوانین کانادا 2021)

کار در کانادا برای ایرانیان و اخذ ویزا

برنامه ی نیروی کار ماهر فدرال

این برنامه از طریق دولت کانادا انجام می شود و شخص برای برنامه باید دو مرحله را پشت سر بگذارد. مرحله اول شامل سن ، مدرک تحصیلی، سابقه کار و زبان انگلیسی و … می باشد که در این مرحله نیاز دارد از 100 امتیاز 67 امتیاز بدست آورد. بعد از قبول شدن مرحله اول وارد مرحله دوم می شود که در این مرحله شرایط فرد مجدد مورد بررسی قرار گرفته می شود و نیاز به کسب 1200 امتیاز دارد که در صورت بدست آوردن این امتیاز دعوتنامه از طریق دولت کانادا دریافت می کند و از اقامت دائم نیز بهره مند می شود. البته این روش 6 تا 18 ماه ممکن است زمان ببرد.

برنامه ی نیروی کار اسکیلد تریدز فدرال

این روش یکی از سریع ترین روش های مهاجرت برای تجار می باشد ، در این روش افرادی که برای مهاجرت از این طریق اقدام می کنند باهم سنجیده می شوند و از لازمه های آن داشتن حداقل 2 سال تجربه کار تمام وقت در 5 سال اخیر می باشد همچنین فرد باید پیشنهاد معتبری برای مدت 12 ماه نیز داشته باشد.

برنامه تجربه ی کانادایی

برنامه تجربه کانادایی مخصوص افرادی است که چندین سال در این کشور کار کرده اند . در این سیستم سطح زبان فرد ، سابقه کار که حداقل آن 1 سال می باشد و تحصیلات نیز مورد بررسی قرار می گیرد. البته دانشجویانی که در حال تحصیل در این کشور بوده اند و سابقه ی کار پاره وقت نیز در کانادا را دارند می توانند اقامت دائم این کشور را بدست آورند.

مهاجرت از طریق جاب آفر

یکی از راه های کار در کانادا دریافت ویزای کار می باشد یعنی با کارفرما مصاحبه کنید  و بعد از گرفتن دعوتنامه وارد کانادا شوید . در ابتدا شما اقامت موقت را در این کشور به دست می آورید و بعد از گذشت 3 سال کار در این کشور می توانید از طریق سیستم اکسپرس اینتری که در بالا به بررسی آن پرداختیم اقامت دائم را بدست آورید.

مدارک موردنیاز برای ویزای کار در کانادا

مدارک دریافت ویزای کار باتوجه به روش که شما برای گرفتن ویزای کار در این کشور اقدام می کنید متفاوت است اما به صورت معمول مدارک به این صورت است.

  • مدارک شخصی شامل ، شناسنامه ، کارت ملی ، سندازدواج ، کارت پایان خدمت و معافیت ، پاسپورت و…
  • مدرک زبان انگلیسی و یا زبان فرانسوی مورد نیاز این کشور
  • مدرک تحصیلی معتبر
  • مدرک نداشتن سوء سابقه
  • در صورت گرفتن جاب آفر (در صورت داشتن)
  • مدارک آزمایش های پزشکی

تمدید کردن ویزای کار در کشور کانادا

برای تمدید کردن ویزای کار در کشور کانادا لازم است گه حدود یک ماه مانده به زمان تمام شدن ویزای شما از طرف کارفرمای شما در کانادا یک درخواست به اداره کار کانادا فرستاده می شود و در صورت تایید ویزالی شما تمدید می شود و می توانید به صورت قانونی به کار خود در این کشور ادامه دهید.

اخذ ویزای کار

گرفتن ویزای کار در کشور کانادا حدود 150 روز ممکن است زمان ببرد و حتی دیده است است که اخذ ویزای کار تا 3 ماه نیز طول کشیده است.

کار در کانادا برای ایرانیان

وضعیت و شرایط کار در کانادا برای ایرانی ها

قبل از مهاجرت به هر کشوری باید به نرخ بیکاری آن کشور نیز توجه کنید و با توجه به آن می توانید میزان شانس خود را برای پیدا کردن کار بدانید. باتوجه به این که کشور کانادا کشوری فعال می باشد باتوجه به بررسی های صورت گرفته حدود 6.3% نرخ بیکاری در این کشور به چشم می خورد که در برابر جمعیت 18 میلیونی این کشور درصد بالایی نمی باشد.

سن مناسب برای اخذ ویزای کار کانادا

بازه سنی مشخص شده ای برای هیچ کدام از راه های مهاجرت به کانادا در نظر گرفته نشده است ولی داشتن سن بین 18 تا 35 شانس به دست آوردن ویزای را برای شما بالا می برد.

مدرک تحصیلی مورد نیاز برای ویزای کار کانادا

داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس برای دریافت ویزای کار کانادا لازم می باشد. اما هیچ گونه محدودیتی برای روش های گرفتن ویزای کاری کانادا وجود ندارد .

چرا موسسه ایران مهاجر؟

موسسه ایران مهاجراز بزرگترین موسسات مشاوره به حساب می آید که از یک سیستم مشاوره ای نوین استفاده می کند. با مراجعه به این موسسه می توانید از تخصص و تجربه وکلا در زمینه مهاجرت بهره مند شوید. متخصصین ما می توانند رزومه مهاجرتی شما را بررسی کنند و در صورت بهبود این کار را انجام دهند و در زمینه های مختلف مهاجرت به شما مشاوره دهند و به سوالاتی که شما برای مهاجرت کردن دارید پاسخ دهند. تیم متخصص ایران مهاجر تمام مراحل مهاجرتی شما را مورد بررسی قرار می دهد و باتوجه به شرایط شما بهترین روش را به شما پیشنهاد می دهد.

سایت ایران مهاجر با داشتن مشاوران مجرب و حرفه ای در زمینه مهاجرت کاری ، مهاجرت تحصیلی و … با تلاش فروان سعی در مشاوره تخصص در امور مهاجرت به شما عزیزان می باشد.

ایران مهاجر با بیش از 5 سال سابقه ارائه دهنده خدمات به بسیاری از افراد بوده است و از این طریق، افراد زیادی توانسته اند در زمینه های مختلف برای مهاجرت ازتوصیه های آن ها استفاده کنند و موفق شوند.

مشاوران ما به صورت حضوری و تلفنی، در کنار شما هستند تا بتوانید با صرف کمترین زمان و هزینه، به اطلاعات دقیق و پاسخ سوالاتتان دست پیدا کنید.

امیدواریم که این مقاله از ایران مهاجر برای شما همراهان همیشگی مفید واقع گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!